Le Figaro: Vo Francúzsku začnú testovať obmedzovač rýchlosti v aute

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili ...

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili aj o bezpečnosti na cestných komunikáciách. Na seminári sa zúčastnil aj francúzsky minister dopravy Gilles de Robien, prezidenti automobiliek Peugeot-Citro‰n Jean-Marie Folz a Renualt Louis Schweitzer, uvádza v dnešnom čísle denník Le Figaro.

Jedna téma sa týkala aj automatického obmedzovania rýchlosti automobilu podľa miesta, okolo ktorého prechádza. Za touto požiadavkou stoja najmä poslanci obcí a miest, zástupcovia rôznych združení a ochrancovia práv človeka pred násilím v cestnej premávke. Projekt odborníkov už nie je science-fiction, podotýka Le Figaro. Od mája tohto roku bude v departemente Yvelines, ležiacom západne od Paríža, skúšobne jazdiť jeden automobil Peugeot 307 a jeden Renault Laguna II. s prístrojom, obmedzujúcim rýchlosť.

Projekt LAVIA pripravili Štátny ústav dopravy a bezpečnosti, Ústredné laboratórium výstavby mostov a ciest a obe automobilky, zainteresované na jeho vývoji. Podstata projektu spočíva v tom, že podľa umiestnenia satelitu a informatickej pamäti umiestnenej v aute, sa bude regulovať vstrekovanie paliva do motora automaticky a nebude možné ho meniť.

Jeden z konštruktérov systému Jacques Ehrilch zdôraznil, že satelit nebude mať nič spoločné s Big Brotherom, ktorý by kontroloval každého. Úlohou satelitu bude stanoviť presnú polohu auta, všetko ostatné sa odohrá v ňom systémom cestnej navigácie. LAVIA má fungovať pomocou počítača umiestneného v aute, ktorý zistí polohu auta a či je v danom mieste obmedzená rýchlosť. Napríklad, či sa auto pohybuje v blízkosti školy, kde je rýchlosť obmedzená na 30 kilometrov za hodinu, alebo na 50 až 70 kilometrov v mestskom prostredí, na 90, 110 a 130 kilometrov za hodinu mimo mesta. Pedál plynu nebude reagovať za povolenou maximálnou hranicou v danom konkrétnom mieste, čo bude uložené v pamäti počítača. V princípe bude reagovať tak, ako by sám vodič dal nohu z pedála dole. Inak sa nebude satelitom sledovať nijaké auto, či jedinec, zdôraznil Ehrilch.

Systém LAVIA sa môže dostať do bežného užívania v roku 2006. Dovtedy technici, ale aj samotní vodiči budú môcť rozhodnúť o konečnej podobe zariadenia. Jedným z kritérií bude i vývoj dopravných nehôd a ich následky na životoch a zdraví ľudí, dodal Le Figaro.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.