Le Figaro: Vo Francúzsku začnú testovať obmedzovač rýchlosti v aute

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili ...

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili aj o bezpečnosti na cestných komunikáciách. Na seminári sa zúčastnil aj francúzsky minister dopravy Gilles de Robien, prezidenti automobiliek Peugeot-Citro‰n Jean-Marie Folz a Renualt Louis Schweitzer, uvádza v dnešnom čísle denník Le Figaro.

Jedna téma sa týkala aj automatického obmedzovania rýchlosti automobilu podľa miesta, okolo ktorého prechádza. Za touto požiadavkou stoja najmä poslanci obcí a miest, zástupcovia rôznych združení a ochrancovia práv človeka pred násilím v cestnej premávke. Projekt odborníkov už nie je science-fiction, podotýka Le Figaro. Od mája tohto roku bude v departemente Yvelines, ležiacom západne od Paríža, skúšobne jazdiť jeden automobil Peugeot 307 a jeden Renault Laguna II. s prístrojom, obmedzujúcim rýchlosť.

Projekt LAVIA pripravili Štátny ústav dopravy a bezpečnosti, Ústredné laboratórium výstavby mostov a ciest a obe automobilky, zainteresované na jeho vývoji. Podstata projektu spočíva v tom, že podľa umiestnenia satelitu a informatickej pamäti umiestnenej v aute, sa bude regulovať vstrekovanie paliva do motora automaticky a nebude možné ho meniť.

Jeden z konštruktérov systému Jacques Ehrilch zdôraznil, že satelit nebude mať nič spoločné s Big Brotherom, ktorý by kontroloval každého. Úlohou satelitu bude stanoviť presnú polohu auta, všetko ostatné sa odohrá v ňom systémom cestnej navigácie. LAVIA má fungovať pomocou počítača umiestneného v aute, ktorý zistí polohu auta a či je v danom mieste obmedzená rýchlosť. Napríklad, či sa auto pohybuje v blízkosti školy, kde je rýchlosť obmedzená na 30 kilometrov za hodinu, alebo na 50 až 70 kilometrov v mestskom prostredí, na 90, 110 a 130 kilometrov za hodinu mimo mesta. Pedál plynu nebude reagovať za povolenou maximálnou hranicou v danom konkrétnom mieste, čo bude uložené v pamäti počítača. V princípe bude reagovať tak, ako by sám vodič dal nohu z pedála dole. Inak sa nebude satelitom sledovať nijaké auto, či jedinec, zdôraznil Ehrilch.

Systém LAVIA sa môže dostať do bežného užívania v roku 2006. Dovtedy technici, ale aj samotní vodiči budú môcť rozhodnúť o konečnej podobe zariadenia. Jedným z kritérií bude i vývoj dopravných nehôd a ich následky na životoch a zdraví ľudí, dodal Le Figaro.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 220
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 899
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 538
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 486
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 994
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 514
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 4 067
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 202
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 967
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 951

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Brancov začali riešiť po rokoch, pozrie sa na nich prokuratúra

Minister obrany Gajdoš čaká, čo na polovojenskú organizáciu povie Generálna prokuratúra. Potom chce zmenu zákonov

ŠPORT

Írsky expert: Saganovi po zmene systému nemá kto konkurovať

Podľa žurnalistu je Slovák najlepším cyklistom sveta.

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

PEZINOK

V Limbašskej doline odhalili vinníkov čiernych skládok

Jedným z vinníkov je operný spevák z Bratislavy.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.