Audi e-tron quattro concept prejde na jedno nabitie 500 km

Nový koncept SUV má demonštrovať schopnosť jazdiť s elektrickým pohonom bez obmedzovania vodiča.

(Zdroj: Audi)

Audi chce novou štúdiou e-tron quattro concept demonštrovať schopnosť jazdiť s elektrickým pohonom bez obmedzovania vodiča.

Nový koncept je od základu postavený ako elektromobil. Je to nesporná výhoda v porovnaní s vozidlami prvotne postavenými pre potreby konvenčného pohonu a neskôr vybavenými aj elektrickým pohonom.

Nemecký výrobca si za cieľ stanovil dosiahnuť postačujúci dojazd na jedno nabitie. Tomu podriadil aj snahu o čo najnižší aerodynamický odpor.

Podľa tlačovej správy Audi je štúdia s hodnotou koeficientu aerodynamického odporu 0,25 lídrom v segmente SUV. Koncept postavený na základe modulárnej stavebnice komponentov s pozdĺžne uloženým motorom MLB druhej generácie sa veľkostne radí medzi vozidlá Q5 a Q7.

Uloženie lítiovo-iónovej batérie medzi nápravy a pod kabínu má pozitívny vplyv na polohu ťažiska a rozloženie hmotnosti na nápravy.

O pohon sa starajú tri elektromotory. Jeden využíva na prenos krútiaceho momentu prednú nápravu a ďalšie dva zadnú nápravu.

Pri navrhovaní pohonu vychádzal výrobca zo skúseností z modelu R8 e-tron. V jeho prípade viac ako výkon 340 kW ohromil mamutí maximálny krútiaci moment 920 Nm.

Aké budú špecifikácie pohonnej sústavy v prípade nového konceptu sa zrejme dozvieme až na autosalóne vo Frankfurte. Zatiaľ je známy iba dojazd na jedno nabitie, ktorý prekonáva hodnotu 500 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.