TEST: Lexus NX s turbom konkuruje hybridu

Okrem spotreby a ceny je verzia 200t vo všetkom lepšia ako hybrid. Tento Lexus poteší, ak prevažujú dlhé trasy mimo mesta.

Lexus NX dostal k výrazným hranám aj ostrý motor pre veľmi temperamentnú jazdu.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Lexus po rokoch hybridnej ofenzívy a práce na atmosférických motoroch pridal do ponuky preplňovaný benzínový motor.

Nech sú dôvody akékoľvek, paleta je bohatšia o jednu benzínovú verziu a pribudol aj ďalší dôvod na test. Najmä ak máme zmerané parametre a skúsenosti s hybridnou verziou 300h.

Porovnanie ešte umocnil aj rovnaký výber verzie F-Sport, ktorá má nie len rovnaké aerodynamické prvky ale aj iný finálny prevodový pomer.

Tiež mali obe autá pohon všetkých kolies. Akurát v prípade benzínovej verzie ide o klasický pohon bez účasti elektromotorov.

Nový benzínový štvorvalec využíva pre Lexus typický systém vstrekovania D-4ST, ktorý podľa potreby vstrekuje palivo priamo do valcov alebo len do sacieho potrubia.

Agregát prepĺňa turbodúchadlo s dvojitou oddelenou turbínou na spôsob „twin-scroll“. Technické riešenia, ktoré výrobca urobil, prinášajú v praxi naozaj rýchlu reakciu a okamžitý nástup výkonu.

Pocity z reakcie auta na plynový pedál a z dynamiky sú také, ako pri Subaru Forester XT. Podľa našich meraní Forester XT je len o veľmi málo rýchlejší ako Lexus NX 200t.

nx_bok_06res_r7602.jpg

Podvozok si zachováva ešte prijateľný komfort na zlých cestách aj vo verzii F-Sport.

Kvalita jazdy stúpla

Benzínový štvorvalec je veľmi kultivovaný a má príjemný zvuk. Po stránke dynamiky jazdy a pôžitku za volantom je to na míle vzdialené od hybridnej verzie. Napokon aj namerané údaje to potvrdili.

Kým NX 300h dosiahne 100 kilometrovú rýchlosť za 9,9 sekundy, verzia 200t ju má reálne za 7,6 sekundy. Najväčší rozdiel v zrýchlení je pri dynamike zo 70 na 100 km/h.

Šesťstupňová automatická prevodovka nemá až tak nabrúsený športový charakter ako motor, ale veľmi dobre vie využiť krútiaci moment 320 Nm už od 1650 otáčok.

nx_prah_02res_r248.jpg
Prahy ostávajú stále čisté a to je pri nastupovaní do áut tohto typu dôležité.

Podľa našich testov vie hybrid 300h AWD reálne jazdiť so spotrebou blízko sedemlitrovej hranice. Hybrid je pohodlný v meste, ale mimo neho si vyžaduje pochopenie a prispôsobenie sa.

Jazde s novým NX 200t sa každý s radosťou prispôsobí najmä mimo mesta. Benzínový štvorvalec si za tichý a okamžitý nástup výkonu vypýta priemerne do 10 litrov na 100 km.

Na diaľnici vie byť motor 200t ešte úspornejší. Navyše nový štvorvalec viac zušľachťuje svetlú výšku auta a jeho alternatívne použitie v ľahkom teréne.

So svetlosťou podvozka 175 milimetrov prejdete pomerne veľa a aj pohon všetkých kolies je v teréne úplne inde, než pri hybridnej verzii. Akurát predný nárazník verzie F-Sport môže byť obmedzujúci so zlým nájazdovým uhlom.

nx_kokpit_05res_r7848.jpg

Lexus NX má spomedzi všetkých modelov značky najpríťažlivejší kokpit.

Stačí zadefinovať použitie

Automobilka dala modelu NX prostredníctvom nového motora 200t úplne nový rozmer. Ide asi o prvé spojenie palubnej filozofie Lexus s klasickým ponímaním dynamiky jazdy.

Jednoducho Lexus s modelom NX uspokojil okrem milovníkov hybridov aj priaznivcov klasického pohonu všetkých kolies.

Novinka je lepšia na dlhé cesty mimo mesta než hybridný model, ktorý je alternatívou práve do mesta. Príchod verzie 200t výber pri kúpe paradoxne nezamotal, ale vyriešil.

Ak má niekto v pláne jazdiť väčšinou v meste a chce na to používať Lexus NX, vrelo odporúčame hybrid. V uliciach mesta bude mať nižšiu spotrebu ako mimo neho.

nx_teren_01res_r7007.jpg

Verzia 200t má lepší pohon všetkých kolies v teréne ako hynrid, ale extrémnejšie kríženie náprav tiež nezvláda.

Benzínové turbo 200t je vhodné na dlhé pracovné cesty počas týždňa, pretože mimo mesta je úspornejšie a najmä príjemnejšie ako hybrid.

Lexus NX 200t lepšie zvláda aj občasný výlet do ľahkého terénu. Nehovoriac o tom, že pri 200t predpokladáme aj lepšiu jazdu na zasnežených cestách.

Pri výraznej akcelerácii na blate totiž zadné kolesá nečakali na veľké prešmyknutie predných.

nx_ovladac_03res_r4234.jpg
Jednoduchý otočný ovládač namiesto dotykovej plochy „touchpad“ neoľutujete.

nx_najazd_04res_r248.jpg

Nárazník verzie F-Sport má citeľne znížený nájazdový uhol z 28,7 stupňa štandardnej verzie na 16,8 stupňa.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Lexus NX

Verzia

200t F Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

37.500/41.100/53.200

Motor

benzínový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom / vstrekovanie paliva D-4ST priamo do spaľovacieho priestoru alebo do sacích kanálov / 1998 (cm3)/vŕtanie x zdvih 86 x 86 mm

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

175 (238) /4800-5600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320 / 1650-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická / 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,1 / 7,63

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,42

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,31 (3. stupeň) 4,83 (4. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 (6. stupeň)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2300 (6. stupeň)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,9 / 10,5

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Dueler 235/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1755 / 605

Objem batožinového priestoru (l)

500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660/4630/1845/1645

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  5. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 747
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 450
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 11 476
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 954
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 123
  6. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 6 043
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 236
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 574
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 648
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Téma: Víkend


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matečná na východe nepochodila, farmárov len rozčúlila

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

SVET

Nový začiatok a mier? Kórejské rokovania sa skončili

Kim prekročil vojenskú demarkačnú líniu.

EKONOMIKA

Dovolenkári sa neboja moslimských krajín

Ľudia zo Slovenska sa chystajú najmä do Turecka, ale aj do Egypta.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.