SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

TEST: Lexus NX s turbom konkuruje hybridu

Okrem spotreby a ceny je verzia 200t vo všetkom lepšia ako hybrid. Tento Lexus poteší, ak prevažujú dlhé trasy mimo mesta.

Lexus NX dostal k výrazným hranám aj ostrý motor pre veľmi temperamentnú jazdu.Lexus NX dostal k výrazným hranám aj ostrý motor pre veľmi temperamentnú jazdu. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Lexus po rokoch hybridnej ofenzívy a práce na atmosférických motoroch pridal do ponuky preplňovaný benzínový motor.

Nech sú dôvody akékoľvek, paleta je bohatšia o jednu benzínovú verziu a pribudol aj ďalší dôvod na test. Najmä ak máme zmerané parametre a skúsenosti s hybridnou verziou 300h.

Porovnanie ešte umocnil aj rovnaký výber verzie F-Sport, ktorá má nie len rovnaké aerodynamické prvky ale aj iný finálny prevodový pomer.

Tiež mali obe autá pohon všetkých kolies. Akurát v prípade benzínovej verzie ide o klasický pohon bez účasti elektromotorov.

Nový benzínový štvorvalec využíva pre Lexus typický systém vstrekovania D-4ST, ktorý podľa potreby vstrekuje palivo priamo do valcov alebo len do sacieho potrubia.

Agregát prepĺňa turbodúchadlo s dvojitou oddelenou turbínou na spôsob „twin-scroll“. Technické riešenia, ktoré výrobca urobil, prinášajú v praxi naozaj rýchlu reakciu a okamžitý nástup výkonu.

Pocity z reakcie auta na plynový pedál a z dynamiky sú také, ako pri Subaru Forester XT. Podľa našich meraní Forester XT je len o veľmi málo rýchlejší ako Lexus NX 200t.

nx_bok_06res_r7602.jpg

Podvozok si zachováva ešte prijateľný komfort na zlých cestách aj vo verzii F-Sport.

Kvalita jazdy stúpla

Benzínový štvorvalec je veľmi kultivovaný a má príjemný zvuk. Po stránke dynamiky jazdy a pôžitku za volantom je to na míle vzdialené od hybridnej verzie. Napokon aj namerané údaje to potvrdili.

Kým NX 300h dosiahne 100 kilometrovú rýchlosť za 9,9 sekundy, verzia 200t ju má reálne za 7,6 sekundy. Najväčší rozdiel v zrýchlení je pri dynamike zo 70 na 100 km/h.

Šesťstupňová automatická prevodovka nemá až tak nabrúsený športový charakter ako motor, ale veľmi dobre vie využiť krútiaci moment 320 Nm už od 1650 otáčok.

nx_prah_02res_r248.jpg
Prahy ostávajú stále čisté a to je pri nastupovaní do áut tohto typu dôležité.

Podľa našich testov vie hybrid 300h AWD reálne jazdiť so spotrebou blízko sedemlitrovej hranice. Hybrid je pohodlný v meste, ale mimo neho si vyžaduje pochopenie a prispôsobenie sa.

Jazde s novým NX 200t sa každý s radosťou prispôsobí najmä mimo mesta. Benzínový štvorvalec si za tichý a okamžitý nástup výkonu vypýta priemerne do 10 litrov na 100 km.

Na diaľnici vie byť motor 200t ešte úspornejší. Navyše nový štvorvalec viac zušľachťuje svetlú výšku auta a jeho alternatívne použitie v ľahkom teréne.

So svetlosťou podvozka 175 milimetrov prejdete pomerne veľa a aj pohon všetkých kolies je v teréne úplne inde, než pri hybridnej verzii. Akurát predný nárazník verzie F-Sport môže byť obmedzujúci so zlým nájazdovým uhlom.

nx_kokpit_05res_r7848.jpg

Lexus NX má spomedzi všetkých modelov značky najpríťažlivejší kokpit.

Stačí zadefinovať použitie

Automobilka dala modelu NX prostredníctvom nového motora 200t úplne nový rozmer. Ide asi o prvé spojenie palubnej filozofie Lexus s klasickým ponímaním dynamiky jazdy.

Jednoducho Lexus s modelom NX uspokojil okrem milovníkov hybridov aj priaznivcov klasického pohonu všetkých kolies.

Novinka je lepšia na dlhé cesty mimo mesta než hybridný model, ktorý je alternatívou práve do mesta. Príchod verzie 200t výber pri kúpe paradoxne nezamotal, ale vyriešil.

Ak má niekto v pláne jazdiť väčšinou v meste a chce na to používať Lexus NX, vrelo odporúčame hybrid. V uliciach mesta bude mať nižšiu spotrebu ako mimo neho.

nx_teren_01res_r7007.jpg

Verzia 200t má lepší pohon všetkých kolies v teréne ako hynrid, ale extrémnejšie kríženie náprav tiež nezvláda.

Benzínové turbo 200t je vhodné na dlhé pracovné cesty počas týždňa, pretože mimo mesta je úspornejšie a najmä príjemnejšie ako hybrid.

Lexus NX 200t lepšie zvláda aj občasný výlet do ľahkého terénu. Nehovoriac o tom, že pri 200t predpokladáme aj lepšiu jazdu na zasnežených cestách.

Pri výraznej akcelerácii na blate totiž zadné kolesá nečakali na veľké prešmyknutie predných.

nx_ovladac_03res_r4234.jpg
Jednoduchý otočný ovládač namiesto dotykovej plochy „touchpad“ neoľutujete.

nx_najazd_04res_r248.jpg

Nárazník verzie F-Sport má citeľne znížený nájazdový uhol z 28,7 stupňa štandardnej verzie na 16,8 stupňa.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Lexus NX

Verzia

200t F Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

37.500/41.100/53.200

Motor

benzínový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom / vstrekovanie paliva D-4ST priamo do spaľovacieho priestoru alebo do sacích kanálov / 1998 (cm3)/vŕtanie x zdvih 86 x 86 mm

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

175 (238) /4800-5600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320 / 1650-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,1 / 7,63

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,42

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,31 (3. stupeň) 4,83 (4. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 (6. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2300 (6. stupeň)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,9 / 10,5

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Dueler 235/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1755 / 605

Objem batožinového priestoru (l)

500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660/4630/1845/1645

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  7. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  2. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  3. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  4. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  5. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  6. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  7. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  8. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 317
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 287
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 505
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 848
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 565
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 740
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Alex Molčan.

Spoluprácu s Mariánom Vajdom si Molčan pochvaľuje.


2 h
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


12 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


19 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  2. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  3. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  4. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  6. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  7. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  8. Martin Pekár: Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 457
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 775
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 783
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 132
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 459
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 826
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 784
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 660
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu