Počítačmi prepojené autá sa môžu medzi sebou informovať o dopravných nehodách, či nebezpečnej zmene povrchu vozoviek, napríklad o zosuvoch pôdy na vozovky a v zime najmä o poľadovici na nich. Informuje o tom DPA.
Nemecké automobilky Daimler, Audi a BMW majú šancu, aby si zabezpečili kľúčovú pozíciu pri sprostredkovaní toku informácií medzi automobilmi vybavenými počítačmi.
Základom je mapový systém Here
Môžu to dosiahnuť kúpou mapového systému Here, ktorý je produktom Nokie. Jeden jeho podsystém sa totiž môže stať základom pre formát, ktorý bude možné široko využívať v cestnej doprave.
O novom programe pre "zosieťované" autá rokovali koncom júla na stretnutí zástupcovia 16 automobiliek, ich subdodávatelia a dodávatelia systémov. Informácia o ňom prenikla na verejnosť v najnovšom vydaní odborného týždenníka Automobilwoche.
Účastníci stretnutia sa zhodli na tom, že cestná doprava ako celok potrebuje jednotný formát pre sprostredkovanie dát vozidiel medzi sebou.
Treba dohodnúť štandardizované rozhranie
Tím Here v nasledujúcich mesiacoch zorganizuje oficiálne celosvetové stretnutie predstaviteľov dopravného odvetvia, na ktorom sa dohodnú štandardizované rozhrania pre senzorové dáta počítačov v autách.
Vízie o komunikácii medzi jednotlivými autami majú automobilky a ich dodávatelia už dlhší čas. Pre jeho zavedenie do praxe a reálne využitie je dôležitým krokom práve štandardizované rozhranie pre senzorové dáta počítačov v autách.
Vďaka tomu budú môcť medzi sebou komunikovať vozidlá rôznych značiek. Informácie vymieňané medzi autami prispejú predovšetkým k bezpečnosti, ale aj k plynulosti cestnej premávky. Napríklad pri tvorbe kolóny, systém vodiča upozorní a s predstihom mu navrhne alternatívnu trasu.
Autor: TASR a mš