Aj takto môže vyzerať pohoda za volantom

Niekedy aj vysoké otáčky lahodia uchu a podvozok auta navodzuje naozaj krásne pocity. Prežite s nami našu najobľúbenejšiu skúšku na Rallye Tatry.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 208 R2 sa nám spolu s novými pneumatikami Pirelli odmenili na rýchlostnej skúške Šuňava, ktorá začínala krátko za obcou Šuňava a skončila vo Vikartovciach.

Hoci išlo o súťažné zápolenie na Rallye Tatry, jazdu sme si naozaj užili a kúsok z atmosféry v aute vám ponúkame prostredníctvom on-board kamery.

Cesty, ktoré spájajú tieto dve obce s Liptovskou Tepličkou, sú vskutku nádherné, hoci na rely trochu rýchle. Preto musel organizátor urobiť niekoľko spomaľovacích retardérov a skúšku spestril aj štrkovými úsekmi.

Za ten rok aj pol, čo jazdíme s Peugeotom 208 R2, sme ešte nešli na skúške, ktorá by bola tak namáhavá na motor a brzdy zároveň.

Skúšku spestrili štrkom

Ako uvidíte vo videu, odštartovali sme na pomerne širokej ceste a do spleti rýchlych zákrut. Pri prvom spomaľovači z pneumatík a sudov sme sa sústredili na výjazd až tak, že auto nám trochu ušlo za krajnicu.

Pri prednej náprave so samosvorným diferenciálom sa ľahko stane, že to začne príliš sťahovať do priekopy, a to netreba podceniť.

Na prvej križovatke spomalenej poriadne zapleteným retardérom začal úplne iný a členitejší úsek trate. Najmä sme museli dávať pozor na štrk vyťahaný do cesty a jazdu trochu sťažili svetelné podmienky svetlo-tieň, svetlo-tieň....

Pneumatiky, ktoré vidíte vo vnútri zákrut, sú tam plánovane a už pri písaní rozpisu trate sme o nich vedeli podľa nákresov z itinerára trate.

V tejto rýchlej pasáži bolo veľmi náročné správne odhadnúť ubratie plynu, aby nám nechýbala rýchlosť na rovných úsekoch.Tam často počuť Peugeot 208 R2 v obmedzovači otáčok.

Veľkým spestrením boli štrkové úseky paralelne s hlavnou cestou. Nízke auto nastavené na asfalt tam neraz šúchalo lyžou o stred cesty a asfaltové pneumatiky na štrku veľmi nedržali.

Spev motora v pretekárskom Peugeote je nádherný a prevodovka rýchla, ale najviac zo všetkého nás fascinoval podvozok.

Pred koncom rýchlostnej skúšky (vo videu 8m 01s) bol celkom výrazný skok a auto padalo na ľavé predné koleso. Tlmiče však náraz a krivo letiace auto neskutočne stabilizovali. Doslova akoby padlo do želatíny.

Na konci stúpla teplota

Dúfame, že už na budúce prinesieme aj zvuk z našej komunikácie v aute. Teraz si vychutnajte atmosférický štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 185 koní, ktorý veľmi často dosahuje limitných 8500 otáčok za minútu.

Nevieme, aká teplota bola v kokpite rozpálenom od stredového tunelu, ale vonku bolo počas dňa takmer 30 stupňov.

V týchto podmienkach sa stalo, že po príjazde do cieľa, kedy prestalo náporové chladenie, na chvíľku vyskočila teplota motora na 110 stupňov.

V rýchlostnej skúške sme dosiahli rýchlostný priemer 106 km/h a maximálne rýchlosti na piatom stupni sa pohybovali okolo 170 km/h.

Napokon ďakujeme všetkým fanúšikom pri trati a pozývame na Rallye Košice v polovici augusta.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 018
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 875
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 478
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 680
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 469
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 465
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 002
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 843
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 581
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 327

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

DOMOV

Únos, ktorý prispel k zrušeniu amnestií, prekonal očakávania

Od marca ho videlo vyše 275-tisíc divákov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.