SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

Úsporný motor z Renaultu Mégane našiel svoje miesto pod kapotou Pulsaru, ktorý vyniká priestorom pre posádku na zadných sedadlách.

Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm).Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm). (Zdroj: Rastislav Chvála)

S modelom Pulsar sme doteraz veľa skúseností nemali. Na cestách si ho s konkurenciou nepomýlite. Najmä pre japonského výrobcu typická predná maska nenechá nikoho na pochybách, že má pred sebou Nissan.

V interiéri je spoločných prvkov ešte viac. Rovnaké ukazovatele rýchlostí a otáčok, multifunkčný volant a multimediálny systém s dotykovou obrazovkou nájdeme v ponuke väčšiny modelov japonskej automobilky.

Dominuje priestorom na kolená vzadu

Vypracovaním interiéru hatchback nesklame, za lídrami vo svojej triede však v tomto ohľade zaostáva. Multimediálny systém Nissanu má už nejaký čas od svojho predstavenia za sebou, ale svojimi funkciami spĺňa štandard dnešných áut.

Systém kamier zobrazujúcich okolie je v tejto triede stále exkluzívnym prvkom. Najmä detailné zobrazenie priestoru v blízkosti pravého predného blatníka môže byť pri parkovaní vítaným doplnkom. Jediným mínusom je menší displej, zobrazujúci výstup z kamier.

Kamery zobrazujúce priestor v blízkosti vozidla sú vítaným doplnkom. Mínusom je menší displej a slabšie rozlíšenie. Foto: Rastislav Chvála

Pri hodnotení vnútorného priestoru nemôžeme obísť sedenie vzadu. Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Kufor má dobrý tvar, slušný objem, vysokú vnútornú nakladaciu hranu a chýba mu viac praktických riešení.

Zimné pneumatiky limitovali vozidlo

V čase testu ešte nehrozili súčasné tropické horúčavy a ortuť teplomera sa miestami šplhala cez úroveň 20 °C. Boli sme poslednou redakciou, ktorá dostala auto na test obuté na zimných pneumatikách.

To sa odrazilo na predĺžení brzdnej dráhy, pri brzdení z rýchlosti 100 km/h až do zastavenia, na nelichotivých 46 m. Pneumatiky boli limitujúcim faktorom aj pri prejazde zákrut.

Podvozok zvládal nerovnosti vo väčšine prípadov dobre. Z času na čas sa však ozval mechanickým zvukom.

Zaujímavé bolo, že nerovnosti, pri ktorých by sme podobnú reakciu očakávali, zvládol bez problémov. Na iných, nezasluhujúcich si pozornosť vodiča, sa podvozok pripomenul nečakaným zvukom. Treba však priznať, že to bol zriedkavý jav.

Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka má dlhé prevody

Šesťstupňová manuálna prevodovka má pomerne dlhé prevody. Prepĺňaný diesel s objemom 1,5 l tak na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí príjemných 2 200 otáčok.

V meste je rýchlosť 50 km/h na hranici medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. V tomto prípade by pomohol o niečo skorší nástup krútiaceho momentu. Ten maximálny (250 Nm) dosiahne Pulsar pri 1750 otáčkach a až od tohto momentu je diesel ochotný výraznejšie akcelerovať.

Ťah motora skončí pri približne 4500 otáčkach a palubný počítač odporúča aj pri jazde na plný plyn radiť už pri 3800 otáčkach.

Pri meraní dynamiky zaostal Pulsar za papierovým zrýchlením 11,5 s o približne štyri desatiny. Aj napriek nie ideálnym nameraným hodnotám pružnosti motora sa dá s naftovým agregátom pohodlne predbiehať.

Priemerná spotreba v teste sa vyšplhala na 5,2 l. Pohonná jednotka vie byť však pri troche snahy a menšom podiele diaľnic úspornejšia. Na okresných cestách sa dá výrazne priblížiť k štyrom litrom nafty na sto kilometrov.

Motor patrí spolu s vnútorným priestorom pre pasažierov sediacich vzadu k silnejším stránkam modelu Pulsar.

Rovnaký volant a dotykový displej nájdeme vo väčšine modelov značky Nissan. Foto: Rastislav Chvála


V slušnom batožinovom priestore nám chýbalo viac praktických riešení a prekážala nám vysoká vnútorná nakladacia hrana. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Pulsar

Verzia

Tekna dCi 110

Cena modelu od/verzia od (eur)

12 690/18 400 (+ dodatočná zľava 1050 eur do vypredania zásob, platí pre diesel)

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1461 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

81(110)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

260/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,5/11,92

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

46* zimné pneu

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,12 na treťom prevodovom stupni

6,47 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pre 50/90/130 km/h

45/83/121 km/h

Stav tachometra (km)

13000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/5,2 priemerná hodnota nikdy nestúpla nad 5,5 (ani po meraniach zrýchlenia)

Objem palivovej nádrže (l)

46

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiWinterContact 205/50 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1345/440

Objem batožinového priestoru (l)

385

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700/4387/2017/1520

Motor

ťah motora začína mierne pod 2000 otáčkami; pri 3800 otáčkach odporúča palubný počítač preradiť na vyšší prevodový stupeň aj v prípade, že je plyn na podlahe, motor však stráca ťah až pri 4500 otáčkach; aj keď podľa meraní nepatrí medzi autá s najrýchlejším zrýchlením, predbiehanie je bezproblémové

Prevodovka

presná kulisa prevodovky, mierne dlhšie prevody - mestských 50 km/h je na hranici trojky a štvorky

Podvozok

podvozok v 95 percentách zvláda nerovnosti výborne, niekedy však prekvapí silnejším mechanickým zvukom, aj keď to šofér na danej nerovnosti nečaká; v zákrutách ho limitovali pri teplotách okolo 20 °C skôr zimné pneumatiky

Interiér

celkom dobré vypracovanie, nie však na úrovni najlepších v triede; do kabíny prenikal aerodynamický hluk od vodičových dverí, akoby nemal dovreté okno

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, navyše Pulsar má k dispozícii niekoľko kamier, ktoré uľahčujú manévrovanie v zúžených priestoroch; posed nám vyhovoval

Ovládanie palubného systému/navigácie

multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika, ale privítal by sme väčší displej, pomohlo by to pri zobrazení pohľadu z kamier

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke prahy; vzadu nízky stredový tunel a veľa miesta na kolená

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu ovládané mechanicky – páka

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny delené dva ku jednej

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

hlboké vnútorné nakladacia hrana; štyri háčiky na drobnú batožinu

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre dostupný ostrekovač; na dverách je iba jedna guma - časť prahu sa špiní; klasické veko nádrže

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 590
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 686
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 780
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 807
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 678
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 719
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 517
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 408
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 268
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Víkend

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.