Polícia vie, kde umiestni stacionárne radary

Prvé stacionárne radary na slovenských cestách by mali začať merať už v druhej polovici roka 2016.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Polícia už vypracovala presný projekt, kde by sa tieto zariadenia mohli nachádzať. Podľa policajného prezidenta Tibora Gašpara nepôjde len o monitorovanie rýchlosti, ale napríklad aj o kontrolu zastavenia na červenej či dynamické váhy.

Nemali by sa nachádzať na takých miestach, ako je výjazd z obce a podobne, čo vodiči dlhodobo kritizujú. Automatizovaný systém objektívnej zodpovednosti podľa Gašpara odbremení aj dopravných policajtov.

Keď kamera nainštalovaná na konkrétnom mieste zistí priestupok, odošle tento záznam do softvérového centra. Tam sa podľa evidenčného číslo vozidla zistí majiteľ.

Automatizovane sa vytlačí rozhodnutie o pokute a to príde majiteľovi auta domov, čiže do toho procesu bude vstupovať polícia len minimálne. Celý systém budú predsa len kontrolovať ľudia.

Nemali by to byť policajti, ale napríklad ľudia so zníženou pohyblivosťou, ktorí budú môcť byť takto zamestnaní na kontrolu automatizovaného režimu.

Podľa policajného prezidenta budú jasne označené miesta, kde kamery môžu, ale na druhej strane nemusia byť, hoci vodič to nezbadá. Kamerové zariadenie sa bude dať vložiť na stanovište, ale z času na čas ho premiestnia, aby vykryli celý priestor.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Téma: Polícia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Polícia (Pezinok), Polícia (Trnava)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.