Testovali sme najlepší Renault Clio. Ladil ho kráľ prednokoliek

Jakub Rejlek vymenil legendy, ktoré poznal z plagátov detskej izby, za auto nedávnej minulosti. Renault Clio Williams jazdil dvestovkou.

(Zdroj: Dan Martinek)

Renault Clio v modro-zlatom vyhotovení s označením Williams sa stal legendou medzi malými športovými autami.

Najlepším vo svojej kategórii nebol vďaka slávnemu menu pretekárskej stajne F1 Williams, ktorá v tých časoch žala úspechy s motormi Renault.

Clio bolo totiž jedno z mála áut svojej doby, ak nie jediné, ktoré malo v cestnej verzii gény pretekárskeho špeciálu.

Napokon Clio Wlliams vzniklo ako základ pre homologáciu pretekárskej verzie. Renault musel vyrobiť 2500 kusov verzie s dvojlitrovým motorom, ktorý potreboval osadiť do pretekárskej verzie.

Dosahoval nebývalé parametre

Okrem povinnej série sa produkcia dnes veľmi cenných áut vyšplhala na 3800 kusov. Navonok bolo oproti dovtedy najsilnejšej a beztak temperamentnej verzie 1,8 16V vidieť len kozmetické zmeny.

Upravená predná kapota prezrádzala, že vpredu je dvojlitrový štvorvalec 2,0 16V s výkonom 147 koní a krútiacim momentom 179 Nm.

To boli na tie časy neskutočné výkonové parametre v malom aute. Nehovoriac o maximálnej rýchlosti 215 kilometrov za hodinu a zrýchlení z pokoja na 100 km/h za 7,8 sekundy.

Ponoril nos a hodil zadkom

Najväčším benefitom Clia Williams bola ovládateľnosť a veľmi presvedčivé zatáčanie do ostrých zákrut.

Clio Williams ponorilo krátky predok smerom do zákruty, zľahka hodilo zadkom, nadvihlo zadné vnútorné koleso a vykrojilo neskutočne presný oblúk.

Napokon za všetko hovorí fakt, že na vývoji auta sa nepodieľala stajňa F1 Williams, ale tím okolo Jeana Ragnottiho.

Kráľ rely s predným pohonom preslávil vtedajšiu generáciu modelu Clio s verziou Clio Maxi a na vývoji športových Renaultov s predným pohonom sa podieľa dodnes.

Napokon slávne Ragnottiho roky si pripomeňme jedným z mnohých videí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.