SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Martin Koči bude vo Fínsku pokračovať (aktualizované)

Dvojnásobný majster sveta v rely Marcus Gronholm tvrdí, že v Martinovi je rýchlosť a má na čom stavať. Fínska rely ukázala, aké je budovanie základov vo WRC ťažké.

(Zdroj: Peugeot Sport Slovakia)

16:29

Martin Koči a Lukáš Kostka prídu do servisného parkoviska skôr než sa plánovalo, nakoľko už neabsolvujú ďlašie dve rýchlostné skúšky.

Posádka aj auto majú v pláne pokračovať ďalej v nedeľnej časti pretekov a s odhodlaním ukončiť proces testovania v prostredí WRC2.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo chvíľach, keď pilot aj spolujazdec nemôžu dokončiť súťažný deň, je akákoľvek pochvala márna, ale takto vysoko pred vstupnou bránou do profesionálneho sveta WRC nebol ešte žiaden slovenský pilot.

Mladá posádka, ktorá bola naučená v sérii WRC3 siahať po najvyšších métach teraz prechádza do podstatne náročnejšej súťaže a musí pomerne ťažko budovať základy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Všetkých môže potešiť fakt, že dvojnásobný majster sveta Marcus Gronholm vídí v Martinovi talent. Napokon povedal to aj pre SME pri prvom teste sezóny.

Načítavam video...

16:11

Vedúci jazdec celkového poradia Jari Matti Latvala potvrdil, že grip sa mení s každou zákrutou, na ceste bolo veľa vody a podmienky extrémne náročné.

Náročné podmienky nezvládol ani továrenský jazdec Citroenu Kris Meeke a havaroval. Odstúpil z výborného tretieho miesta.

15:59

Až 21 kilometrov dlhá rýchlostná skúška Jukojärvi pri prvom prejazde našej posádke Koči - Kostka sadla a dosiahli v nej uspokojivý čas.

Pri popoludňajšom duhom prejazde zašiel Martin Koči viac mimo trať ako mal a krátke zošmyknutie sa skončilo v blate. Uvidíme, či sa posádke a divákom podarí dostať auto na trať.

SkryťVypnúť reklamu

Ťažké podmienky na trati potvrdil aj fínsky jazdec a líder WRC2 Esapekka Lappi: "Mali sme šťastie na skúške, dážď nebol pre nás zlý, ale na ceste sme kompletne stratili priľnavosť."

14:57

Dostali sme informácie priamo zo servisnej zóny, že posádka Koči-Kostka si oddych v servise užila bez stresu. Po predchádzajúcich dvoch ťažkých rely v Portugalsku a Poľsku je veľmi povzbudzujúce, keď auto funguje a posádka ho vie udržať na trati.

KAždý kilometer rýchlostnej skúšky v rytme poteší, hoci Martin Koči by chcel útočiť minimálne na tie pozície, ktoré teraz obsadzuje konkurent Lefébvre.

Zmena rozpisu, ktorá musela prísť po prestupe do silnejšieho auta s pohonom všetkých kolies, však objektívne neumožňuje ísť naplno a riskovať.

Aj pre zohratú dvojicu na úrovni WRC2 je zásah do rozpisu skoro na úrovni zmeny jazyka. Veríme, že po 22. čase v prvej popoludňajšej skúške prídu na rad ďalšie časy v top 20. celkového poradia.

SkryťVypnúť reklamu

Vo WRC2 je pre našu posádku zatiaľ reálna ôsma pozícia.

13:23

Martin Koči a Lukáš Kostka opustili svoje servisné stanovisko. Predpokladáme, že o pár minút majú byť v časovej kontrole.

Posádka zvykne odísť autom od mechanikov približne 2-3 minúty pre predpísaným časom do nasledujúcej časovej kontroly: "service OUT".

13:20

Podľa toho, že mechanici stíhajú čistiť auto a robiť kozmetické úpravy usudzujeme, že auto je v poriadku a tím neriešil na nič zásadné.

Aj posádka sa pomaly a bez stresu pripravuje na vstup do auta a výjazd zo servisnej zóny.

13:10

Martin Koči je v servise a môžeme sledovať práce na aute.

Načítavam video...

13:00

Všetko ide podľa plánu a Peugeot Sport Slovakia má za sebou prvú sekciu dnešného dňa. V ostatných dvoch skúškach dosiahla posádka 17. a 18. čas v absolútnom poradí. Na siedme miesto vo WRC2 stráca už iba 14 sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

9:29

Druhá rýchlostná skúška dňa vyšla Martinovi Kočimu ešte lepšie ako prvá. Na teste nazvanom Jukojärvi dosiahol 17. čas v absolútnom poradí. V hodnotení WRC2 stiahol oproti včerajšku stratu na 7. miesto na 32 sekúnd.

Zdá sa, že dlhšie rýchlostné skúšky našej posádke pasujú. Kým sa Peugeot 208 R5 dostane do poludňajšieho servisu, musia absolvovať ešte dve rýchlostné skúšky Surkee (14,95 km) a Horkka (15,59 km).

Najdlhším testom dňa, ktorý absolvujú posádky dvakrát, je skúška Jukojärvi. Práve tá vyšla Martinovi podľa predstáv.


Jediná slovenská posádka v kolotoči Majstrovstiev sveta začala druhý súťažný deň Fínskej rely. Martin Koči a Lukáš Kostka z Peugeot Sport Slovakia pokračovali na prvej skúške druhého dňa vo včerajšom tempe, teda okolo 20. miesta absolútnej klasifikácie.

SkryťVypnúť reklamu

Posádka si našla svoje tempo, ktorým chcú udržať miesta v prvej desiatke WRC2 a hlavne získavať ďalšie kilometre s novým rozpisom. Momentálne sú vo WRC2 na 8. mieste.

„Po Poľsku sme sa venovali rozpisu, ktorý sme významne vylepšili. Priznám, že si na nový rozpis zvykáme, a tak si nechávam ešte rezervu. Som rád, že to funguje. Piatok bol veľmi náročný ale krásny“, povedal včera pri oddychu v servisnej zóne Martin Koči.

V podobnom duchu sa vyjadril aj spolujazdec Lukáš Kostka: „Teší ma, že vylepšenia rozpisu sa javia efektívnymi. Fínska rally v aute kategórie WRC2 je niečo celkom iné ako s dvojkolkou.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Vytvor si svoju budúcnosť
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  6. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 585
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 912
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 687
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 555
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 056
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 645
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 430
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 154
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  2. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  3. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  4. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  5. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  6. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  7. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  8. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 215 239
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 829
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 140
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 548
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 034
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 994
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 854
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 558
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu