BMW plánuje výkonné hybridy, Lotus v podobnom kroku zmysel nevidí

Novú generáciu BMW M3 bude pravdepodobne poháňať Plug-in hybridná pohonná jednotka. Lotus zatiaľ do svojich výkonných modelov hybridný pohon neaplikuje.

(Zdroj: BMW)

O tom, že BMW začne postupom času využívať hybridnú technológiu aj vo svojich výkonných modeloch s označením M, je čím ďalej tým menej pochýb.

Niečo naznačil už príchod BMW i8, využívajúceho kombináciu prepĺňaného trojvalca a elektromotora. Najnovšie vyjadrenia šéfa značky pre Severnú Ameriku, Ludwiga Wilischa, potvrdzujú trend zbližovania divízií BMW i a M.

Cena a hmotnosť batérií klesá

Zmysel v podobnom kroku nevidí Jean-Marc Gales, šéf automobilky Lotus, podľa ktorého sa batérie v prípade maximálnych výkonov športových modelov vybíjajú príliš rýchlo a navyše znamenajú priveľké navýšenie hmotnosti vozidla. Uplatnenie hybridných systémov vidí skôr vo vozidlách kategórie SUV.

Bavorská automobilka sa však spolieha najmä na postupné znižovanie hmotnosti a zvyšovanie kapacity batérií.

Zároveň jej do kariet nahráva aj znižovanie ich ceny. Zatiaľ čo 1 kWh stála v prípade Li-Ion batérii na začiatku dekády približne 900 eur, v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 360 eur.

Očakávaná cena na konci desaťročia by sa mala pohybovať v intervale 130 až 180 eur. Rok 2020 je zároveň predpokladaným termínom predstavenia ďalšej generácie modelu M3.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Alpina, úpravca vozidiel BMW, zvažuje hybridy

Hybridy pomôžu plniť emisné limity

Špekulácie o spojení hybridnej technológie s modelom M3 svojím vyjadrením podporil aj Ludwig Wilisch. “Musíme ísť touto cestou“, bola Wilischova odpoveď na otázku ohľadne spojenia hybridov a výkonných vozidiel značky.

Hybridy pomôžu nemeckému výrobcovi plniť stále tvrdšie pravidlá kladené na produkciu emisií. Aj keď vždy poukazujeme najmä na snahu automobiliek stlačiť hlavne papierovú spotrebu, BMW spravilo v prípade modelu i8 pokrok aj v tej reálnej.

Naša nedávna skúsenosť s týmto vozidlom odhalila jeho schopnosť jazdiť za reálnych 7- 9 l pri športovej jazde. Po jeho nabití sme spotrebu na prvých 100 km stlačili na 3,4 l (plus energia z nabitia batérií).

M3 dostane viac odľahčených materiálov

Po vzore i8 dostane aj hybridná verzia M3 viac odľahčených častí karosérie vyrobených z uhlíkových vlákien, aby došlo k eliminácii nárastu hmotnosti z dôvodu prítomnosti batérií a elektromotora.

V prípade i8 zabodovala značka vzhľadom a zaujímavými výkonovými parametrami motora, skutočný superšport to však nie je.

Pri modeli M3 si musí dať automobilka pozor, aby zachovala športový charakter vozidla a neodradila svojich zákazníkov. Či sa jej to v kombinácii s hybridnou pohonnou jednotkou podarí, ukáže čas.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

zdroj: thedetroitbureau.com a autocar.co.uk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  2. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  5. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  6. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  7. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  8. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  9. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  10. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 15 777
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 711
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 718
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 317
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 855
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 630
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 422
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 897
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 819
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 498

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop