Martin Koči začal Nemeckú rely v prvej desiatke WRC2

Zástupca Peugeot Sport Slovakia dokázal jazdiť aj okolo šiesteho miesta vo svojej kategórii.

Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16.(Zdroj: Honza Fronek)

Prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta WRC na asfalte je zároveň prvým podujatím s Peugeotom 208 T16 na tomto povrchu aj pre nášho reprezentanta Martina Kočiho.

Veľmi špecifická ADAC Rally Deutschland je výzvou pre mnohých súkromných pilotov ale najmä veľmi náročným podujatím pre pravidelných účastníkov WRC.

Zatiaľ ďaleko najúspešnejším pilotom na tejto rely ostáva Sebastien Loeb a tím Citroen. Dôkazom toho, ako veľmi rýchlo môžu zhorieť nádeje na dobré umiestnenie, je vlaňajší prepad Volkswagenu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Inak dominujúca značka vo WRC na domácej pôde stratila v priebehu pár hodín vedúce pozície a doslova darovala víťazné "triple" tímu Hyundai.

ADAC Rally Deutschland na úzkych tratiach vyžaduje od jazdcov veľkú presnosť. Teraz musia na rozdiel od dlhých šmykov v predchádzajúcich rely predviesť hodinársku prácu za volantom.

Počas prvého dňa ADAC Rally Deutschland viedli úzke cesty vinicami a druhý deň čaká na pilotov známa Arena Panzerplatte s cestou, ktorú lemujú protitankové betónové zábrany.

Gigantická rely potrebuje materiál i ľudí

Organizácia súťaže rozloženej v okolí svetoznámych viníc Mosel, pohoria Eifel a vojenského výcvikového priestoru Baumholder je o to náročnejšia, že celková dĺžka rýchlostných skúšok v tomto roku stúpla o 48 kilometrov.

Pre zaujímavosť uvádzame, že organizátori súťaže potrebovali na zabezpečenie 375 kilometrov rýchlostných skúšok 3000 traťových komisárov a 325 kilometrov pások, 17 kilometrov bežného oplotenia a 41 kilometrov plastového oplotenia.

Pre dodržanie čistoty na rýchlostných skúškach pripravili 5 500 vriec na odpadky a divákom slúži na rely až 7 700 smerových a informačných tabúľ.

Pochopiteľne najväčšie číslo 70 000 kusov patrí plastovým svorkám, ktoré spotrebovali na prípravu rely.

Koči špäť na asfalte

Hoci ide o premiéru posádky Koči - Kostka na asfalte s Peugeotom 208 T16, nie je to ich prvá rely na asfalte s pohonom oboch náprav. Práve na začiatku sezóny hviezdil Martin Koči pár výbornými časmi na Rallye Monte Carlo.

Martin Koči a Lukáš Kostka s Peugeot Sport Slovakia zakončili prvý deň na siedmej priečke v ostatnej rýchlostnej skúške dňa (Mittelmosel) a celkovo im patrilo pred štartom druhého dňa ôsme miesto vo WRC2 a 24. miesto v celkovom poradí. Lídrom WRC2 zatiaľ ostáva Jan Kopecký.

V sobotu 22.8. prechádzajú rýchlostné skúšky aj známym vojenským výcvikovým priestorom Baumholder.

Aktualizované: Po sobotňajšej poruche odstúpila posádka slovenského týmu zo súťaže."Po dôkladnej technickej a strategickej analýze sa vedenie týmu v záujme eliminácie rizík rozhodlo v rely nepokračovať", uvádza sa v krátkom vyhlásení Peugeot Sport Slovakia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 230
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 036
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 709
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 706
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 730
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 375
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 090
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 217
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 403

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.