Športový derivát Dacie Sandero s prívlastkom RS, na brazílskom trhu umiestnený pod logom Renault, by privítalo množstvo zákazníkov aj na našom kontinente. Dostupné „eReSo“ je príťažlivé vďaku neprehnanému dizajnu a jednoduchej technike.
Renault uvedie model Sandero RS na brazílskom trhu s cenovkou 58.880 brazílskych realov, čo je v prepočte 15.155 eur. Brazílska športová technika je voči najdrahšej verzii Sandera predávanej u nás drahšia o asi 3.300 eur.
Na pohon Renaultu Sandero RS slúži benzínový motor so zdvihovým objemom dva litre a atmosférickým nasávaním. Pri spaľovaní etanolu agregát vyprodukuje výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 195 Nm.
Pohonná jednotka, kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd a maximálna rýchlosť sa vyšvihla tesne nad hodnotu 200 km/h.
Sandero RS si voči klasickému brazílskemu Sanderu polepší o tuhšie stabilizátory, nižšiu svetlú výšku a výkonnejšie kotúčové brzdy.
Automobilka dopriala vozidlu 17-palcové kolesá, masívnejšiu prednú masku s LED denným svietením, dvojitú koncovku výfuku a zadný difúzor. Príťažlivým prvkom v interiéri sú športovo tvarované predné sedadlá, športový volant a štedrá výbava.
V našich končinách sa i naďalej vynára nezodpovedaná otázka, či sa časom Sandero RS dostane aj do Európy.
Napriek tomu, že Renault už u nás model v tejto triede má, Renault Clio RS využíva motor 1,6 Turbo, automatickú dvojspojkovú prevodovku a je v Európe drahší o vyše 7.000 eur. Model Sandero RS by mohol byť zaujímavou alternatívou nie len po stránke ceny, ale hlavne jednoduchšej techniky.