Peugeot 308 SW aj Honda Civic Tourer prinášajú svojský pohľad na rodinné kombi. Obe autá patria do žiadanej kategórie áut a pritom sú v mnohom iné ako konkurenti.
Ide najmä o interiér a pracovisko šoféra. Honda vybočuje z radu aj svojim dizajnom.
Inšpiráciu porovnať naftové verzie s výkonom motora do 90 kW nám dal čitateľ, ktorý mal dlhé roky Škodu Octavia 1,9 TDI (81 kW) prvej generácie.
Teraz hľadá kombi nižšej strednej triedy s približne rovnakým výkonom motora, rovnako využiteľným kufrom, avšak nemá to byť Octavia.
Kým vlastnosti a úžitok sa majú podobať Octavii, dizajn a interiér nie. Napríklad požiadavky spĺňajú Honda Civic Tourer a Peugeot 308 SW s motormi objemu 1,6 litra.
Honda odvezie viac
Peugeot 308 SW nemá tak extravagantný dizajn karosérie ako predchodca a viac reflektuje na dnešný štýl.
Uhladené tvary priniesli Peugeotu aj dobrú aerodynamiku a pocitovo nižšiu hlučnosť na diaľnici oproti Honde.
Extravagantné tvary Hondy ešte umocňujú okrúhle šošovky nových stretávacích LED svetiel.
Diaľkové sú halogénové H7, takže na diaľnici Honda nesvieti lepšie ako Peugeot so základnými svetlami výbavy Business.
Karosérie oboch áut prezrádzajú charakter batožinového priestoru. Veľký objem po zaťahovaciu roletu ale malý priestor medzi roletou a strechou.
Vnútorné rozmery batožinového priestoru
Vozidlo | Peugeot 308 SW | Honda Civic Tourer |
nakladacia hrana von (mm) | 625 | 575 |
nakladacia hrana dnu (mm) | ||
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1050/1250 | 1045/1450 |
výška kufra po roletu (mm) | 485 | 505 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 835/735/1040 | 815/765/1045 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 1065/1855 | 990/1800 |
Základný objem aj priestor po sklopení sedadiel sú približne rovnaké. Rozdiely nastávajú v manipulácii so sedadlami.
Zadné operadlá v Peugeote možno sklopiť aj z kufra a pod výklopným dnom je miesto na odkladanie rolety. Honda nemá sklápanie sedadiel z batožinového priestoru ale ponúka benefit vzadu.
Zadné sedáky „magic seat“ možno vyklopiť dohora a vznikne priestor aj na prevoz bicykla.
Odkladací box pod dnom kufra Hondy má extrémnu hĺbku a je to asi najväčší „kufor v kufri“ tejto automobilovej triedy. Ak berieme do úvahy úžitok a batožinový priestor, Honda je praktickejším kombi.
Komfort robia lepšie Francúzi
Peugeot je lepší v mieste na zadných sedadlách, má viac miesta na nohy, nehovoriac o priestore vpredu.
Honda zvolila vysoký posed a vyššieho šoféra opticky tlačí do čela hrana strechy. Obe pracoviská vodiča majú prístrojovú dosku členenú horizontálne s netradične zdvihnutými prístrojmi nad volant.
Prehľadnejší a lepšie vypracovaný je Peugeot. Tiež je komfortnejší na ceste. Pre kokpit Hondy treba mať väčšie pochopenie na netradičné riešenia.
Kto si potrpí na presnom radení rýchlostí, ten môže siahnuť po citeľne drahšej Honde. Japonci prišli konečne so zrozumiteľným displejom navigácie.
Napokon dotykový displej je lepší ako v Peugeote. Najmä zadávanie informácií do navigácie. V dynamike a spotrebe sú si obe autá navlas podobné.
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1410 | 1430 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1490 | 1450 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1020 | 970 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 520 | 495 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1360 | 1340 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1440 | 1450 |
výška krajné sedadlá (mm) | 965 | 930 |
výška stredné sedadlo (mm) | 970 | 910 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 460/450 | 480/460 |
Dlhšie brzdné dráhy v našich meraniach zapríčinili zimné pneumatiky na teplom jarnom asfalte. Aby Honda dovážila vyššiu nákupnú cenu oproti Peugeotu, mala by jazdiť trojlitrovou spotrebou.
Vyskúšali sme dve úsporné kombi s veľkými kuframi a vlastným štýlom. Na ceste je lepší Peugeot a šofér má v ňom lepší pocit z jazdy. Honda ostáva viac zameraná na úžitok z kufra, Peugeot ostrí na posádku.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Peugeot 308 SW | Honda Civic |
Verzia | 1,6 e-HDI Business | 1,6i-DTEC Lifestyle |
Cena modelu od/verzia od/ test. Model (eur) platilo v čase testu | 14.990/17.500/18.000 | 19.850/19.850/26.959 |
Motor | (naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1560 (cm3); | (naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1597(cm3); |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 85 (115) 3600 | 88 (120) 4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 270 /2500 | 300 / 2000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna / 6 | manuálna / 6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 12 / 10,51 | 10,5/10,5 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 44,52 | 47,03 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 4,52 na 3. stupni | 4,61 na 3. stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,85 na 4. stupni | 5,94 na 4. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1450 na 6. stupni | 1650 na 6. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2100 na 6. stupni | 2250 na 6. stupni |
Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h) | 46/85/124 | 46/86/123 |
Stav tachometra pri meraní (km) | 2500 | 2874 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 3,7/4,7 | 3,9/4,8 |
Objem palivovej nádrže (l) | 53 | 50 |
Max. dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 870 | 820 |
Typ a rozmer pneumatík | Michelin Alpin 5 205/55 R16 | Good Year UG8 225/45/R17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1455/415 | 1497/373 |
Objem batožinového priestoru (l) | 610-1660 | 624-1668 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2730;4585;1863;1461 | 2595;4590;1795;1435 |