Martin Koči prenocuje po prvom dni Fínskej rely na 8. mieste vo WRC2

Posádka Peugeot Sport Slovakia postúpila vyrovnanou jazdou na ôsme miesto vo WRC2. V celkovom poradí je už na 19. mieste.

(Zdroj: Peugeot Sport Slovakia)

19:41

Martin Koči uzavrel 19. miestom na 10. teste prvý a pomerne ťažký deň na rely vo Fínsku. Po večernom servise tak slovenská posádka prenocuje na 19. mieste v celkovej klasicfikácii a na 8. priečke vo WRC2.

Najlepším juniorom vo WRC2 je továrenský jazdec Esapekka Lappi na Škode Fabia. Po zaujímavých bojoch na čele absolútneho poradia išiel na prvé miesto domáci favorit Latvala.

Pred tímovým kolegom Ogierom vedie len o 2,6 sekundy. Tretí Meeke má stratu na Ogiera 34 sekúnd. Keď dostaneme informačný súhrn dňa z tímu Peugeot Sport Slovakia, budeme vás informovať.

Článok pokračuje pod video reklamou

18:32

S ďalšou rýchlostnou skúškou prichádza dobrá správa a celkovo 17. čas posádky Koči-Kostka. Peugeot 208 R5 je pred poslednou skúškou na peknom 19. mieste. Potešil tiež 7. čas vo WRC2, ktorý pomohol udržať 8. miesto po deviatich rýchlostných skúškach.

17:08

Po slabšom čase v siedmej rýchlostnej skúške sa Martin Koči na "osmičke" vrátil do prvej dvadsiatky absolútneho poradia 19. časom a vrátil sa na rovnakú pozíciu v súčte doterajšieho priebehu rely.

Fanúšikov rely na Slovensku môže tešiť, že Martin dosiahol vo WRC2 ôsmy čas a upevnil si 8. miesto v celkovom poradí.

14:50

Mladý Košičan začal popoludňajšiu sekciu veľmi dobre 17. časom v absolútnom hodnotení, čo ho posunulo na celkovo 19. miesto. Vyššie tempo a dôvera v auto znamenali 7. miesto v hodnotení WRC2. Celkovo je naša posádka vo WRC2 po 5 rýchlostných skúškach na 8. mieste.

12:49

Martin Koči a Lukáš Kostka zopakovali aj v piatej rýchlostnej skúške celkové 21. miesto a tým pádom aj v celkovom poradí vystúpili na rovnakú priečku. Vo WRC2 postúpili na ôsme miesto. Zdá sa, že vyrovnaná jazda začína prinášať ovocie.

11:59

Slovenský jazdec postúpil na celkové 23. miesto po tom, ako vo štvrtej rýchlostnej skúške dosiahol 21. čas. Zároveň to znamená postup na 9. miesto klasifikácie WRC2. Triede dominuje aj naďalej Esapekka Lappi na Fabii R5 a časmi ohrozuje aj jazdcov hlavného poľa WRC.

10:56

Martin Koči prešiel cieľom tretej rýchlostnej skúšky Päijälä s 27. časom a postupne sa púšťa do boja so severskými jazdcami. Zatiaľ si udržal pozíciu a pokračuje v náročnom dni bez veľkého servisu. Vo WRC2 je zatiaľ na 11 mieste.

10:03
Martin Koči s Peugeotom 208 R5 obsadili na druhej rýchlostnej skúške a prvej piatkovej zároveň 22. miesto. Za svojim konkurentom Stéphanom Lefebvreom na Citroene DS3 zaostal o 8,8 sekundy. Triedu WRC2 vedie Esapekka Lappi na Škode Fabii R5. Martin Koči poskočil oproti prvej skúške o ďalšie 4 miesta vyššie.


Posledný test pred začiatkom súťaže nesie názov shakedown a pre posádky ide o poslednú možnosť doladiť nastavenie svojho auta v podmienkach, ktoré sú veľmi blízke samotnej rely.

Práve zo shakedownu prinášame niekoľko záberov slovenskej posádky.

Momentálne jediný reprezentant Slovenska vo WRC2, ale aj celkovo na tejto úrovni je Martin Koči. So spolujazdcom Lukášom Kostkom pokračujú v programe s Peugeotom 208 R5.

Pretekársky tím Peugeot Sport Slovakia má za sebou úvodnú rýchlostnú skúšku, ktorá sa jazdí v predvečer prvého ostrého dňa.

Ide skôr o divácku exhibíciu, ktorá je však súčasťou rely. Včera ju celkovo vyhral Sebastien Ogier a Martin Koči bol na vyše dvojkilometrovej trati 31.

Chytili prehánku

Posádka týmu Peugeot Sport Slovakia absolvovala vo večerných hodinách jedinú štvrtkovú rýchlostnú skúšku Harju 1.

Na 2,27 kilometrovom meranom úseku, ktorý je pokladaný za jeden z najkrajších mestských rýchlostných testov na svete, obsadili Martin s Lukášom šestnástu priečku klasifikácie WRC2.

V premenlivom počasí práve Martinov Peugeot 208 T16 so štartovným číslom 73 spomalila intenzívna prehánka, čo sa premietlo do straty 6,2 sekundy na víťaza klasifikácie WRC2 a Martinovho najčastejšieho súpera Francúza Lefebvra.

V piatok je na programe najnáročnejšia, ale aj najatraktívnejšia etapa Fínskej rally. Posádky absolvujú 462,25 kilometrov s deviatimi meranými úsekmi počítajúcimi 158,43 ostrých kilometrov bez možnosti servisu.

Náročnosť etapy umocňujú dva prejazdy legendárnou rýchlostnou skúškou Ouninpohja. Ikona svetovej rally sa v tomto roku predstaví v plnej kráse – s maximálnou dĺžkou 34,39 kilometrov.

Čakajú nekonečné horizonty

Martin Koči: „Krátka prehánka zastihla práve nás, v daždi som nechcel riskovať. Piatok bude ozaj náročný, budem sa pridržiavať taktických pokynov.“

Lukáš Kostka: „Splní sa mi ďalší sen – slávna Ouninpohja. My tu máme poznačených 155 horizontov a to sme tie menšie ani nepísali, vlastne už ani nebolo kam.“

Tu sú zábery zo včerajšieho Shakedownu.

_abc5683-edit_r6501_res.jpg

Martin Koči bojuje vo WRC2, kde do prvej rýchlostnej skúšky nastúpilo až 22. posádok.

_abc5690-edit_r1101_res.jpg

Fínsko je povestné početnými skokmi a mnohé z nich sú uprostred zákruty.

_abc5879-edit_r1353_res.jpg

Táto rely patrí medzi tie, ktoré sa pýšia najvyššou diváckou návštevnosťou a najdlhšími úsekmi v lese.

_abc5887-edit_r9567_res.jpg

Jazdec si musí vedieť dobre nastaviť podvozok auta, aby bolo po skoku pokojné a držalo smer. Niekdy dopadne ľahko, inokedy do silnej kompresie.

dsc_0118-edit--2-_r5886_res.jpg

Cesty lemuje množstvo kameňov alebo vývratov. Niekde majú posádky šťastie a keď "zabrúsia" na čistý okraj cesty, nič sa nedeje. Naopak, inde ich môže kameň doslova nakopnúť.

dsc_5667-edit--2-_r1790_res.jpg

Martin Koči a Lukáš Kostka dali o sebe vedieť práve vo Fínsku, keď tu vlani v juniorskej WRC3 vyhrali.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790