SME
reklama

Rozvoju autonómnych jázd vozidiel pomôžu veľmi podrobné automapy

Technológia samostatných, autonómnych jázd áut je založená predovšetkým na senzoroch a kamerách.

(Zdroj: Archív - SME - Rastislav Chvála)

Snímajú okolie a údaje v zlomku sekundy dokážu spracovať a zareagovať na situáciu. Spôsob zaparkovania alebo správanie sa vozidiel v zápchach funguje na rovnakom princípe. Informuje o tom DPA.

Podrobné mapy budú nevyhnutnosťou

Čím viac sa technológia pre autonómne vozidlá rozvíja, tým nevyhnutnejšie budú podrobnejšie údaje o okolí, GPS. Vďaka nim budú autá "vedieť", kde sa nachádzajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastné informácie budú potom porovnávať s údajmi v automapách. Z tohto dôvodu sa vypracovanie detailných máp stáva nevyhnutnosťou. Má ich dodávať mapová služba Nokia Here.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najmä pre "úplne automatizované jazdy" treba, aby autopilot poznal, kadiaľ ide. Experti predpokladajú, že vozidlá budú spracúvať aj dodatočné informácie od iných účastníkov premávky, preto bude musieť byť s nimi v spojení.

Nemecké automobilové združenie VDA rozoznáva dva stupne automatizovaných jázd. Prvým sú čiastočne automatizované jazdy. Pri nich vodič kontroluje asistenčné systémy.

Druhým stupňom sú vysoko automatizované systémy, ktoré kontrolnú činnosť človeka za volantom silno obmedzujú.

Na vývoji autonómnych systémov pracuje aj Continental

Na vývoji jednotlivých funkcií potrebných pre autonómne šoférovanie sa podieľa aj Continental, známy skôr výrobou pneumatík.

Nemecká spoločnosť v súčasnosti dodáva široké spektrum komponentov pre potreby automobiliek. Continental ukázal svoj pohľad na budúcnosť autonómnych áut v štúdii eHorizon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka komunikácii medzi vozidlami a dátovým centrom dostanú autá informácie o kolónach, či obchádzkových trasách.

Nové informácie potrebné pre aktualizáciu máp získa dátové centrum zo vstupných údajov, zaznamenaných senzormi jednotlivých áut.

Novopostavená cesta sa tak dostane do mapových podkladov veľmi rýchlo. Samotná mapa podľa štúdie eHorizon nebude nahratá v aute, ale na serveri dátového centra.

Foto: Continental

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu