Martin Koči začal Nemeckú rely v prvej desiatke WRC2

Zástupca Peugeot Sport Slovakia dokázal jazdiť aj okolo šiesteho miesta vo svojej kategórii.

Martin Koči má v Nemecku asfaltovú premiéru s vozidlom Peugeot 208 T16.(Zdroj: Honza Fronek)

Prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta WRC na asfalte je zároveň prvým podujatím s Peugeotom 208 T16 na tomto povrchu aj pre nášho reprezentanta Martina Kočiho.

Veľmi špecifická ADAC Rally Deutschland je výzvou pre mnohých súkromných pilotov ale najmä veľmi náročným podujatím pre pravidelných účastníkov WRC.

Zatiaľ ďaleko najúspešnejším pilotom na tejto rely ostáva Sebastien Loeb a tím Citroen. Dôkazom toho, ako veľmi rýchlo môžu zhorieť nádeje na dobré umiestnenie, je vlaňajší prepad Volkswagenu.

Inak dominujúca značka vo WRC na domácej pôde stratila v priebehu pár hodín vedúce pozície a doslova darovala víťazné "triple" tímu Hyundai.

ADAC Rally Deutschland na úzkych tratiach vyžaduje od jazdcov veľkú presnosť. Teraz musia na rozdiel od dlhých šmykov v predchádzajúcich rely predviesť hodinársku prácu za volantom.

Počas prvého dňa ADAC Rally Deutschland viedli úzke cesty vinicami a druhý deň čaká na pilotov známa Arena Panzerplatte s cestou, ktorú lemujú protitankové betónové zábrany.

Gigantická rely potrebuje materiál i ľudí

Organizácia súťaže rozloženej v okolí svetoznámych viníc Mosel, pohoria Eifel a vojenského výcvikového priestoru Baumholder je o to náročnejšia, že celková dĺžka rýchlostných skúšok v tomto roku stúpla o 48 kilometrov.

Pre zaujímavosť uvádzame, že organizátori súťaže potrebovali na zabezpečenie 375 kilometrov rýchlostných skúšok 3000 traťových komisárov a 325 kilometrov pások, 17 kilometrov bežného oplotenia a 41 kilometrov plastového oplotenia.

Pre dodržanie čistoty na rýchlostných skúškach pripravili 5 500 vriec na odpadky a divákom slúži na rely až 7 700 smerových a informačných tabúľ.

Pochopiteľne najväčšie číslo 70 000 kusov patrí plastovým svorkám, ktoré spotrebovali na prípravu rely.

Koči špäť na asfalte

Hoci ide o premiéru posádky Koči - Kostka na asfalte s Peugeotom 208 T16, nie je to ich prvá rely na asfalte s pohonom oboch náprav. Práve na začiatku sezóny hviezdil Martin Koči pár výbornými časmi na Rallye Monte Carlo.

Martin Koči a Lukáš Kostka s Peugeot Sport Slovakia zakončili prvý deň na siedmej priečke v ostatnej rýchlostnej skúške dňa (Mittelmosel) a celkovo im patrilo pred štartom druhého dňa ôsme miesto vo WRC2 a 24. miesto v celkovom poradí. Lídrom WRC2 zatiaľ ostáva Jan Kopecký.

V sobotu 22.8. prechádzajú rýchlostné skúšky aj známym vojenským výcvikovým priestorom Baumholder.

Aktualizované: Po sobotňajšej poruche odstúpila posádka slovenského týmu zo súťaže."Po dôkladnej technickej a strategickej analýze sa vedenie týmu v záujme eliminácie rizík rozhodlo v rely nepokračovať", uvádza sa v krátkom vyhlásení Peugeot Sport Slovakia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 68 638
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 732
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 614
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 334
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 786
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 820
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 4 037
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 919
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 875
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 586

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.