Vyskúšali sme Škodu Octaviu po pol milióne kilometrov

Tiež sme porovnali dve nové kombi, ktoré majú starú Octaviu nahradiť. Peugeot 308 SW je pohodlnejší ako Honda Civic Tourer s väčším kufrom.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 308 SW aj Honda Civic Tourer prinášajú svojský pohľad na rodinné kombi. Obe autá patria do žiadanej kategórie áut a pritom sú v mnohom iné ako konkurenti.

Ide najmä o interiér a pracovisko šoféra. Honda vybočuje z radu aj svojim dizajnom.

Inšpiráciu porovnať naftové verzie s výkonom motora do 90 kW nám dal čitateľ, ktorý mal dlhé roky Škodu Octavia 1,9 TDI (81 kW) prvej generácie.

Teraz hľadá kombi nižšej strednej triedy s približne rovnakým výkonom motora, rovnako využiteľným kufrom, avšak nemá to byť Octavia.

Kým vlastnosti a úžitok sa majú podobať Octavii, dizajn a interiér nie. Napríklad požiadavky spĺňajú Honda Civic Tourer a Peugeot 308 SW s motormi objemu 1,6 litra.

Honda odvezie viac

Peugeot 308 SW nemá tak extravagantný dizajn karosérie ako predchodca a viac reflektuje na dnešný štýl.

Uhladené tvary priniesli Peugeotu aj dobrú aerodynamiku a pocitovo nižšiu hlučnosť na diaľnici oproti Honde.

Extravagantné tvary Hondy ešte umocňujú okrúhle šošovky nových stretávacích LED svetiel.

Diaľkové sú halogénové H7, takže na diaľnici Honda nesvieti lepšie ako Peugeot so základnými svetlami výbavy Business.

Karosérie oboch áut prezrádzajú charakter batožinového priestoru. Veľký objem po zaťahovaciu roletu ale malý priestor medzi roletou a strechou.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

Vozidlo

Peugeot 308 SW

Honda Civic Tourer

nakladacia hrana von (mm)

625

575

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1050/1250

1045/1450

výška kufra po roletu (mm)

485

505

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/735/1040

815/765/1045

dĺžka kufra min./max (mm)

1065/1855

990/1800

Základný objem aj priestor po sklopení sedadiel sú približne rovnaké. Rozdiely nastávajú v manipulácii so sedadlami.

Zadné operadlá v Peugeote možno sklopiť aj z kufra a pod výklopným dnom je miesto na odkladanie rolety. Honda nemá sklápanie sedadiel z batožinového priestoru ale ponúka benefit vzadu.

Zadné sedáky „magic seat“ možno vyklopiť dohora a vznikne priestor aj na prevoz bicykla.

Odkladací box pod dnom kufra Hondy má extrémnu hĺbku a je to asi najväčší „kufor v kufri“ tejto automobilovej triedy. Ak berieme do úvahy úžitok a batožinový priestor, Honda je praktickejším kombi.

Komfort robia lepšie Francúzi

Peugeot je lepší v mieste na zadných sedadlách, má viac miesta na nohy, nehovoriac o priestore vpredu.

Honda zvolila vysoký posed a vyššieho šoféra opticky tlačí do čela hrana strechy. Obe pracoviská vodiča majú prístrojovú dosku členenú horizontálne s netradične zdvihnutými prístrojmi nad volant.

Prehľadnejší a lepšie vypracovaný je Peugeot. Tiež je komfortnejší na ceste. Pre kokpit Hondy treba mať väčšie pochopenie na netradičné riešenia.

Kto si potrpí na presnom radení rýchlostí, ten môže siahnuť po citeľne drahšej Honde. Japonci prišli konečne so zrozumiteľným displejom navigácie.

Napokon dotykový displej je lepší ako v Peugeote. Najmä zadávanie informácií do navigácie. V dynamike a spotrebe sú si obe autá navlas podobné.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1410

1430

šírka lakte vpredu (mm)

1490

1450

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

970

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

495

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

1340

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1440

1450

výška krajné sedadlá (mm)

965

930

výška stredné sedadlo (mm)

970

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

460/450

480/460

Dlhšie brzdné dráhy v našich meraniach zapríčinili zimné pneumatiky na teplom jarnom asfalte. Aby Honda dovážila vyššiu nákupnú cenu oproti Peugeotu, mala by jazdiť trojlitrovou spotrebou.

Vyskúšali sme dve úsporné kombi s veľkými kuframi a vlastným štýlom. Na ceste je lepší Peugeot a šofér má v ňom lepší pocit z jazdy. Honda ostáva viac zameraná na úžitok z kufra, Peugeot ostrí na posádku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Peugeot 308 SW

Honda Civic

Verzia

1,6 e-HDI Business

1,6i-DTEC Lifestyle

Cena modelu od/verzia od/ test. Model (eur)

platilo v čase testu

14.990/17.500/18.000

19.850/19.850/26.959

Motor

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1560 (cm3);

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1597(cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85 (115) 3600

88 (120) 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270 /2500

300 / 2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

manuálna / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12 / 10,51

10,5/10,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,52

47,03

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,52 na 3. stupni

4,61 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,85 na 4. stupni

5,94 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1450 na 6. stupni

1650 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 na 6. stupni

2250 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

46/85/124

46/86/123

Stav tachometra pri meraní (km)

2500

2874

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,7/4,7

3,9/4,8

Objem palivovej nádrže (l)

53

50

Max. dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

870

820

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Alpin 5

205/55 R16

Good Year UG8

225/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1455/415

1497/373

Objem batožinového priestoru (l)

610-1660

624-1668

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2730;4585;1863;1461

2595;4590;1795;1435

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 159
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 196
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 110
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 174
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 001
  6. Kam do tepla v januári? 1 724
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 254
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 041
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 979

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.