Po testovaní v rôznych podmienkach môžeme povedať, že dvojspojková prevodovka 7 DCT sa vie dobre prispôsobiť motoru aj šoférovi.
Dokonca na diaľnici neraz podradí, lebo motoru 1,6 GDi chýba krútiaci moment. Parkovanie v kopci zvláda dobre a pri strmom zjazde intuitívne podradí.
Pochopiteľne pri zmene polohy páky z režimu parkovania na jazdu, treba nechať prevodovke čas na reakciu. Potom sa pohne veľmi jemne.
Riadiaca jednotka zvláda mapovanie jazdného štýlu veľmi dobre a prevodovka ako taká výrazne zvyšuje komfort jazdy.
Preto je škoda, že si ju nemôžete dopriať s benzínovým motorom v nižšej výbave.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Hyundai i30 |
Verzia | 1,6 GDi 7 DCT Style |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 11.990/16.990/18.840 |
Motor | (benzínový štvorvalec s priamym vstrekom paliva, 1591 (cm3) |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 99 (135)/6300 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 164/4850 |
Typ prevodovky/počet stupňov | automatická / 7 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,7 / 11,19 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 38,85 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,02 na 3.stupni 6,98 na 4. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2100 |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 3000 |
Stav tachometra (km) | 10.914 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,8 / 6,9 |
Objem palivovej nádrže (l) | 53 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1230/620 |
Objem batožinového priestoru (l) | 378 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2650,4300,1780,1470 |