Vyskúšali sme Škodu Octaviu po pol milióne kilometrov

Tiež sme porovnali dve nové kombi, ktoré majú starú Octaviu nahradiť. Peugeot 308 SW je pohodlnejší ako Honda Civic Tourer s väčším kufrom.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 308 SW aj Honda Civic Tourer prinášajú svojský pohľad na rodinné kombi. Obe autá patria do žiadanej kategórie áut a pritom sú v mnohom iné ako konkurenti.

Ide najmä o interiér a pracovisko šoféra. Honda vybočuje z radu aj svojim dizajnom.

Inšpiráciu porovnať naftové verzie s výkonom motora do 90 kW nám dal čitateľ, ktorý mal dlhé roky Škodu Octavia 1,9 TDI (81 kW) prvej generácie.

Teraz hľadá kombi nižšej strednej triedy s približne rovnakým výkonom motora, rovnako využiteľným kufrom, avšak nemá to byť Octavia.

Kým vlastnosti a úžitok sa majú podobať Octavii, dizajn a interiér nie. Napríklad požiadavky spĺňajú Honda Civic Tourer a Peugeot 308 SW s motormi objemu 1,6 litra.

Honda odvezie viac

Peugeot 308 SW nemá tak extravagantný dizajn karosérie ako predchodca a viac reflektuje na dnešný štýl.

Uhladené tvary priniesli Peugeotu aj dobrú aerodynamiku a pocitovo nižšiu hlučnosť na diaľnici oproti Honde.

Extravagantné tvary Hondy ešte umocňujú okrúhle šošovky nových stretávacích LED svetiel.

Diaľkové sú halogénové H7, takže na diaľnici Honda nesvieti lepšie ako Peugeot so základnými svetlami výbavy Business.

Karosérie oboch áut prezrádzajú charakter batožinového priestoru. Veľký objem po zaťahovaciu roletu ale malý priestor medzi roletou a strechou.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

Vozidlo

Peugeot 308 SW

Honda Civic Tourer

nakladacia hrana von (mm)

625

575

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1050/1250

1045/1450

výška kufra po roletu (mm)

485

505

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/735/1040

815/765/1045

dĺžka kufra min./max (mm)

1065/1855

990/1800

Základný objem aj priestor po sklopení sedadiel sú približne rovnaké. Rozdiely nastávajú v manipulácii so sedadlami.

Zadné operadlá v Peugeote možno sklopiť aj z kufra a pod výklopným dnom je miesto na odkladanie rolety. Honda nemá sklápanie sedadiel z batožinového priestoru ale ponúka benefit vzadu.

Zadné sedáky „magic seat“ možno vyklopiť dohora a vznikne priestor aj na prevoz bicykla.

Odkladací box pod dnom kufra Hondy má extrémnu hĺbku a je to asi najväčší „kufor v kufri“ tejto automobilovej triedy. Ak berieme do úvahy úžitok a batožinový priestor, Honda je praktickejším kombi.

Komfort robia lepšie Francúzi

Peugeot je lepší v mieste na zadných sedadlách, má viac miesta na nohy, nehovoriac o priestore vpredu.

Honda zvolila vysoký posed a vyššieho šoféra opticky tlačí do čela hrana strechy. Obe pracoviská vodiča majú prístrojovú dosku členenú horizontálne s netradične zdvihnutými prístrojmi nad volant.

Prehľadnejší a lepšie vypracovaný je Peugeot. Tiež je komfortnejší na ceste. Pre kokpit Hondy treba mať väčšie pochopenie na netradičné riešenia.

Kto si potrpí na presnom radení rýchlostí, ten môže siahnuť po citeľne drahšej Honde. Japonci prišli konečne so zrozumiteľným displejom navigácie.

Napokon dotykový displej je lepší ako v Peugeote. Najmä zadávanie informácií do navigácie. V dynamike a spotrebe sú si obe autá navlas podobné.

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1410

1430

šírka lakte vpredu (mm)

1490

1450

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

970

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

495

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

1340

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1440

1450

výška krajné sedadlá (mm)

965

930

výška stredné sedadlo (mm)

970

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

460/450

480/460

Dlhšie brzdné dráhy v našich meraniach zapríčinili zimné pneumatiky na teplom jarnom asfalte. Aby Honda dovážila vyššiu nákupnú cenu oproti Peugeotu, mala by jazdiť trojlitrovou spotrebou.

Vyskúšali sme dve úsporné kombi s veľkými kuframi a vlastným štýlom. Na ceste je lepší Peugeot a šofér má v ňom lepší pocit z jazdy. Honda ostáva viac zameraná na úžitok z kufra, Peugeot ostrí na posádku.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Peugeot 308 SW

Honda Civic

Verzia

1,6 e-HDI Business

1,6i-DTEC Lifestyle

Cena modelu od/verzia od/ test. Model (eur)

platilo v čase testu

14.990/17.500/18.000

19.850/19.850/26.959

Motor

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1560 (cm3);

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1597(cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85 (115) 3600

88 (120) 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270 /2500

300 / 2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna / 6

manuálna / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12 / 10,51

10,5/10,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,52

47,03

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,52 na 3. stupni

4,61 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,85 na 4. stupni

5,94 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1450 na 6. stupni

1650 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 na 6. stupni

2250 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

46/85/124

46/86/123

Stav tachometra pri meraní (km)

2500

2874

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,7/4,7

3,9/4,8

Objem palivovej nádrže (l)

53

50

Max. dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

870

820

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Alpin 5

205/55 R16

Good Year UG8

225/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1455/415

1497/373

Objem batožinového priestoru (l)

610-1660

624-1668

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2730;4585;1863;1461

2595;4590;1795;1435

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 097
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 364
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 985
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 522
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 364
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 944
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 321
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 532
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 036

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.