Je bezkľúčové odomykanie a štart rizikové?

Podľa spoločnosti Bloomberg výrobcovia automobilov bránia zverejneniu slabín komunikácie medzi elektronickým kľúčom a vozidlom.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Audi)

Funkcia bezkľúčového odomykania a štartu vozidiel, ktorú ponúka množstvo automobiliek aj do modelov nižšej triedy, môže potenciálne uľahčovať cestu zlodejom.

Klasické kľúče a diaľkové otváranie vozidiel v súčasnosti stále častejšie nahrádzajú elektronické kľúče, kde je fyzický kľúč len záložným riešením a elektronický kľúč nie je nutné vytiahnuť z vrecka. Dvere automobilu sa odomknú už pri priblížení elektronického kľúča k vozidlu a podobným spôsobom funguje štartovanie – systém vozidla len overí prítomnosť elektronického kľúča a štartovanie umožní tlačidlom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bezdrôtovú komunikáciu - identifikáciu a šifrovanie má na starosti RFID čip zabudovaný v elektronickom kľúči. Jeden z typov (Megamos Crypto) je údajne náchylný na prelomenie zlodejmi a umožní tak vniknutie do vozidla, prípadne jeho odcudzenie.

Na odhalenie komunikácie, kryptovanej 96-bitovým kľúčom, má opäť slúžiť zariadenie, ktoré stojí medzi vozidlom a elektronickým kľúčom.

Pripravované zverejnenie spôsobu kryptovania RFID čipov a jeho slabín sa výrobcom nepáči. Problém môže údajne odstrániť len náhrada súčasných RFID čipov za modernejšie s prepracovanejším kryptovaním na strane elektronického kľúča i vozidla, čo je ekonomicky i technicky takmer nemožné.

Podľa informácií portálu Bloomberg výrobcovia vedia o slabosti zabezpečenia už od roku 2012, no údajne ostali pasívni. Koncern Volkswagen, využívajúci Megamos Crypto zrejme najviac, má podľa Bloombergu brániť zverejneniu štúdie komunikácie.

Okrem vozidiel koncernu Volkswagen, rovnakú alebo podobnú komunikáciu využívajú aj značky Fiat, Volvo alebo Honda.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.