Audi chce novou štúdiou e-tron quattro concept demonštrovať schopnosť jazdiť s elektrickým pohonom bez obmedzovania vodiča.
Nový koncept je od základu postavený ako elektromobil. Je to nesporná výhoda v porovnaní s vozidlami prvotne postavenými pre potreby konvenčného pohonu a neskôr vybavenými aj elektrickým pohonom.
Nemecký výrobca si za cieľ stanovil dosiahnuť postačujúci dojazd na jedno nabitie. Tomu podriadil aj snahu o čo najnižší aerodynamický odpor.
Podľa tlačovej správy Audi je štúdia s hodnotou koeficientu aerodynamického odporu 0,25 lídrom v segmente SUV. Koncept postavený na základe modulárnej stavebnice komponentov s pozdĺžne uloženým motorom MLB druhej generácie sa veľkostne radí medzi vozidlá Q5 a Q7.
Uloženie lítiovo-iónovej batérie medzi nápravy a pod kabínu má pozitívny vplyv na polohu ťažiska a rozloženie hmotnosti na nápravy.
O pohon sa starajú tri elektromotory. Jeden využíva na prenos krútiaceho momentu prednú nápravu a ďalšie dva zadnú nápravu.
Pri navrhovaní pohonu vychádzal výrobca zo skúseností z modelu R8 e-tron. V jeho prípade viac ako výkon 340 kW ohromil mamutí maximálny krútiaci moment 920 Nm.
Aké budú špecifikácie pohonnej sústavy v prípade nového konceptu sa zrejme dozvieme až na autosalóne vo Frankfurte. Zatiaľ je známy iba dojazd na jedno nabitie, ktorý prekonáva hodnotu 500 km.