SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Aj takto môže vyzerať pohoda za volantom

Niekedy aj vysoké otáčky lahodia uchu a podvozok auta navodzuje naozaj krásne pocity. Prežite s nami našu najobľúbenejšiu skúšku na Rallye Tatry.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 208 R2 sa nám spolu s novými pneumatikami Pirelli odmenili na rýchlostnej skúške Šuňava, ktorá začínala krátko za obcou Šuňava a skončila vo Vikartovciach.

Hoci išlo o súťažné zápolenie na Rallye Tatry, jazdu sme si naozaj užili a kúsok z atmosféry v aute vám ponúkame prostredníctvom on-board kamery.

Cesty, ktoré spájajú tieto dve obce s Liptovskou Tepličkou, sú vskutku nádherné, hoci na rely trochu rýchle. Preto musel organizátor urobiť niekoľko spomaľovacích retardérov a skúšku spestril aj štrkovými úsekmi.

Za ten rok aj pol, čo jazdíme s Peugeotom 208 R2, sme ešte nešli na skúške, ktorá by bola tak namáhavá na motor a brzdy zároveň.

Skúšku spestrili štrkom

Ako uvidíte vo videu, odštartovali sme na pomerne širokej ceste a do spleti rýchlych zákrut. Pri prvom spomaľovači z pneumatík a sudov sme sa sústredili na výjazd až tak, že auto nám trochu ušlo za krajnicu.

Pri prednej náprave so samosvorným diferenciálom sa ľahko stane, že to začne príliš sťahovať do priekopy, a to netreba podceniť.

Na prvej križovatke spomalenej poriadne zapleteným retardérom začal úplne iný a členitejší úsek trate. Najmä sme museli dávať pozor na štrk vyťahaný do cesty a jazdu trochu sťažili svetelné podmienky svetlo-tieň, svetlo-tieň....

Pneumatiky, ktoré vidíte vo vnútri zákrut, sú tam plánovane a už pri písaní rozpisu trate sme o nich vedeli podľa nákresov z itinerára trate.

V tejto rýchlej pasáži bolo veľmi náročné správne odhadnúť ubratie plynu, aby nám nechýbala rýchlosť na rovných úsekoch.Tam často počuť Peugeot 208 R2 v obmedzovači otáčok.

Veľkým spestrením boli štrkové úseky paralelne s hlavnou cestou. Nízke auto nastavené na asfalt tam neraz šúchalo lyžou o stred cesty a asfaltové pneumatiky na štrku veľmi nedržali.

Spev motora v pretekárskom Peugeote je nádherný a prevodovka rýchla, ale najviac zo všetkého nás fascinoval podvozok.

Pred koncom rýchlostnej skúšky (vo videu 8m 01s) bol celkom výrazný skok a auto padalo na ľavé predné koleso. Tlmiče však náraz a krivo letiace auto neskutočne stabilizovali. Doslova akoby padlo do želatíny.

Na konci stúpla teplota

Dúfame, že už na budúce prinesieme aj zvuk z našej komunikácie v aute. Teraz si vychutnajte atmosférický štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 185 koní, ktorý veľmi často dosahuje limitných 8500 otáčok za minútu.

Nevieme, aká teplota bola v kokpite rozpálenom od stredového tunelu, ale vonku bolo počas dňa takmer 30 stupňov.

V týchto podmienkach sa stalo, že po príjazde do cieľa, kedy prestalo náporové chladenie, na chvíľku vyskočila teplota motora na 110 stupňov.

V rýchlostnej skúške sme dosiahli rýchlostný priemer 106 km/h a maximálne rýchlosti na piatom stupni sa pohybovali okolo 170 km/h.

Napokon ďakujeme všetkým fanúšikom pri trati a pozývame na Rallye Košice v polovici augusta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  6. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 676
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 323
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 392
  4. Aká je chémia vôní 10 172
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 336
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 708
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 677
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 163
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Dobré ráno

Dobré ráno: Raz si pamätá, raz nie. Čo priznala Jankovská?

Vo výpovedi spomína aj Roberta Fica.

Katarína Knechtová vydala nový album Svety.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj volič ĽSNS je občan

Vláda nenechala priestor na zákonné protesty.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80