SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Martin Koči začal Nemeckú rely v prvej desiatke WRC2

Zástupca Peugeot Sport Slovakia dokázal jazdiť aj okolo šiesteho miesta vo svojej kategórii.

Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16.Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16. (Zdroj: Honza Fronek)

Prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta WRC na asfalte je zároveň prvým podujatím s Peugeotom 208 T16 na tomto povrchu aj pre nášho reprezentanta Martina Kočiho.

Veľmi špecifická ADAC Rally Deutschland je výzvou pre mnohých súkromných pilotov ale najmä veľmi náročným podujatím pre pravidelných účastníkov WRC.

Zatiaľ ďaleko najúspešnejším pilotom na tejto rely ostáva Sebastien Loeb a tím Citroen. Dôkazom toho, ako veľmi rýchlo môžu zhorieť nádeje na dobré umiestnenie, je vlaňajší prepad Volkswagenu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Inak dominujúca značka vo WRC na domácej pôde stratila v priebehu pár hodín vedúce pozície a doslova darovala víťazné "triple" tímu Hyundai.

ADAC Rally Deutschland na úzkych tratiach vyžaduje od jazdcov veľkú presnosť. Teraz musia na rozdiel od dlhých šmykov v predchádzajúcich rely predviesť hodinársku prácu za volantom.

Počas prvého dňa ADAC Rally Deutschland viedli úzke cesty vinicami a druhý deň čaká na pilotov známa Arena Panzerplatte s cestou, ktorú lemujú protitankové betónové zábrany.

Gigantická rely potrebuje materiál i ľudí

Organizácia súťaže rozloženej v okolí svetoznámych viníc Mosel, pohoria Eifel a vojenského výcvikového priestoru Baumholder je o to náročnejšia, že celková dĺžka rýchlostných skúšok v tomto roku stúpla o 48 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre zaujímavosť uvádzame, že organizátori súťaže potrebovali na zabezpečenie 375 kilometrov rýchlostných skúšok 3000 traťových komisárov a 325 kilometrov pások, 17 kilometrov bežného oplotenia a 41 kilometrov plastového oplotenia.

Pre dodržanie čistoty na rýchlostných skúškach pripravili 5 500 vriec na odpadky a divákom slúži na rely až 7 700 smerových a informačných tabúľ.

Pochopiteľne najväčšie číslo 70 000 kusov patrí plastovým svorkám, ktoré spotrebovali na prípravu rely.

Koči špäť na asfalte

Hoci ide o premiéru posádky Koči - Kostka na asfalte s Peugeotom 208 T16, nie je to ich prvá rely na asfalte s pohonom oboch náprav. Práve na začiatku sezóny hviezdil Martin Koči pár výbornými časmi na Rallye Monte Carlo.

Martin Koči a Lukáš Kostka s Peugeot Sport Slovakia zakončili prvý deň na siedmej priečke v ostatnej rýchlostnej skúške dňa (Mittelmosel) a celkovo im patrilo pred štartom druhého dňa ôsme miesto vo WRC2 a 24. miesto v celkovom poradí. Lídrom WRC2 zatiaľ ostáva Jan Kopecký.

Skryť Vypnúť reklamu

V sobotu 22.8. prechádzajú rýchlostné skúšky aj známym vojenským výcvikovým priestorom Baumholder.

Aktualizované: Po sobotňajšej poruche odstúpila posádka slovenského týmu zo súťaže."Po dôkladnej technickej a strategickej analýze sa vedenie týmu v záujme eliminácie rizík rozhodlo v rely nepokračovať", uvádza sa v krátkom vyhlásení Peugeot Sport Slovakia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 519
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 805
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 676
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 344
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 369
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 296
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 482
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.