Len nedávno ohlásil Lexus príchod modelu RC s hybridnou pohonnou jednotkou 300h. Ešte pred spustením jeho predaja v Európe koncom tohto roka rozšíril ponuku motorov o agregát 200t.
Motor 200t využívajú aj ďalšie modely
Prepĺňaný benzínový motor s objemom 2,0 l poznáme už z viacerých modelov značky. Naposledy sme túto pohonnú jednotku vyskúšali pod kapotou SUV s označením NX.
Pre model RC ju konštruktéri vyladili na mierne vyšší výkon 180 kW. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu dosahuje úroveň 350 Nm.
Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne RC vďaka benzínovému motoru, schopnému pracovať v Ottovom aj Atkinsonovom cykle, za 7,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Motor spotrebuje podľa papierových údajov v priemere 7,2 l.
Prevodovka radí podľa preťaženia
Hnacia sila sa prenáša na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky SPDS.
Tá prispôsobuje radenie jednotlivých prevodových stupňov nameranému preťaženiu vozidla. Napríklad pri prudkom brzdení prevodovka automaticky podradí.
Japonský výrobca v duchu tradície ponúka aj v prípade modelu RC verziu F-SPORT. Okrem športovejšie ladenej výbavy to znamená aj prítomnosť samosvorného diferenciálu Torsen, systému adaptívneho variabilného zavesenia kolies a riadenia s variabilným prevodom.
Lexusu RC F-SPORT nechýba ani systém riadenia všetkých kolies s funkciou natáčania zadných kolies.