Funkcia bezkľúčového odomykania a štartu vozidiel, ktorú ponúka množstvo automobiliek aj do modelov nižšej triedy, môže potenciálne uľahčovať cestu zlodejom.
Klasické kľúče a diaľkové otváranie vozidiel v súčasnosti stále častejšie nahrádzajú elektronické kľúče, kde je fyzický kľúč len záložným riešením a elektronický kľúč nie je nutné vytiahnuť z vrecka. Dvere automobilu sa odomknú už pri priblížení elektronického kľúča k vozidlu a podobným spôsobom funguje štartovanie – systém vozidla len overí prítomnosť elektronického kľúča a štartovanie umožní tlačidlom.
Bezdrôtovú komunikáciu - identifikáciu a šifrovanie má na starosti RFID čip zabudovaný v elektronickom kľúči. Jeden z typov (Megamos Crypto) je údajne náchylný na prelomenie zlodejmi a umožní tak vniknutie do vozidla, prípadne jeho odcudzenie.
Na odhalenie komunikácie, kryptovanej 96-bitovým kľúčom, má opäť slúžiť zariadenie, ktoré stojí medzi vozidlom a elektronickým kľúčom.
Pripravované zverejnenie spôsobu kryptovania RFID čipov a jeho slabín sa výrobcom nepáči. Problém môže údajne odstrániť len náhrada súčasných RFID čipov za modernejšie s prepracovanejším kryptovaním na strane elektronického kľúča i vozidla, čo je ekonomicky i technicky takmer nemožné.
Podľa informácií portálu Bloomberg výrobcovia vedia o slabosti zabezpečenia už od roku 2012, no údajne ostali pasívni. Koncern Volkswagen, využívajúci Megamos Crypto zrejme najviac, má podľa Bloombergu brániť zverejneniu štúdie komunikácie.
Okrem vozidiel koncernu Volkswagen, rovnakú alebo podobnú komunikáciu využívajú aj značky Fiat, Volvo alebo Honda.