Značky Porsche a Audi v rámci koncernovej spolupráce vyvíjajú novú generáciu benzínových šesťvalcových a osemvalcových motorov.
S informáciou prišiel portál autocar.co.uk. Oba motory budú zdieľať rovnakú architektúru s 90 stupňovým uhlom medzi dvoma radmi valcov.
Najskôr prídu s klasickým turbom
Prvá sada motorov bude využívať valce s objemom 500 cm3, takže zdvihový objem agregátu bude 3,0 l v prípade šesťvalca a 4,0 l v prípade osemvalca.
Pohon turba má byť zabezpečený klasickým spôsobom pomocou využitia energie výfukových splodín. Neskoršie verzie dostanú elektrické turbá pre elimináciu turbo efektu a lepšiu reakciu na plyn v nízkych otáčkach.
Nasledovať budú úsporné verzie
Obe pohonné jednotky budú s príchodom ďalších generácií postupne znižovať svoj objem. Podľa najnovších špekulácií Audi už pracuje aj na spotrebe zameranej verzii.
Tá by mala v prípade šesťvalca disponovať objemom 2,5 l. Zatiaľ nie je známe kedy sa nové motory objavia vo výrobe.