TEST: Opel Adam S rúbe vysoko a vzbudzuje vášeň pre mini

Malý športovo ladený Opel sa prebojoval do prvej desiatky najrýchlejších áut na našom testovacom okruhu.

Opel Adam S v nás opäť po dlhom čase rozdúchal vášeň pre malé a rýchle autíčka.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Opel pripravil ešte pred nástupom modelu Corsa OPC ostrejšie ladenú verziu Adam S, ktorá je na pol ceste medzi malým športovým autom a drahým módnym doplnkom do mesta na štyroch kolesách.

Nakoľko mal testovaný model v duchu jemu vlastnej individualizácie na stropnom čalúnení šachovnicu, poslali sme ho na náš testovací okruh.

Ocitol sa tam celkom oprávnene, pretože keby sme pred desaťročím dostali do rúk miniauto s výkonom 150 koní, maximálnou rýchlosťou 210 km/h a osemnásť palcovými kolesami, asi by sme padli na zadok od úžasu.

Časy sa však zmenili a výkon 150 koní, ktorý nám vtedy prišiel ohurujúci v Passate 1,8T, má teraz maličké farebné auto. A tvárime sa, akoby to bolo bežné.

Opel Adam S spolu s Fiatom 500 Abarth môžeme nazvať vstupnou bránou do sveta malých hot-hatch. Prečo nie, keď ťažší Ford Fiesta ST má len o málo vyšší výkon.

Opel tiež považuje Adama S za vrchol v oblasti minivozidiel a dal mu kolesá, ktoré sú hodné športového auta.

Posledný dôvod k zaradeniu módneho mini do programu športového testovania tkvie v účasti značky Opel v automobilových súťažiach rely.

Boli sme zvedaví, či Adam S ponúkne okrem každodenného využitia aj športovú radosť ako kedysi Renault Twingo R.S.. Vďaka akciovej cene stojí Opel Adam citeľne menej ako o triedu väčšie Clio R.S., Fiesta ST a 208 GTi.

Napokon po teste môžeme povedať, že percentuálny rozdiel medzi nákupnými cenami Adama S a spomenutých malých hot hatch je o niečo väčší, než rozdiel v schopnostiach na pretekárskej dráhe.

Určite však Adam S nedosahuje na Fiestu ST.

V dynamike neostáva v hanbe

Vďaka preplňovanému motoru 1,4 Turbo s výkonom 150 koní je Adam S na treťom prevodovom stupni rovnako pružný ako Peugeot 208 GTi a Ford Fiesta ST.

Na štvorke už výraznejšie zaostáva a rozdiel pocítite aj v šprinte z pokoja na 100 km/h. Môžete mať však istotu, že aj s reálnym zrýchlením 9,4 s (výrobca udáva 8,5) ukážete chrbát dieselovej Insignii BiTurbo.

Na bežných cestách a pneumatikách s rozmerom 225/35 R18 nečakajte extra komfort, ale odveziete sa podstatne pohodlnejšie ako v Twingu R.S. alebo Fiate 500 Abarth.

Dokonca aj vykrajovanie serpentín s Adamom S je veľmi pôsobivé a môžeme ho pokojne zaradiť medzi autá, ktoré robia radosť z jazdy.

Vďaka krútiacemu momentu 220 Nm a charakteristike motora 1,4 Turbo na diaľnici neohluchnete.

Celkovo jazdenie s Adamom S patrí medzi príjemné automobilové zážitky v meste aj mimo neho. Spotreba pochopiteľne kopíruje zameranie auta a je prijateľná najmä pri rýchlejšej jazde.

Pasujú mu viac cesty než pretekárska dráha

Preplňovaný štvorvalec neponúka až taký benefit zníženia spotreby pri upokojení jazdy ako napríklad Peugeot 208 GTi alebo Renault Clio R.S.

Od "štvorcového" podvozka s krátkym rázvorom sme čakali viac na našom kľukatom testovacom okruhu. Nehovoriac o slalome.

Adamovi S chýba vzhľadom na krútiaci moment a výkon lepšia trakcia prednej nápravy, prípadne samosvorný diferenciál.

Technici nastavili podvozok na nedotáčavé správanie a pokojný zadok pri nájazde do zákruty. Adam ide však príliš nedotáčavo a navzdory očakávaniam nie je hravý.

S vidinou občasných amatérskych slalomov alebo vozenia na pretekárskom okruhu musíte siahnuť po inom miniaute, hoci veľa možností už nie je.

Na rýchlostnej skúške sme mohli s Adamom S jazdiť vyrovnané časy, čo dokumentuje aj časomiera vo videu, kedy bol rozdiel medzi kolami len dve stotiny sekundy. Opel Adam S sa časom zaradil za malé hot hatch a hoci sme čakali viac, stihol prvú desiatku.

Priznávame, že v testoch na okruhu sme nemali všetky vychýrené rýchle autá, ale napríklad výkonnejší Hyundai Veloster turbo za Adamom S zaostal a je ďaleko za prvou desiatkou.

Hlavne v slalome mal krátky Adam S patriť medzi autá, ktoré ho dokážu zvládnuť pod 13 sekúnd. Nestalo sa.

Pochopiteľne milovníci najvýhodnejšieho pomeru medzi veľkosťou auta a cenou zlomia nad Adamom S palicu, ale z celej palety Adamov je verzia S najzmysluplnejšia.

Totiž Adam S v rozmeroch miniauta ponúka individualitu a jazdné vlastnosti výkonného kompaktu.

Ako vyzerá v detailoch, uvidíte vo fotogalérii, a ako jazdí sme zachytili videom počas testovania na našej dráhe.

Po týždni máme naň veľmi dobré spomienky a v istom zmysle si zaslúži obdiv za to, ako jazdí na bežných cestách.

P.S. Nedalo nám dole pod článok nepridať jedno staršie a veľmi emotívne video.

Značka a model verzia okruh slalom
Renault Mégane R.S. 275 Trophy 01:02,8 12,17
Seat Leon ST Cupra 280 01:03,6 12,67
BMW 6 M6 01:03,8 12,48
Peugeot 208 Gti 01:05,2 13,24
Ford Fiesta ST 01:05,3 12,38
Renault Clio R.S. 200 EDC 01:05,7 12,36
BMW X4 35i 01:06,5 12,58
Hyundai Genesis 3,8 RS Coupé 01:06,7 13,77
Opel Adam S 01:08,1 13,41
Ford Focus 2,0 TDCi Combi 6 PS 01:09,3 13,41

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Adam

Verzia

S

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

10.990 / 16.190

Motor

benzínový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom; objem 1364(cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110 (150)/5500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

220/2750-4500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna 6 - stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

8,5 / 9,4

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

43,3

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,22 na 3. stupni, 4,44 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2300 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3300 na 6. stupni

Stav tachometra (km)

830

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/7,2

Typ a rozmer pneumatík

225/35 R18

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1178

Objem batožinového priestoru (l)

170

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2130/3698/1807/1484

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 942
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 110
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 239
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 131
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 380
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 989
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 328
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 984
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 548
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 427

Téma: Víkend


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti. Dýchali by v ňom pomocou tekutiny.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop