Čerpacia stanica Total, ktorá vzišla z projektu European HyFIVE v nemeckom Mníchove na ulici Detmoldstrasse, predstavuje dôležitý míľnik. Ide o prvú verejnú stanicu na svete, kde dve čerpadlá vydávajú vodík pomocou dvoch rôznych technológií.
Prvou je technológia bežného skladovania vodíka CGH2 pod tlakom 700 barov – táto metóda dopĺňania paliva pre vozidlá s vodíkovými článkami sa už v súčasnosti používa.
Druhou je technológia skladovania vodíka stlačeného pri extrémne nízkej teplote (CCH2) – metóda spočíva v skladovaní plynného vodíka na palube vozidla pri nízkej teplote, pri tlaku 350 barov. Jej vývoj je v súčasnosti v pokročilom štádiu, no dostupná bude až v dlhšom časovom horizonte.
„Chladené“ nádrže na CCH2 umožňujú skladovať až o 50 % viac vodíka než 700-barové nádrže, čo vozidlám poskytne akčný rádius vyše 500 kilometrov.
Palivový článok premieňa plynný vodík v nádrži automobilu na elektrinu a vodu. Keďže vysokonapäťová batéria slúži len na vyrovnávanie úrovne energie, vo vozidle je omnoho menšia a ľahšia batéria než v typickom elektromobile.
Vodíkové palivové články by sa postupne mali stať neoddeliteľnou súčasťou programu BMW Efficient Dynamics. Hlavným predpokladom pre úspešné zavedenie vozidiel s vodíkovými článkami je však rozvoj infraštruktúry na tankovanie vodíka na príslušných automobilových trhoch.