SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

TEST: Lexus NX s turbom konkuruje hybridu

Okrem spotreby a ceny je verzia 200t vo všetkom lepšia ako hybrid. Tento Lexus poteší, ak prevažujú dlhé trasy mimo mesta.

Lexus NX dostal k výrazným hranám aj ostrý motor pre veľmi temperamentnú jazdu.Lexus NX dostal k výrazným hranám aj ostrý motor pre veľmi temperamentnú jazdu. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Lexus po rokoch hybridnej ofenzívy a práce na atmosférických motoroch pridal do ponuky preplňovaný benzínový motor.

Nech sú dôvody akékoľvek, paleta je bohatšia o jednu benzínovú verziu a pribudol aj ďalší dôvod na test. Najmä ak máme zmerané parametre a skúsenosti s hybridnou verziou 300h.

Porovnanie ešte umocnil aj rovnaký výber verzie F-Sport, ktorá má nie len rovnaké aerodynamické prvky ale aj iný finálny prevodový pomer.

Tiež mali obe autá pohon všetkých kolies. Akurát v prípade benzínovej verzie ide o klasický pohon bez účasti elektromotorov.

Nový benzínový štvorvalec využíva pre Lexus typický systém vstrekovania D-4ST, ktorý podľa potreby vstrekuje palivo priamo do valcov alebo len do sacieho potrubia.

Agregát prepĺňa turbodúchadlo s dvojitou oddelenou turbínou na spôsob „twin-scroll“. Technické riešenia, ktoré výrobca urobil, prinášajú v praxi naozaj rýchlu reakciu a okamžitý nástup výkonu.

Pocity z reakcie auta na plynový pedál a z dynamiky sú také, ako pri Subaru Forester XT. Podľa našich meraní Forester XT je len o veľmi málo rýchlejší ako Lexus NX 200t.

nx_bok_06res_r7602.jpg

Podvozok si zachováva ešte prijateľný komfort na zlých cestách aj vo verzii F-Sport.

Kvalita jazdy stúpla

Benzínový štvorvalec je veľmi kultivovaný a má príjemný zvuk. Po stránke dynamiky jazdy a pôžitku za volantom je to na míle vzdialené od hybridnej verzie. Napokon aj namerané údaje to potvrdili.

Kým NX 300h dosiahne 100 kilometrovú rýchlosť za 9,9 sekundy, verzia 200t ju má reálne za 7,6 sekundy. Najväčší rozdiel v zrýchlení je pri dynamike zo 70 na 100 km/h.

Šesťstupňová automatická prevodovka nemá až tak nabrúsený športový charakter ako motor, ale veľmi dobre vie využiť krútiaci moment 320 Nm už od 1650 otáčok.

nx_prah_02res_r248.jpg
Prahy ostávajú stále čisté a to je pri nastupovaní do áut tohto typu dôležité.

Podľa našich testov vie hybrid 300h AWD reálne jazdiť so spotrebou blízko sedemlitrovej hranice. Hybrid je pohodlný v meste, ale mimo neho si vyžaduje pochopenie a prispôsobenie sa.

Jazde s novým NX 200t sa každý s radosťou prispôsobí najmä mimo mesta. Benzínový štvorvalec si za tichý a okamžitý nástup výkonu vypýta priemerne do 10 litrov na 100 km.

Na diaľnici vie byť motor 200t ešte úspornejší. Navyše nový štvorvalec viac zušľachťuje svetlú výšku auta a jeho alternatívne použitie v ľahkom teréne.

So svetlosťou podvozka 175 milimetrov prejdete pomerne veľa a aj pohon všetkých kolies je v teréne úplne inde, než pri hybridnej verzii. Akurát predný nárazník verzie F-Sport môže byť obmedzujúci so zlým nájazdovým uhlom.

nx_kokpit_05res_r7848.jpg

Lexus NX má spomedzi všetkých modelov značky najpríťažlivejší kokpit.

Stačí zadefinovať použitie

Automobilka dala modelu NX prostredníctvom nového motora 200t úplne nový rozmer. Ide asi o prvé spojenie palubnej filozofie Lexus s klasickým ponímaním dynamiky jazdy.

Jednoducho Lexus s modelom NX uspokojil okrem milovníkov hybridov aj priaznivcov klasického pohonu všetkých kolies.

Novinka je lepšia na dlhé cesty mimo mesta než hybridný model, ktorý je alternatívou práve do mesta. Príchod verzie 200t výber pri kúpe paradoxne nezamotal, ale vyriešil.

Ak má niekto v pláne jazdiť väčšinou v meste a chce na to používať Lexus NX, vrelo odporúčame hybrid. V uliciach mesta bude mať nižšiu spotrebu ako mimo neho.

nx_teren_01res_r7007.jpg

Verzia 200t má lepší pohon všetkých kolies v teréne ako hynrid, ale extrémnejšie kríženie náprav tiež nezvláda.

Benzínové turbo 200t je vhodné na dlhé pracovné cesty počas týždňa, pretože mimo mesta je úspornejšie a najmä príjemnejšie ako hybrid.

Lexus NX 200t lepšie zvláda aj občasný výlet do ľahkého terénu. Nehovoriac o tom, že pri 200t predpokladáme aj lepšiu jazdu na zasnežených cestách.

Pri výraznej akcelerácii na blate totiž zadné kolesá nečakali na veľké prešmyknutie predných.

nx_ovladac_03res_r4234.jpg
Jednoduchý otočný ovládač namiesto dotykovej plochy „touchpad“ neoľutujete.

nx_najazd_04res_r248.jpg

Nárazník verzie F-Sport má citeľne znížený nájazdový uhol z 28,7 stupňa štandardnej verzie na 16,8 stupňa.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Lexus NX

Verzia

200t F Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

37.500/41.100/53.200

Motor

benzínový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom / vstrekovanie paliva D-4ST priamo do spaľovacieho priestoru alebo do sacích kanálov / 1998 (cm3)/vŕtanie x zdvih 86 x 86 mm

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

175 (238) /4800-5600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320 / 1650-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,1 / 7,63

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,42

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,31 (3. stupeň) 4,83 (4. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 (6. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2300 (6. stupeň)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,9 / 10,5

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Dueler 235/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1755 / 605

Objem batožinového priestoru (l)

500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660/4630/1845/1645

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 577
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 671
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 788
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 811
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 679
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 718
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 520
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 409
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 272
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 053
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Víkend

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.