SME

TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

Úsporný motor z Renaultu Mégane našiel svoje miesto pod kapotou Pulsaru, ktorý vyniká priestorom pre posádku na zadných sedadlách.

Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm).Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm). (Zdroj: Rastislav Chvála)

S modelom Pulsar sme doteraz veľa skúseností nemali. Na cestách si ho s konkurenciou nepomýlite. Najmä pre japonského výrobcu typická predná maska nenechá nikoho na pochybách, že má pred sebou Nissan.

V interiéri je spoločných prvkov ešte viac. Rovnaké ukazovatele rýchlostí a otáčok, multifunkčný volant a multimediálny systém s dotykovou obrazovkou nájdeme v ponuke väčšiny modelov japonskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dominuje priestorom na kolená vzadu

Vypracovaním interiéru hatchback nesklame, za lídrami vo svojej triede však v tomto ohľade zaostáva. Multimediálny systém Nissanu má už nejaký čas od svojho predstavenia za sebou, ale svojimi funkciami spĺňa štandard dnešných áut.

SkryťVypnúť reklamu

Systém kamier zobrazujúcich okolie je v tejto triede stále exkluzívnym prvkom. Najmä detailné zobrazenie priestoru v blízkosti pravého predného blatníka môže byť pri parkovaní vítaným doplnkom. Jediným mínusom je menší displej, zobrazujúci výstup z kamier.

Kamery zobrazujúce priestor v blízkosti vozidla sú vítaným doplnkom. Mínusom je menší displej a slabšie rozlíšenie. Foto: Rastislav Chvála

Pri hodnotení vnútorného priestoru nemôžeme obísť sedenie vzadu. Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Kufor má dobrý tvar, slušný objem, vysokú vnútornú nakladaciu hranu a chýba mu viac praktických riešení.

Zimné pneumatiky limitovali vozidlo

V čase testu ešte nehrozili súčasné tropické horúčavy a ortuť teplomera sa miestami šplhala cez úroveň 20 °C. Boli sme poslednou redakciou, ktorá dostala auto na test obuté na zimných pneumatikách.

SkryťVypnúť reklamu

To sa odrazilo na predĺžení brzdnej dráhy, pri brzdení z rýchlosti 100 km/h až do zastavenia, na nelichotivých 46 m. Pneumatiky boli limitujúcim faktorom aj pri prejazde zákrut.

Podvozok zvládal nerovnosti vo väčšine prípadov dobre. Z času na čas sa však ozval mechanickým zvukom.

Zaujímavé bolo, že nerovnosti, pri ktorých by sme podobnú reakciu očakávali, zvládol bez problémov. Na iných, nezasluhujúcich si pozornosť vodiča, sa podvozok pripomenul nečakaným zvukom. Treba však priznať, že to bol zriedkavý jav.

Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka má dlhé prevody

Šesťstupňová manuálna prevodovka má pomerne dlhé prevody. Prepĺňaný diesel s objemom 1,5 l tak na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí príjemných 2 200 otáčok.

SkryťVypnúť reklamu

V meste je rýchlosť 50 km/h na hranici medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. V tomto prípade by pomohol o niečo skorší nástup krútiaceho momentu. Ten maximálny (250 Nm) dosiahne Pulsar pri 1750 otáčkach a až od tohto momentu je diesel ochotný výraznejšie akcelerovať.

Ťah motora skončí pri približne 4500 otáčkach a palubný počítač odporúča aj pri jazde na plný plyn radiť už pri 3800 otáčkach.

Pri meraní dynamiky zaostal Pulsar za papierovým zrýchlením 11,5 s o približne štyri desatiny. Aj napriek nie ideálnym nameraným hodnotám pružnosti motora sa dá s naftovým agregátom pohodlne predbiehať.

Priemerná spotreba v teste sa vyšplhala na 5,2 l. Pohonná jednotka vie byť však pri troche snahy a menšom podiele diaľnic úspornejšia. Na okresných cestách sa dá výrazne priblížiť k štyrom litrom nafty na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor patrí spolu s vnútorným priestorom pre pasažierov sediacich vzadu k silnejším stránkam modelu Pulsar.

Rovnaký volant a dotykový displej nájdeme vo väčšine modelov značky Nissan. Foto: Rastislav Chvála


V slušnom batožinovom priestore nám chýbalo viac praktických riešení a prekážala nám vysoká vnútorná nakladacia hrana. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Pulsar

Verzia

Tekna dCi 110

Cena modelu od/verzia od (eur)

12 690/18 400 (+ dodatočná zľava 1050 eur do vypredania zásob, platí pre diesel)

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1461 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

81(110)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

260/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,5/11,92

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

46* zimné pneu

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,12 na treťom prevodovom stupni

6,47 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pre 50/90/130 km/h

45/83/121 km/h

Stav tachometra (km)

13000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/5,2 priemerná hodnota nikdy nestúpla nad 5,5 (ani po meraniach zrýchlenia)

Objem palivovej nádrže (l)

46

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiWinterContact 205/50 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1345/440

Objem batožinového priestoru (l)

385

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700/4387/2017/1520

Motor

ťah motora začína mierne pod 2000 otáčkami; pri 3800 otáčkach odporúča palubný počítač preradiť na vyšší prevodový stupeň aj v prípade, že je plyn na podlahe, motor však stráca ťah až pri 4500 otáčkach; aj keď podľa meraní nepatrí medzi autá s najrýchlejším zrýchlením, predbiehanie je bezproblémové

Prevodovka

presná kulisa prevodovky, mierne dlhšie prevody - mestských 50 km/h je na hranici trojky a štvorky

Podvozok

podvozok v 95 percentách zvláda nerovnosti výborne, niekedy však prekvapí silnejším mechanickým zvukom, aj keď to šofér na danej nerovnosti nečaká; v zákrutách ho limitovali pri teplotách okolo 20 °C skôr zimné pneumatiky

Interiér

celkom dobré vypracovanie, nie však na úrovni najlepších v triede; do kabíny prenikal aerodynamický hluk od vodičových dverí, akoby nemal dovreté okno

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, navyše Pulsar má k dispozícii niekoľko kamier, ktoré uľahčujú manévrovanie v zúžených priestoroch; posed nám vyhovoval

Ovládanie palubného systému/navigácie

multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika, ale privítal by sme väčší displej, pomohlo by to pri zobrazení pohľadu z kamier

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke prahy; vzadu nízky stredový tunel a veľa miesta na kolená

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu ovládané mechanicky – páka

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny delené dva ku jednej

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

hlboké vnútorné nakladacia hrana; štyri háčiky na drobnú batožinu

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre dostupný ostrekovač; na dverách je iba jedna guma - časť prahu sa špiní; klasické veko nádrže

Víkend

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 16 598
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 189
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 365
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 792
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 607
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 352
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 563
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 843
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Košický volebný horoskop 2026: Nebeské dráhy komunálnych ambícií
  2. Roman Hutira: Ako prestať fajčiť.
  3. Ernest Klotton: Bol to cielený útok na Poľsko zo strany Ruska?
  4. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Druhá časť.
  5. Michal Dolňan: Reakcia na článok: Demokrati neprávom obvinili gang Brat za brata z falšovania petície.
  6. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Expres .
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 403
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 678
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 803
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 029
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 595
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 188
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 105
  8. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 6 035
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu