SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Je bezkľúčové odomykanie a štart rizikové?

Podľa spoločnosti Bloomberg výrobcovia automobilov bránia zverejneniu slabín komunikácie medzi elektronickým kľúčom a vozidlom.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Audi)

Funkcia bezkľúčového odomykania a štartu vozidiel, ktorú ponúka množstvo automobiliek aj do modelov nižšej triedy, môže potenciálne uľahčovať cestu zlodejom.

Klasické kľúče a diaľkové otváranie vozidiel v súčasnosti stále častejšie nahrádzajú elektronické kľúče, kde je fyzický kľúč len záložným riešením a elektronický kľúč nie je nutné vytiahnuť z vrecka. Dvere automobilu sa odomknú už pri priblížení elektronického kľúča k vozidlu a podobným spôsobom funguje štartovanie – systém vozidla len overí prítomnosť elektronického kľúča a štartovanie umožní tlačidlom.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Bezdrôtovú komunikáciu - identifikáciu a šifrovanie má na starosti RFID čip zabudovaný v elektronickom kľúči. Jeden z typov (Megamos Crypto) je údajne náchylný na prelomenie zlodejmi a umožní tak vniknutie do vozidla, prípadne jeho odcudzenie.

Na odhalenie komunikácie, kryptovanej 96-bitovým kľúčom, má opäť slúžiť zariadenie, ktoré stojí medzi vozidlom a elektronickým kľúčom.

Pripravované zverejnenie spôsobu kryptovania RFID čipov a jeho slabín sa výrobcom nepáči. Problém môže údajne odstrániť len náhrada súčasných RFID čipov za modernejšie s prepracovanejším kryptovaním na strane elektronického kľúča i vozidla, čo je ekonomicky i technicky takmer nemožné.

Podľa informácií portálu Bloomberg výrobcovia vedia o slabosti zabezpečenia už od roku 2012, no údajne ostali pasívni. Koncern Volkswagen, využívajúci Megamos Crypto zrejme najviac, má podľa Bloombergu brániť zverejneniu štúdie komunikácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem vozidiel koncernu Volkswagen, rovnakú alebo podobnú komunikáciu využívajú aj značky Fiat, Volvo alebo Honda.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Po Slovensku na motorke
  2. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  3. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Behind every successful business lies a set of skilled people
  7. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  8. Ako sa mení dynamika firiem?
  9. Hudbou proti holorubom.
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 144
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 521
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 399
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 750
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 645
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 418
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 314
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 292
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 610
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 353
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kauza Kuciak: Marian Kočner je pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 10 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


13 h

Aj po otvorení očkovania pre starších občanov, akcia Sputnik naďalej ostáva kapitálnym fopáčkom.


Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


13 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún