Audi e-tron quattro concept prejde na jedno nabitie 500 km

Nový koncept SUV má demonštrovať schopnosť jazdiť s elektrickým pohonom bez obmedzovania vodiča.

(Zdroj: Audi)

Audi chce novou štúdiou e-tron quattro concept demonštrovať schopnosť jazdiť s elektrickým pohonom bez obmedzovania vodiča.

Nový koncept je od základu postavený ako elektromobil. Je to nesporná výhoda v porovnaní s vozidlami prvotne postavenými pre potreby konvenčného pohonu a neskôr vybavenými aj elektrickým pohonom.

Nemecký výrobca si za cieľ stanovil dosiahnuť postačujúci dojazd na jedno nabitie. Tomu podriadil aj snahu o čo najnižší aerodynamický odpor.

Podľa tlačovej správy Audi je štúdia s hodnotou koeficientu aerodynamického odporu 0,25 lídrom v segmente SUV. Koncept postavený na základe modulárnej stavebnice komponentov s pozdĺžne uloženým motorom MLB druhej generácie sa veľkostne radí medzi vozidlá Q5 a Q7.

Uloženie lítiovo-iónovej batérie medzi nápravy a pod kabínu má pozitívny vplyv na polohu ťažiska a rozloženie hmotnosti na nápravy.

O pohon sa starajú tri elektromotory. Jeden využíva na prenos krútiaceho momentu prednú nápravu a ďalšie dva zadnú nápravu.

Pri navrhovaní pohonu vychádzal výrobca zo skúseností z modelu R8 e-tron. V jeho prípade viac ako výkon 340 kW ohromil mamutí maximálny krútiaci moment 920 Nm.

Aké budú špecifikácie pohonnej sústavy v prípade nového konceptu sa zrejme dozvieme až na autosalóne vo Frankfurte. Zatiaľ je známy iba dojazd na jedno nabitie, ktorý prekonáva hodnotu 500 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.