Aj takto môže vyzerať pohoda za volantom

Niekedy aj vysoké otáčky lahodia uchu a podvozok auta navodzuje naozaj krásne pocity. Prežite s nami našu najobľúbenejšiu skúšku na Rallye Tatry.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 208 R2 sa nám spolu s novými pneumatikami Pirelli odmenili na rýchlostnej skúške Šuňava, ktorá začínala krátko za obcou Šuňava a skončila vo Vikartovciach.

Hoci išlo o súťažné zápolenie na Rallye Tatry, jazdu sme si naozaj užili a kúsok z atmosféry v aute vám ponúkame prostredníctvom on-board kamery.

Cesty, ktoré spájajú tieto dve obce s Liptovskou Tepličkou, sú vskutku nádherné, hoci na rely trochu rýchle. Preto musel organizátor urobiť niekoľko spomaľovacích retardérov a skúšku spestril aj štrkovými úsekmi.

Za ten rok aj pol, čo jazdíme s Peugeotom 208 R2, sme ešte nešli na skúške, ktorá by bola tak namáhavá na motor a brzdy zároveň.

Skúšku spestrili štrkom

Ako uvidíte vo videu, odštartovali sme na pomerne širokej ceste a do spleti rýchlych zákrut. Pri prvom spomaľovači z pneumatík a sudov sme sa sústredili na výjazd až tak, že auto nám trochu ušlo za krajnicu.

Pri prednej náprave so samosvorným diferenciálom sa ľahko stane, že to začne príliš sťahovať do priekopy, a to netreba podceniť.

Na prvej križovatke spomalenej poriadne zapleteným retardérom začal úplne iný a členitejší úsek trate. Najmä sme museli dávať pozor na štrk vyťahaný do cesty a jazdu trochu sťažili svetelné podmienky svetlo-tieň, svetlo-tieň....

Pneumatiky, ktoré vidíte vo vnútri zákrut, sú tam plánovane a už pri písaní rozpisu trate sme o nich vedeli podľa nákresov z itinerára trate.

V tejto rýchlej pasáži bolo veľmi náročné správne odhadnúť ubratie plynu, aby nám nechýbala rýchlosť na rovných úsekoch.Tam často počuť Peugeot 208 R2 v obmedzovači otáčok.

Veľkým spestrením boli štrkové úseky paralelne s hlavnou cestou. Nízke auto nastavené na asfalt tam neraz šúchalo lyžou o stred cesty a asfaltové pneumatiky na štrku veľmi nedržali.

Spev motora v pretekárskom Peugeote je nádherný a prevodovka rýchla, ale najviac zo všetkého nás fascinoval podvozok.

Pred koncom rýchlostnej skúšky (vo videu 8m 01s) bol celkom výrazný skok a auto padalo na ľavé predné koleso. Tlmiče však náraz a krivo letiace auto neskutočne stabilizovali. Doslova akoby padlo do želatíny.

Na konci stúpla teplota

Dúfame, že už na budúce prinesieme aj zvuk z našej komunikácie v aute. Teraz si vychutnajte atmosférický štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 185 koní, ktorý veľmi často dosahuje limitných 8500 otáčok za minútu.

Nevieme, aká teplota bola v kokpite rozpálenom od stredového tunelu, ale vonku bolo počas dňa takmer 30 stupňov.

V týchto podmienkach sa stalo, že po príjazde do cieľa, kedy prestalo náporové chladenie, na chvíľku vyskočila teplota motora na 110 stupňov.

V rýchlostnej skúške sme dosiahli rýchlostný priemer 106 km/h a maximálne rýchlosti na piatom stupni sa pohybovali okolo 170 km/h.

Napokon ďakujeme všetkým fanúšikom pri trati a pozývame na Rallye Košice v polovici augusta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 921
  2. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 151
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 683
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 359
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 935
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 404
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 696
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 370
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 163
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 049

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

SVET

Pravých kiahní sa svet zbavil. Kim možno skúša, ako nimi zabíjať

Biologické zbrane môžu byť ničivejšie ako jadrové.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.