Arnt-Gøran Hartvig (športový vedec) a Marius Bornstein (fyzik) jazdili za volantom automobilu Hyundai ix35 Fuel Cell po verejných cestách v Nemecku nepretržite 24 hodín pričom absolvovali 2.383 kilometrov.
Na dosiahnutie svojho cieľa absolvovali dvaja Nóri vyše 300 kilometrov dlhú trasu medzi vodíkovou čerpacou stanicou Vatenfall v HafenCity, Hamburg a vodíkovou stanicou Shell na Sachsendamm, Berlín. Tankovanie vozidla trvalo vždy približne 3 minúty.
Zvolená trasa zahŕňala jazdu v meste, ako aj rýchlu jazdu po diaľnici, čím chcela automobilka dokázať spôsobilosť automobilu Hyundai ix35 Fuel Cell na každodenné používanie.
Už v júni minulého roka toto duo vodičov vytvorilo s automobilom Hyundai ix35 Fuel Cell rekord v dojazde – 700 kilometrov na jednu nádrž vodíka. Pritom absolvovalo trasu z Osla do Monaka, tankujúc výlučne na súčasných vodíkových staniciach pozdĺž trasy dlhej 2 260 kilometrov.
Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok s výkonom 100 kW, ktorý vyrába z vodíka a vzdušného kyslíka elektrickú energiu, pričom z výfuku ako odpadový produkt uniká do ovzdušia vodná para.
Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, je uložená v akumulátore s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka (5,64 kg) v tlakových nádržiach, by mal automobil precestovať takmer 600 kilometrov.
Spoločnosť Hyundai Motor je jedným z prvých automobilových výrobcov na svete, ktorý spustil sériovú výrobu automobilu poháňaného palivovým článkom. Značka vozidlo predáva v 11 európskych štátoch.