O tom, že BMW začne postupom času využívať hybridnú technológiu aj vo svojich výkonných modeloch s označením M, je čím ďalej tým menej pochýb.
Niečo naznačil už príchod BMW i8, využívajúceho kombináciu prepĺňaného trojvalca a elektromotora. Najnovšie vyjadrenia šéfa značky pre Severnú Ameriku, Ludwiga Wilischa, potvrdzujú trend zbližovania divízií BMW i a M.
Cena a hmotnosť batérií klesá
Zmysel v podobnom kroku nevidí Jean-Marc Gales, šéf automobilky Lotus, podľa ktorého sa batérie v prípade maximálnych výkonov športových modelov vybíjajú príliš rýchlo a navyše znamenajú priveľké navýšenie hmotnosti vozidla. Uplatnenie hybridných systémov vidí skôr vo vozidlách kategórie SUV.
Bavorská automobilka sa však spolieha najmä na postupné znižovanie hmotnosti a zvyšovanie kapacity batérií.
Zároveň jej do kariet nahráva aj znižovanie ich ceny. Zatiaľ čo 1 kWh stála v prípade Li-Ion batérii na začiatku dekády približne 900 eur, v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 360 eur.
Očakávaná cena na konci desaťročia by sa mala pohybovať v intervale 130 až 180 eur. Rok 2020 je zároveň predpokladaným termínom predstavenia ďalšej generácie modelu M3.
Alpina, úpravca vozidiel BMW, zvažuje hybridyČítajte
Hybridy pomôžu plniť emisné limity
Špekulácie o spojení hybridnej technológie s modelom M3 svojím vyjadrením podporil aj Ludwig Wilisch. “Musíme ísť touto cestou“, bola Wilischova odpoveď na otázku ohľadne spojenia hybridov a výkonných vozidiel značky.
Hybridy pomôžu nemeckému výrobcovi plniť stále tvrdšie pravidlá kladené na produkciu emisií. Aj keď vždy poukazujeme najmä na snahu automobiliek stlačiť hlavne papierovú spotrebu, BMW spravilo v prípade modelu i8 pokrok aj v tej reálnej.
Naša nedávna skúsenosť s týmto vozidlom odhalila jeho schopnosť jazdiť za reálnych 7- 9 l pri športovej jazde. Po jeho nabití sme spotrebu na prvých 100 km stlačili na 3,4 l (plus energia z nabitia batérií).
M3 dostane viac odľahčených materiálov
Po vzore i8 dostane aj hybridná verzia M3 viac odľahčených častí karosérie vyrobených z uhlíkových vlákien, aby došlo k eliminácii nárastu hmotnosti z dôvodu prítomnosti batérií a elektromotora.
V prípade i8 zabodovala značka vzhľadom a zaujímavými výkonovými parametrami motora, skutočný superšport to však nie je.
Pri modeli M3 si musí dať automobilka pozor, aby zachovala športový charakter vozidla a neodradila svojich zákazníkov. Či sa jej to v kombinácii s hybridnou pohonnou jednotkou podarí, ukáže čas.
Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8Čítajte
zdroj: thedetroitbureau.com a autocar.co.uk