Je bezkľúčové odomykanie a štart rizikové?

Podľa spoločnosti Bloomberg výrobcovia automobilov bránia zverejneniu slabín komunikácie medzi elektronickým kľúčom a vozidlom.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Audi)

Funkcia bezkľúčového odomykania a štartu vozidiel, ktorú ponúka množstvo automobiliek aj do modelov nižšej triedy, môže potenciálne uľahčovať cestu zlodejom.

Klasické kľúče a diaľkové otváranie vozidiel v súčasnosti stále častejšie nahrádzajú elektronické kľúče, kde je fyzický kľúč len záložným riešením a elektronický kľúč nie je nutné vytiahnuť z vrecka. Dvere automobilu sa odomknú už pri priblížení elektronického kľúča k vozidlu a podobným spôsobom funguje štartovanie – systém vozidla len overí prítomnosť elektronického kľúča a štartovanie umožní tlačidlom.

Bezdrôtovú komunikáciu - identifikáciu a šifrovanie má na starosti RFID čip zabudovaný v elektronickom kľúči. Jeden z typov (Megamos Crypto) je údajne náchylný na prelomenie zlodejmi a umožní tak vniknutie do vozidla, prípadne jeho odcudzenie.

Na odhalenie komunikácie, kryptovanej 96-bitovým kľúčom, má opäť slúžiť zariadenie, ktoré stojí medzi vozidlom a elektronickým kľúčom.

Pripravované zverejnenie spôsobu kryptovania RFID čipov a jeho slabín sa výrobcom nepáči. Problém môže údajne odstrániť len náhrada súčasných RFID čipov za modernejšie s prepracovanejším kryptovaním na strane elektronického kľúča i vozidla, čo je ekonomicky i technicky takmer nemožné.

Podľa informácií portálu Bloomberg výrobcovia vedia o slabosti zabezpečenia už od roku 2012, no údajne ostali pasívni. Koncern Volkswagen, využívajúci Megamos Crypto zrejme najviac, má podľa Bloombergu brániť zverejneniu štúdie komunikácie.

Okrem vozidiel koncernu Volkswagen, rovnakú alebo podobnú komunikáciu využívajú aj značky Fiat, Volvo alebo Honda.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 055
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 012
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 464
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 983
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 519
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 519
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 422
  8. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 381
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 369
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 275

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.