Je bezkľúčové odomykanie a štart rizikové?

Podľa spoločnosti Bloomberg výrobcovia automobilov bránia zverejneniu slabín komunikácie medzi elektronickým kľúčom a vozidlom.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Audi)

Funkcia bezkľúčového odomykania a štartu vozidiel, ktorú ponúka množstvo automobiliek aj do modelov nižšej triedy, môže potenciálne uľahčovať cestu zlodejom.

Klasické kľúče a diaľkové otváranie vozidiel v súčasnosti stále častejšie nahrádzajú elektronické kľúče, kde je fyzický kľúč len záložným riešením a elektronický kľúč nie je nutné vytiahnuť z vrecka. Dvere automobilu sa odomknú už pri priblížení elektronického kľúča k vozidlu a podobným spôsobom funguje štartovanie – systém vozidla len overí prítomnosť elektronického kľúča a štartovanie umožní tlačidlom.

Bezdrôtovú komunikáciu - identifikáciu a šifrovanie má na starosti RFID čip zabudovaný v elektronickom kľúči. Jeden z typov (Megamos Crypto) je údajne náchylný na prelomenie zlodejmi a umožní tak vniknutie do vozidla, prípadne jeho odcudzenie.

Na odhalenie komunikácie, kryptovanej 96-bitovým kľúčom, má opäť slúžiť zariadenie, ktoré stojí medzi vozidlom a elektronickým kľúčom.

Pripravované zverejnenie spôsobu kryptovania RFID čipov a jeho slabín sa výrobcom nepáči. Problém môže údajne odstrániť len náhrada súčasných RFID čipov za modernejšie s prepracovanejším kryptovaním na strane elektronického kľúča i vozidla, čo je ekonomicky i technicky takmer nemožné.

Podľa informácií portálu Bloomberg výrobcovia vedia o slabosti zabezpečenia už od roku 2012, no údajne ostali pasívni. Koncern Volkswagen, využívajúci Megamos Crypto zrejme najviac, má podľa Bloombergu brániť zverejneniu štúdie komunikácie.

Okrem vozidiel koncernu Volkswagen, rovnakú alebo podobnú komunikáciu využívajú aj značky Fiat, Volvo alebo Honda.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 000
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 239
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 361
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 349
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 909
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 617
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 547
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop