BMW plánuje výkonné hybridy, Lotus v podobnom kroku zmysel nevidí

Novú generáciu BMW M3 bude pravdepodobne poháňať Plug-in hybridná pohonná jednotka. Lotus zatiaľ do svojich výkonných modelov hybridný pohon neaplikuje.

(Zdroj: BMW)

O tom, že BMW začne postupom času využívať hybridnú technológiu aj vo svojich výkonných modeloch s označením M, je čím ďalej tým menej pochýb.

Niečo naznačil už príchod BMW i8, využívajúceho kombináciu prepĺňaného trojvalca a elektromotora. Najnovšie vyjadrenia šéfa značky pre Severnú Ameriku, Ludwiga Wilischa, potvrdzujú trend zbližovania divízií BMW i a M.

Cena a hmotnosť batérií klesá

Zmysel v podobnom kroku nevidí Jean-Marc Gales, šéf automobilky Lotus, podľa ktorého sa batérie v prípade maximálnych výkonov športových modelov vybíjajú príliš rýchlo a navyše znamenajú priveľké navýšenie hmotnosti vozidla. Uplatnenie hybridných systémov vidí skôr vo vozidlách kategórie SUV.

Bavorská automobilka sa však spolieha najmä na postupné znižovanie hmotnosti a zvyšovanie kapacity batérií.

Zároveň jej do kariet nahráva aj znižovanie ich ceny. Zatiaľ čo 1 kWh stála v prípade Li-Ion batérii na začiatku dekády približne 900 eur, v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 360 eur.

Očakávaná cena na konci desaťročia by sa mala pohybovať v intervale 130 až 180 eur. Rok 2020 je zároveň predpokladaným termínom predstavenia ďalšej generácie modelu M3.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Alpina, úpravca vozidiel BMW, zvažuje hybridy

Hybridy pomôžu plniť emisné limity

Špekulácie o spojení hybridnej technológie s modelom M3 svojím vyjadrením podporil aj Ludwig Wilisch. “Musíme ísť touto cestou“, bola Wilischova odpoveď na otázku ohľadne spojenia hybridov a výkonných vozidiel značky.

Hybridy pomôžu nemeckému výrobcovi plniť stále tvrdšie pravidlá kladené na produkciu emisií. Aj keď vždy poukazujeme najmä na snahu automobiliek stlačiť hlavne papierovú spotrebu, BMW spravilo v prípade modelu i8 pokrok aj v tej reálnej.

Naša nedávna skúsenosť s týmto vozidlom odhalila jeho schopnosť jazdiť za reálnych 7- 9 l pri športovej jazde. Po jeho nabití sme spotrebu na prvých 100 km stlačili na 3,4 l (plus energia z nabitia batérií).

M3 dostane viac odľahčených materiálov

Po vzore i8 dostane aj hybridná verzia M3 viac odľahčených častí karosérie vyrobených z uhlíkových vlákien, aby došlo k eliminácii nárastu hmotnosti z dôvodu prítomnosti batérií a elektromotora.

V prípade i8 zabodovala značka vzhľadom a zaujímavými výkonovými parametrami motora, skutočný superšport to však nie je.

Pri modeli M3 si musí dať automobilka pozor, aby zachovala športový charakter vozidla a neodradila svojich zákazníkov. Či sa jej to v kombinácii s hybridnou pohonnou jednotkou podarí, ukáže čas.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

zdroj: thedetroitbureau.com a autocar.co.uk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 7 316
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 623
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 491
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 435
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 442
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 386
  7. Kam do tepla v januári? 2 348
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 096
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 988
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open. Tak ďaleko nikdy nebola.

AUTO

Nehody komplikujú dopravu v Bratislave, na D1 sa zrazilo 5 áut

Zápchy sú aj na diaľničnom obchvate.

KOMENTÁRE

Stavebné sporenie sa môže zapojiť do kampane „me too“

Nájsť čosi zneužívanejšie vo svete než tento produkt na Slovensku nenájdete.

Neprehliadnite tiež

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.