Peugeot 308 SW 1,6 e-HDi Bussines najazdil v priebehu 6 mesiacov 25.000 kilometrov. Tieto kilometre sú podľa výrobcu dôvodom na záručnú prehliadku a výmenu oleja.
Základný servisný interval tejto verzie je jeden rok alebo už spomenutých 25.000 kilometrov. Na auto skúšané najmä ťažšími zimnými podmienkami čakala len systematická prehliadka spojená s výmenou oleja, olejového filtra a s kontrolou predpísaných častí vozidla.
Celkom nás potešilo, že autoservis v Banskej Bystrici venoval veľkú pozornosť tlaku v pneumatikách a rezervnom kolese.
Nemala zapísané chyby
Riadiaca jednotka nemala v pamäti zapísané žiadne chybové hlásenia a po upravení tlaku v pneumatikách sa resetovalo len nastavenie monitora tlaku. Opticky aj fyzicky bolo na podvozku (zavesenie kolies a riadenie) všetko v poriadku, ako sa od auta pri tomto malom počte kilometrov čaká.
K poškodeniu spodného plastového krytu pod motorom došlo v snehovej kalamite, kedy sme skúšali schopnosti predného pohonu v najťažších podmienkach.
K nezvyčajným veciam možno priradiť príkladne vysušenú osu v zadnom svetle. Peugeot 308 SW má na podvozku množstvo plastov aj z dôvodu zlepšenia aerodynamiky. Pri prvej prehliadke spodku auta sa nám páči naozaj dobre „schovaná“ olejová vaňa motora a výfukové potrubie.
V ťažkom mokrom snehu si toho Peugeot 308 SW naozaj užil a vidieť aj následky. Foto: Peter Gregorčok
Na časticový filter je čas
Veľké servisné práce nie sú v pláne ani pri druhej plánovanej prehliadke auta. Peugeot odporúča nahradiť brzdovú kvapalinu novou po dvoch rokoch používania, podobne ako filter kabíny, ktorý má aj kilometrový limit (50.000 km).
Po 50.000 kilometroch bude potrebné meniť tiež palivový filter a vzduchový filter. Po 100.000 km príde rad na prvú kontrolu časticového filtra a hladiny v nádržke aditíva.
Odvtedy sa bude časticový filter kontrolovať každých 25.000 kilometrov. Rozvodový remeň, pohon vodného čerpadla má kilometrový limit na úrovni 175.000 kilometrov.
Kompaktné kombi s veľkým kufrom podrobíme v krátkom čase meraniam dynamiky motora a účinnosti bŕzd. Brzdové platničky aj kotúče zatiaľ nepotrebujú výmenu.
Priemerná spotreba sa v reálnej premávke ustálila na 4,7 l/100 kilometrov a nestúpa ani teraz, keď je plne vyťažená klimatizácia.
Do zadného svetla vletela osa a zdobí svetelný podpis kombi najmä v noci. Foto: Peter Gregorčok