SME

Martin Koči začal Nemeckú rely v prvej desiatke WRC2

Zástupca Peugeot Sport Slovakia dokázal jazdiť aj okolo šiesteho miesta vo svojej kategórii.

Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16.Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16. (Zdroj: Honza Fronek)

Prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta WRC na asfalte je zároveň prvým podujatím s Peugeotom 208 T16 na tomto povrchu aj pre nášho reprezentanta Martina Kočiho.

Veľmi špecifická ADAC Rally Deutschland je výzvou pre mnohých súkromných pilotov ale najmä veľmi náročným podujatím pre pravidelných účastníkov WRC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ ďaleko najúspešnejším pilotom na tejto rely ostáva Sebastien Loeb a tím Citroen. Dôkazom toho, ako veľmi rýchlo môžu zhorieť nádeje na dobré umiestnenie, je vlaňajší prepad Volkswagenu.

SkryťVypnúť reklamu

Inak dominujúca značka vo WRC na domácej pôde stratila v priebehu pár hodín vedúce pozície a doslova darovala víťazné "triple" tímu Hyundai.

ADAC Rally Deutschland na úzkych tratiach vyžaduje od jazdcov veľkú presnosť. Teraz musia na rozdiel od dlhých šmykov v predchádzajúcich rely predviesť hodinársku prácu za volantom.

Počas prvého dňa ADAC Rally Deutschland viedli úzke cesty vinicami a druhý deň čaká na pilotov známa Arena Panzerplatte s cestou, ktorú lemujú protitankové betónové zábrany.

Gigantická rely potrebuje materiál i ľudí

Organizácia súťaže rozloženej v okolí svetoznámych viníc Mosel, pohoria Eifel a vojenského výcvikového priestoru Baumholder je o to náročnejšia, že celková dĺžka rýchlostných skúšok v tomto roku stúpla o 48 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Pre zaujímavosť uvádzame, že organizátori súťaže potrebovali na zabezpečenie 375 kilometrov rýchlostných skúšok 3000 traťových komisárov a 325 kilometrov pások, 17 kilometrov bežného oplotenia a 41 kilometrov plastového oplotenia.

Pre dodržanie čistoty na rýchlostných skúškach pripravili 5 500 vriec na odpadky a divákom slúži na rely až 7 700 smerových a informačných tabúľ.

Pochopiteľne najväčšie číslo 70 000 kusov patrí plastovým svorkám, ktoré spotrebovali na prípravu rely.

Koči špäť na asfalte

Hoci ide o premiéru posádky Koči - Kostka na asfalte s Peugeotom 208 T16, nie je to ich prvá rely na asfalte s pohonom oboch náprav. Práve na začiatku sezóny hviezdil Martin Koči pár výbornými časmi na Rallye Monte Carlo.

Martin Koči a Lukáš Kostka s Peugeot Sport Slovakia zakončili prvý deň na siedmej priečke v ostatnej rýchlostnej skúške dňa (Mittelmosel) a celkovo im patrilo pred štartom druhého dňa ôsme miesto vo WRC2 a 24. miesto v celkovom poradí. Lídrom WRC2 zatiaľ ostáva Jan Kopecký.

SkryťVypnúť reklamu

V sobotu 22.8. prechádzajú rýchlostné skúšky aj známym vojenským výcvikovým priestorom Baumholder.

Aktualizované: Po sobotňajšej poruche odstúpila posádka slovenského týmu zo súťaže."Po dôkladnej technickej a strategickej analýze sa vedenie týmu v záujme eliminácie rizík rozhodlo v rely nepokračovať", uvádza sa v krátkom vyhlásení Peugeot Sport Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 638
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 954
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 049
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 512
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 371
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 511
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 120
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 295
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  2. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  3. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  4. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  5. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  6. Vlado Jakubkovič: Čierna diera
  7. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  8. Pavol Burda: Slintačka a krívačka slovenskej opozície
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 350
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 176
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 042
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 413
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 164
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 403
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 990
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 767
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu