Do Európy dorazili prvé sériové kusy Toyota Mirai

Autá na vodík sú určené pre trhy, ktoré disponujú potrebnou sieťou čerpacích staníc.

(Zdroj: Toyota)

Japonská automobilka Toyota poslala na európsky kontinent prvé kusy sériovo vyrobeného modelu Toyota Mirai, na pohon ktorého je potrebný vodík. Séria vozidiel dorazila do britského prístavu Bristol a belgického Zeebrugge tesne pred septembrovým oficiálnym štartom predajov.

Nový automobil bude ponúkaný zákazníkom vo Veľkej Británii, Nemecku a Dánsku, kde je aktuálne najdostupnejšia sieť čerpacích staníc ponúkajúce aj vodík. Časť vozidiel v Británii už pozná aj svojich majiteľov.

Karl Schlicht – viceprezident Toyota Europe neskrýval nadšenie a pre média sa vyjadril, že príchod automobilov na vodík znamená éru čistejšej mobility – zásadný obrat v histórii automobilizmu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Toyota Mirai na svoj pohon využíva elektromotory, ktoré čerpajú elektrickú energiu primárne z palivového článku pracujúceho vďaka reakcii vodíka (z tlakovej nádrže) a vzdušného kyslíka. Brzdením rekuperovaná a práve nevyužitá elektrická energia palivového článku je uložená v akumulátoroch.

Cena „vodíkového“ auta v Nemecku začína na približne 66.000 eur bez DPH.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 018
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 007
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 726
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 592
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 352
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.