Le Figaro: Vo Francúzsku začnú testovať obmedzovač rýchlosti v aute

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili ...

Paríž 24. januára (TASR) Približne 50 odborníkov na automobilovú technológiu sa nedávno stretlo v Paríži na seminári, v rámci ktorého účastníci hovorili aj o bezpečnosti na cestných komunikáciách. Na seminári sa zúčastnil aj francúzsky minister dopravy Gilles de Robien, prezidenti automobiliek Peugeot-Citro‰n Jean-Marie Folz a Renualt Louis Schweitzer, uvádza v dnešnom čísle denník Le Figaro.

Jedna téma sa týkala aj automatického obmedzovania rýchlosti automobilu podľa miesta, okolo ktorého prechádza. Za touto požiadavkou stoja najmä poslanci obcí a miest, zástupcovia rôznych združení a ochrancovia práv človeka pred násilím v cestnej premávke. Projekt odborníkov už nie je science-fiction, podotýka Le Figaro. Od mája tohto roku bude v departemente Yvelines, ležiacom západne od Paríža, skúšobne jazdiť jeden automobil Peugeot 307 a jeden Renault Laguna II. s prístrojom, obmedzujúcim rýchlosť.

Projekt LAVIA pripravili Štátny ústav dopravy a bezpečnosti, Ústredné laboratórium výstavby mostov a ciest a obe automobilky, zainteresované na jeho vývoji. Podstata projektu spočíva v tom, že podľa umiestnenia satelitu a informatickej pamäti umiestnenej v aute, sa bude regulovať vstrekovanie paliva do motora automaticky a nebude možné ho meniť.

Jeden z konštruktérov systému Jacques Ehrilch zdôraznil, že satelit nebude mať nič spoločné s Big Brotherom, ktorý by kontroloval každého. Úlohou satelitu bude stanoviť presnú polohu auta, všetko ostatné sa odohrá v ňom systémom cestnej navigácie. LAVIA má fungovať pomocou počítača umiestneného v aute, ktorý zistí polohu auta a či je v danom mieste obmedzená rýchlosť. Napríklad, či sa auto pohybuje v blízkosti školy, kde je rýchlosť obmedzená na 30 kilometrov za hodinu, alebo na 50 až 70 kilometrov v mestskom prostredí, na 90, 110 a 130 kilometrov za hodinu mimo mesta. Pedál plynu nebude reagovať za povolenou maximálnou hranicou v danom konkrétnom mieste, čo bude uložené v pamäti počítača. V princípe bude reagovať tak, ako by sám vodič dal nohu z pedála dole. Inak sa nebude satelitom sledovať nijaké auto, či jedinec, zdôraznil Ehrilch.

Systém LAVIA sa môže dostať do bežného užívania v roku 2006. Dovtedy technici, ale aj samotní vodiči budú môcť rozhodnúť o konečnej podobe zariadenia. Jedným z kritérií bude i vývoj dopravných nehôd a ich následky na životoch a zdraví ľudí, dodal Le Figaro.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 664
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 643
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 580
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 665
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 355
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 184
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 699

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.