SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

BMW plánuje výkonné hybridy, Lotus v podobnom kroku zmysel nevidí

Novú generáciu BMW M3 bude pravdepodobne poháňať Plug-in hybridná pohonná jednotka. Lotus zatiaľ do svojich výkonných modelov hybridný pohon neaplikuje.

(Zdroj: BMW)

O tom, že BMW začne postupom času využívať hybridnú technológiu aj vo svojich výkonných modeloch s označením M, je čím ďalej tým menej pochýb.

Niečo naznačil už príchod BMW i8, využívajúceho kombináciu prepĺňaného trojvalca a elektromotora. Najnovšie vyjadrenia šéfa značky pre Severnú Ameriku, Ludwiga Wilischa, potvrdzujú trend zbližovania divízií BMW i a M.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cena a hmotnosť batérií klesá

Zmysel v podobnom kroku nevidí Jean-Marc Gales, šéf automobilky Lotus, podľa ktorého sa batérie v prípade maximálnych výkonov športových modelov vybíjajú príliš rýchlo a navyše znamenajú priveľké navýšenie hmotnosti vozidla. Uplatnenie hybridných systémov vidí skôr vo vozidlách kategórie SUV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Bavorská automobilka sa však spolieha najmä na postupné znižovanie hmotnosti a zvyšovanie kapacity batérií.

Zároveň jej do kariet nahráva aj znižovanie ich ceny. Zatiaľ čo 1 kWh stála v prípade Li-Ion batérii na začiatku dekády približne 900 eur, v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 360 eur.

Očakávaná cena na konci desaťročia by sa mala pohybovať v intervale 130 až 180 eur. Rok 2020 je zároveň predpokladaným termínom predstavenia ďalšej generácie modelu M3.

Prečítajte si tiež:Alpina, úpravca vozidiel BMW, zvažuje hybridyČítajte 

Hybridy pomôžu plniť emisné limity

Špekulácie o spojení hybridnej technológie s modelom M3 svojím vyjadrením podporil aj Ludwig Wilisch. “Musíme ísť touto cestou“, bola Wilischova odpoveď na otázku ohľadne spojenia hybridov a výkonných vozidiel značky.

Hybridy pomôžu nemeckému výrobcovi plniť stále tvrdšie pravidlá kladené na produkciu emisií. Aj keď vždy poukazujeme najmä na snahu automobiliek stlačiť hlavne papierovú spotrebu, BMW spravilo v prípade modelu i8 pokrok aj v tej reálnej.

SkryťVypnúť reklamu

Naša nedávna skúsenosť s týmto vozidlom odhalila jeho schopnosť jazdiť za reálnych 7- 9 l pri športovej jazde. Po jeho nabití sme spotrebu na prvých 100 km stlačili na 3,4 l (plus energia z nabitia batérií).

M3 dostane viac odľahčených materiálov

Po vzore i8 dostane aj hybridná verzia M3 viac odľahčených častí karosérie vyrobených z uhlíkových vlákien, aby došlo k eliminácii nárastu hmotnosti z dôvodu prítomnosti batérií a elektromotora.

V prípade i8 zabodovala značka vzhľadom a zaujímavými výkonovými parametrami motora, skutočný superšport to však nie je.

Pri modeli M3 si musí dať automobilka pozor, aby zachovala športový charakter vozidla a neodradila svojich zákazníkov. Či sa jej to v kombinácii s hybridnou pohonnou jednotkou podarí, ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8Čítajte 

zdroj: thedetroitbureau.com a autocar.co.uk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 057
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 324
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 623
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 663
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 101
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


7 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Ján Šeďo: Trojročného syna som musel od seba odtrhnúť násilím.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 642
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 955
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 883
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 757
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 930
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 751
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu