Audi a Porsche spolu vyvíjajú nové motory

Audi sa nevzdá šesťvalcových a osemvalcových motorov. V rámci dôrazu na spotrebu môže ich objem s príchodom úspornejších motorov klesnúť.

(Zdroj: Audi - ILUSTRAČNÉ)

Značky Porsche a Audi v rámci koncernovej spolupráce vyvíjajú novú generáciu benzínových šesťvalcových a osemvalcových motorov.

S informáciou prišiel portál autocar.co.uk. Oba motory budú zdieľať rovnakú architektúru s 90 stupňovým uhlom medzi dvoma radmi valcov.

Najskôr prídu s klasickým turbom

Prvá sada motorov bude využívať valce s objemom 500 cm3, takže zdvihový objem agregátu bude 3,0 l v prípade šesťvalca a 4,0 l v prípade osemvalca.

Pohon turba má byť zabezpečený klasickým spôsobom pomocou využitia energie výfukových splodín. Neskoršie verzie dostanú elektrické turbá pre elimináciu turbo efektu a lepšiu reakciu na plyn v nízkych otáčkach.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nasledovať budú úsporné verzie

Obe pohonné jednotky budú s príchodom ďalších generácií postupne znižovať svoj objem. Podľa najnovších špekulácií Audi už pracuje aj na spotrebe zameranej verzii.

Tá by mala v prípade šesťvalca disponovať objemom 2,5 l. Zatiaľ nie je známe kedy sa nové motory objavia vo výrobe.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 230
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 036
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 709
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 706
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 730
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 375
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 090
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 217
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 403

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.