Volkswagen spustil na Slovensku elektrickú ofenzívu

Automobilka ponúkne ako prvá na Slovensku najširšiu sieť nabíjacích staníc a servis u svojich predajcov.

(Zdroj: Volkswagen)

Do siete autorizovaných predajcov značky pribudlo päť špeciálnych partnerov s označením e-Predajca. Ich úlohou je okrem predaja elektromobilov Volkswagen robiť poradenstvo a servis.

Dvaja sídlia v Bratislave a po jednom v Galante, v Dunajskej Strede a Považskej Bystrici. Každý má vo svojom areáli voľne prístupné stanice pre zákazníkov.

Tie zvládnu nabiť batériu elektromobilu za 6 hodín. Je to o dve hodiny rýchlejšie oproti domácej zásuvke. Výnimkou je nabíjacia stanica v Bratislave, ktorá nabije batériu modelu e-Golf na 80 percent kapacity za 30 minút alebo doplna za 50 minút.

Nabíjačka je prístupná počas pracovných dní od 6:00 do 20:00 a v sobotu od 9:00 do 12:00. Podmienkou je prítomnosť vodiča počas nabíjania pri stanici z dôvodu organizácie nabíjania iných vozidiel.

Počas dní pracovného pokoja a štátnych sviatkov nie sú nabíjacie stanice prístupné.

Začali s modelom e-up!

Na jeseň v roku 2013 Volkswagen spustil v bratislavskom závode sériovú výrobu prvého koncernového elektromobilu e-up! a zároveň si stanovil cieľ stať sa celosvetovým lídrom v oblasti elektromobility v roku 2018.

Začiatkom minulého roka začali vo Wolfsburgu výrobu ďalšieho modelu e-Golf. Súčasnú koncernovú ponuku tvoria elektromobily, Touareg s hybridnou technológiou a dva modely s plug-in hybridnou technológiou Golf GTE a Passat GTE.

Štvormiestny elektromobil e-up! (testovali sme ho v relácii Garáž) poháňa elektromotor s výkonom 60 kW (82 k). Zdrojom energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 18,7 kWh uložená pod zadnými sedadlami a podlahou batožinového priestoru.

V optimálnych podmienkach umožňuje dojazd 160 km a z bežnej elektrickej siete v domácnosti sa dá úplne dobiť za 6 hodín.

Maximálnu rýchlosť limitovali na 130 km/h pre úsporu batérie. Ak je to potrebné Volkswagen e-up! dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy. Na Slovensku sa e-up! predáva za cenu od 24.120 EUR.

Elektrika čaká ďalšie modely

Kompaktný Volkswagen e-Golf poháňa elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a maximálna rýchlosť je limitovaná na 140 km/h.

Batéria s kapacitou 24,2 kW umožňuje dojazd 190 km. Aj e-Golf vyrábajú štandardne s päťdverovou karosériou. Na Slovensku má odporúčanú konečnú cenu 35.580 EUR. Golf GTE a Passat GTE majú koncepciu plug-in-hybrid s benzínovým motorom a elektromotorom.

Zdrojom energie pre elektromotor je lítiovo-iónová akumulátorová batéria, uložená pod zadnými sedadlami, ktorá sa dá nabíjať aj z vonkajšieho zdroja.

S úplne nabitou batériou môže Golf GTE a Passat GTE jazdiť výlučne s elektrickým pohonom rýchlosťou do 130 km/h na vzdialenosť 50 km, čo je vhodné pre mestskú premávku.

Na Slovensku má Golf GTE stanovenú cenu na 35.930 EUR. Volkswagen Passat GTE a kombi Passat GTE Variant sa začnú predávať začiatkom roku 2016.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 509
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 845
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 122
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 975
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 769
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 143
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 691
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 405
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.