BMW plánuje výkonné hybridy, Lotus v podobnom kroku zmysel nevidí

Novú generáciu BMW M3 bude pravdepodobne poháňať Plug-in hybridná pohonná jednotka. Lotus zatiaľ do svojich výkonných modelov hybridný pohon neaplikuje.

(Zdroj: BMW)

O tom, že BMW začne postupom času využívať hybridnú technológiu aj vo svojich výkonných modeloch s označením M, je čím ďalej tým menej pochýb.

Niečo naznačil už príchod BMW i8, využívajúceho kombináciu prepĺňaného trojvalca a elektromotora. Najnovšie vyjadrenia šéfa značky pre Severnú Ameriku, Ludwiga Wilischa, potvrdzujú trend zbližovania divízií BMW i a M.

Cena a hmotnosť batérií klesá

Zmysel v podobnom kroku nevidí Jean-Marc Gales, šéf automobilky Lotus, podľa ktorého sa batérie v prípade maximálnych výkonov športových modelov vybíjajú príliš rýchlo a navyše znamenajú priveľké navýšenie hmotnosti vozidla. Uplatnenie hybridných systémov vidí skôr vo vozidlách kategórie SUV.

Bavorská automobilka sa však spolieha najmä na postupné znižovanie hmotnosti a zvyšovanie kapacity batérií.

Zároveň jej do kariet nahráva aj znižovanie ich ceny. Zatiaľ čo 1 kWh stála v prípade Li-Ion batérii na začiatku dekády približne 900 eur, v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 360 eur.

Očakávaná cena na konci desaťročia by sa mala pohybovať v intervale 130 až 180 eur. Rok 2020 je zároveň predpokladaným termínom predstavenia ďalšej generácie modelu M3.

Prečítajte si tiež:Alpina, úpravca vozidiel BMW, zvažuje hybridy

Hybridy pomôžu plniť emisné limity

Špekulácie o spojení hybridnej technológie s modelom M3 svojím vyjadrením podporil aj Ludwig Wilisch. “Musíme ísť touto cestou“, bola Wilischova odpoveď na otázku ohľadne spojenia hybridov a výkonných vozidiel značky.

Hybridy pomôžu nemeckému výrobcovi plniť stále tvrdšie pravidlá kladené na produkciu emisií. Aj keď vždy poukazujeme najmä na snahu automobiliek stlačiť hlavne papierovú spotrebu, BMW spravilo v prípade modelu i8 pokrok aj v tej reálnej.

Naša nedávna skúsenosť s týmto vozidlom odhalila jeho schopnosť jazdiť za reálnych 7- 9 l pri športovej jazde. Po jeho nabití sme spotrebu na prvých 100 km stlačili na 3,4 l (plus energia z nabitia batérií).

M3 dostane viac odľahčených materiálov

Po vzore i8 dostane aj hybridná verzia M3 viac odľahčených častí karosérie vyrobených z uhlíkových vlákien, aby došlo k eliminácii nárastu hmotnosti z dôvodu prítomnosti batérií a elektromotora.

V prípade i8 zabodovala značka vzhľadom a zaujímavými výkonovými parametrami motora, skutočný superšport to však nie je.

Pri modeli M3 si musí dať automobilka pozor, aby zachovala športový charakter vozidla a neodradila svojich zákazníkov. Či sa jej to v kombinácii s hybridnou pohonnou jednotkou podarí, ukáže čas.

Prečítajte si tiež:Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

zdroj: thedetroitbureau.com a autocar.co.uk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  5. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  6. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  9. Slovensko spieva koledy
  10. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 59 006
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 428
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 12 002
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 927
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 938
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 783
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 318
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 881
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 881
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 549