SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

TEST: Nissan Pulsar útočí na konkurenciu vnútorným priestorom

Úsporný motor z Renaultu Mégane našiel svoje miesto pod kapotou Pulsaru, ktorý vyniká priestorom pre posádku na zadných sedadlách.

Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm).Za dobré priestorové dispozície je zodpovedný najmä dlhý rázvor náprav (2700 mm). (Zdroj: Rastislav Chvála)

S modelom Pulsar sme doteraz veľa skúseností nemali. Na cestách si ho s konkurenciou nepomýlite. Najmä pre japonského výrobcu typická predná maska nenechá nikoho na pochybách, že má pred sebou Nissan.

V interiéri je spoločných prvkov ešte viac. Rovnaké ukazovatele rýchlostí a otáčok, multifunkčný volant a multimediálny systém s dotykovou obrazovkou nájdeme v ponuke väčšiny modelov japonskej automobilky.

Dominuje priestorom na kolená vzadu

Vypracovaním interiéru hatchback nesklame, za lídrami vo svojej triede však v tomto ohľade zaostáva. Multimediálny systém Nissanu má už nejaký čas od svojho predstavenia za sebou, ale svojimi funkciami spĺňa štandard dnešných áut.

Systém kamier zobrazujúcich okolie je v tejto triede stále exkluzívnym prvkom. Najmä detailné zobrazenie priestoru v blízkosti pravého predného blatníka môže byť pri parkovaní vítaným doplnkom. Jediným mínusom je menší displej, zobrazujúci výstup z kamier.

Kamery zobrazujúce priestor v blízkosti vozidla sú vítaným doplnkom. Mínusom je menší displej a slabšie rozlíšenie. Foto: Rastislav Chvála

Pri hodnotení vnútorného priestoru nemôžeme obísť sedenie vzadu. Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Kufor má dobrý tvar, slušný objem, vysokú vnútornú nakladaciu hranu a chýba mu viac praktických riešení.

Zimné pneumatiky limitovali vozidlo

V čase testu ešte nehrozili súčasné tropické horúčavy a ortuť teplomera sa miestami šplhala cez úroveň 20 °C. Boli sme poslednou redakciou, ktorá dostala auto na test obuté na zimných pneumatikách.

To sa odrazilo na predĺžení brzdnej dráhy, pri brzdení z rýchlosti 100 km/h až do zastavenia, na nelichotivých 46 m. Pneumatiky boli limitujúcim faktorom aj pri prejazde zákrut.

Podvozok zvládal nerovnosti vo väčšine prípadov dobre. Z času na čas sa však ozval mechanickým zvukom.

Zaujímavé bolo, že nerovnosti, pri ktorých by sme podobnú reakciu očakávali, zvládol bez problémov. Na iných, nezasluhujúcich si pozornosť vodiča, sa podvozok pripomenul nečakaným zvukom. Treba však priznať, že to bol zriedkavý jav.

Priam kráľovský je priestor na kolená, ale posádka sa nebude sťažovať ani v iných ohľadoch. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka má dlhé prevody

Šesťstupňová manuálna prevodovka má pomerne dlhé prevody. Prepĺňaný diesel s objemom 1,5 l tak na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí príjemných 2 200 otáčok.

V meste je rýchlosť 50 km/h na hranici medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. V tomto prípade by pomohol o niečo skorší nástup krútiaceho momentu. Ten maximálny (250 Nm) dosiahne Pulsar pri 1750 otáčkach a až od tohto momentu je diesel ochotný výraznejšie akcelerovať.

Ťah motora skončí pri približne 4500 otáčkach a palubný počítač odporúča aj pri jazde na plný plyn radiť už pri 3800 otáčkach.

Pri meraní dynamiky zaostal Pulsar za papierovým zrýchlením 11,5 s o približne štyri desatiny. Aj napriek nie ideálnym nameraným hodnotám pružnosti motora sa dá s naftovým agregátom pohodlne predbiehať.

Priemerná spotreba v teste sa vyšplhala na 5,2 l. Pohonná jednotka vie byť však pri troche snahy a menšom podiele diaľnic úspornejšia. Na okresných cestách sa dá výrazne priblížiť k štyrom litrom nafty na sto kilometrov.

Motor patrí spolu s vnútorným priestorom pre pasažierov sediacich vzadu k silnejším stránkam modelu Pulsar.

Rovnaký volant a dotykový displej nájdeme vo väčšine modelov značky Nissan. Foto: Rastislav Chvála


V slušnom batožinovom priestore nám chýbalo viac praktických riešení a prekážala nám vysoká vnútorná nakladacia hrana. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Pulsar

Verzia

Tekna dCi 110

Cena modelu od/verzia od (eur)

12 690/18 400 (+ dodatočná zľava 1050 eur do vypredania zásob, platí pre diesel)

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1461 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

81(110)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

260/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,5/11,92

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

46* zimné pneu

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,12 na treťom prevodovom stupni

6,47 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pre 50/90/130 km/h

45/83/121 km/h

Stav tachometra (km)

13000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/5,2 priemerná hodnota nikdy nestúpla nad 5,5 (ani po meraniach zrýchlenia)

Objem palivovej nádrže (l)

46

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiWinterContact 205/50 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1345/440

Objem batožinového priestoru (l)

385

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700/4387/2017/1520

Motor

ťah motora začína mierne pod 2000 otáčkami; pri 3800 otáčkach odporúča palubný počítač preradiť na vyšší prevodový stupeň aj v prípade, že je plyn na podlahe, motor však stráca ťah až pri 4500 otáčkach; aj keď podľa meraní nepatrí medzi autá s najrýchlejším zrýchlením, predbiehanie je bezproblémové

Prevodovka

presná kulisa prevodovky, mierne dlhšie prevody - mestských 50 km/h je na hranici trojky a štvorky

Podvozok

podvozok v 95 percentách zvláda nerovnosti výborne, niekedy však prekvapí silnejším mechanickým zvukom, aj keď to šofér na danej nerovnosti nečaká; v zákrutách ho limitovali pri teplotách okolo 20 °C skôr zimné pneumatiky

Interiér

celkom dobré vypracovanie, nie však na úrovni najlepších v triede; do kabíny prenikal aerodynamický hluk od vodičových dverí, akoby nemal dovreté okno

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, navyše Pulsar má k dispozícii niekoľko kamier, ktoré uľahčujú manévrovanie v zúžených priestoroch; posed nám vyhovoval

Ovládanie palubného systému/navigácie

multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika, ale privítal by sme väčší displej, pomohlo by to pri zobrazení pohľadu z kamier

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke prahy; vzadu nízky stredový tunel a veľa miesta na kolená

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu ovládané mechanicky – páka

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny delené dva ku jednej

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

hlboké vnútorné nakladacia hrana; štyri háčiky na drobnú batožinu

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre dostupný ostrekovač; na dverách je iba jedna guma - časť prahu sa špiní; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  8. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 807
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 626
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 450
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 626
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 830
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 744
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
Ľuboš Bartečko

Amerika je úplne iný hokejový svet, rodičia majú peniaze na rozvoj, hovorí.


Nikola Baďová 8 h
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  2. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  3. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  4. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  5. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  6. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  7. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  8. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 493
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 684
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 705
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 167
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 782
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 658
  7. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 640
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 608
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu