Snímajú okolie a údaje v zlomku sekundy dokážu spracovať a zareagovať na situáciu. Spôsob zaparkovania alebo správanie sa vozidiel v zápchach funguje na rovnakom princípe. Informuje o tom DPA.
Podrobné mapy budú nevyhnutnosťou
Čím viac sa technológia pre autonómne vozidlá rozvíja, tým nevyhnutnejšie budú podrobnejšie údaje o okolí, GPS. Vďaka nim budú autá "vedieť", kde sa nachádzajú.
Vlastné informácie budú potom porovnávať s údajmi v automapách. Z tohto dôvodu sa vypracovanie detailných máp stáva nevyhnutnosťou. Má ich dodávať mapová služba Nokia Here.
Najmä pre "úplne automatizované jazdy" treba, aby autopilot poznal, kadiaľ ide. Experti predpokladajú, že vozidlá budú spracúvať aj dodatočné informácie od iných účastníkov premávky, preto bude musieť byť s nimi v spojení.
Nemecké automobilové združenie VDA rozoznáva dva stupne automatizovaných jázd. Prvým sú čiastočne automatizované jazdy. Pri nich vodič kontroluje asistenčné systémy.
Druhým stupňom sú vysoko automatizované systémy, ktoré kontrolnú činnosť človeka za volantom silno obmedzujú.
Na vývoji autonómnych systémov pracuje aj Continental
Na vývoji jednotlivých funkcií potrebných pre autonómne šoférovanie sa podieľa aj Continental, známy skôr výrobou pneumatík.
Nemecká spoločnosť v súčasnosti dodáva široké spektrum komponentov pre potreby automobiliek. Continental ukázal svoj pohľad na budúcnosť autonómnych áut v štúdii eHorizon.
Vďaka komunikácii medzi vozidlami a dátovým centrom dostanú autá informácie o kolónach, či obchádzkových trasách.
Nové informácie potrebné pre aktualizáciu máp získa dátové centrum zo vstupných údajov, zaznamenaných senzormi jednotlivých áut.
Novopostavená cesta sa tak dostane do mapových podkladov veľmi rýchlo. Samotná mapa podľa štúdie eHorizon nebude nahratá v aute, ale na serveri dátového centra.
Foto: Continental