Martin Koči bude vo Fínsku pokračovať (aktualizované)

Dvojnásobný majster sveta v rely Marcus Gronholm tvrdí, že v Martinovi je rýchlosť a má na čom stavať. Fínska rely ukázala, aké je budovanie základov vo WRC ťažké.

(Zdroj: Peugeot Sport Slovakia)

16:29

Martin Koči a Lukáš Kostka prídu do servisného parkoviska skôr než sa plánovalo, nakoľko už neabsolvujú ďlašie dve rýchlostné skúšky.

Posádka aj auto majú v pláne pokračovať ďalej v nedeľnej časti pretekov a s odhodlaním ukončiť proces testovania v prostredí WRC2.

Vo chvíľach, keď pilot aj spolujazdec nemôžu dokončiť súťažný deň, je akákoľvek pochvala márna, ale takto vysoko pred vstupnou bránou do profesionálneho sveta WRC nebol ešte žiaden slovenský pilot.

Mladá posádka, ktorá bola naučená v sérii WRC3 siahať po najvyšších métach teraz prechádza do podstatne náročnejšej súťaže a musí pomerne ťažko budovať základy.

Všetkých môže potešiť fakt, že dvojnásobný majster sveta Marcus Gronholm vídí v Martinovi talent. Napokon povedal to aj pre SME pri prvom teste sezóny.

Načítavám video...

16:11

Vedúci jazdec celkového poradia Jari Matti Latvala potvrdil, že grip sa mení s každou zákrutou, na ceste bolo veľa vody a podmienky extrémne náročné.

Náročné podmienky nezvládol ani továrenský jazdec Citroenu Kris Meeke a havaroval. Odstúpil z výborného tretieho miesta.

15:59

Až 21 kilometrov dlhá rýchlostná skúška Jukojärvi pri prvom prejazde našej posádke Koči - Kostka sadla a dosiahli v nej uspokojivý čas.

Pri popoludňajšom duhom prejazde zašiel Martin Koči viac mimo trať ako mal a krátke zošmyknutie sa skončilo v blate. Uvidíme, či sa posádke a divákom podarí dostať auto na trať.

Ťažké podmienky na trati potvrdil aj fínsky jazdec a líder WRC2 Esapekka Lappi: "Mali sme šťastie na skúške, dážď nebol pre nás zlý, ale na ceste sme kompletne stratili priľnavosť."

14:57

Dostali sme informácie priamo zo servisnej zóny, že posádka Koči-Kostka si oddych v servise užila bez stresu. Po predchádzajúcich dvoch ťažkých rely v Portugalsku a Poľsku je veľmi povzbudzujúce, keď auto funguje a posádka ho vie udržať na trati.

KAždý kilometer rýchlostnej skúšky v rytme poteší, hoci Martin Koči by chcel útočiť minimálne na tie pozície, ktoré teraz obsadzuje konkurent Lefébvre.

Zmena rozpisu, ktorá musela prísť po prestupe do silnejšieho auta s pohonom všetkých kolies, však objektívne neumožňuje ísť naplno a riskovať.

Aj pre zohratú dvojicu na úrovni WRC2 je zásah do rozpisu skoro na úrovni zmeny jazyka. Veríme, že po 22. čase v prvej popoludňajšej skúške prídu na rad ďalšie časy v top 20. celkového poradia.

Vo WRC2 je pre našu posádku zatiaľ reálna ôsma pozícia.

13:23

Martin Koči a Lukáš Kostka opustili svoje servisné stanovisko. Predpokladáme, že o pár minút majú byť v časovej kontrole.

Posádka zvykne odísť autom od mechanikov približne 2-3 minúty pre predpísaným časom do nasledujúcej časovej kontroly: "service OUT".

13:20

Podľa toho, že mechanici stíhajú čistiť auto a robiť kozmetické úpravy usudzujeme, že auto je v poriadku a tím neriešil na nič zásadné.

Aj posádka sa pomaly a bez stresu pripravuje na vstup do auta a výjazd zo servisnej zóny.

13:10

Martin Koči je v servise a môžeme sledovať práce na aute.

Načítavám video...

13:00

Všetko ide podľa plánu a Peugeot Sport Slovakia má za sebou prvú sekciu dnešného dňa. V ostatných dvoch skúškach dosiahla posádka 17. a 18. čas v absolútnom poradí. Na siedme miesto vo WRC2 stráca už iba 14 sekúnd.

9:29

Druhá rýchlostná skúška dňa vyšla Martinovi Kočimu ešte lepšie ako prvá. Na teste nazvanom Jukojärvi dosiahol 17. čas v absolútnom poradí. V hodnotení WRC2 stiahol oproti včerajšku stratu na 7. miesto na 32 sekúnd.

Zdá sa, že dlhšie rýchlostné skúšky našej posádke pasujú. Kým sa Peugeot 208 R5 dostane do poludňajšieho servisu, musia absolvovať ešte dve rýchlostné skúšky Surkee (14,95 km) a Horkka (15,59 km).

Najdlhším testom dňa, ktorý absolvujú posádky dvakrát, je skúška Jukojärvi. Práve tá vyšla Martinovi podľa predstáv.


Jediná slovenská posádka v kolotoči Majstrovstiev sveta začala druhý súťažný deň Fínskej rely. Martin Koči a Lukáš Kostka z Peugeot Sport Slovakia pokračovali na prvej skúške druhého dňa vo včerajšom tempe, teda okolo 20. miesta absolútnej klasifikácie.

Posádka si našla svoje tempo, ktorým chcú udržať miesta v prvej desiatke WRC2 a hlavne získavať ďalšie kilometre s novým rozpisom. Momentálne sú vo WRC2 na 8. mieste.

„Po Poľsku sme sa venovali rozpisu, ktorý sme významne vylepšili. Priznám, že si na nový rozpis zvykáme, a tak si nechávam ešte rezervu. Som rád, že to funguje. Piatok bol veľmi náročný ale krásny“, povedal včera pri oddychu v servisnej zóne Martin Koči.

V podobnom duchu sa vyjadril aj spolujazdec Lukáš Kostka: „Teší ma, že vylepšenia rozpisu sa javia efektívnymi. Fínska rally v aute kategórie WRC2 je niečo celkom iné ako s dvojkolkou.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.