SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Na bratislavskú Hlavnú stanicu začínajú oddnes opäť jazdiť električky

Na bratislavskú Hlavnú stanicu sa môžu cestujúci dostať oddnes opäť aj električkou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Tri mesiace totiž prebiehala modernizácia trate na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električková doprava bola z lokality vylúčená. Na mieste ešte v predošlých dňoch prebiehali technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priestor nástupišťa je v skúšobnej prevádzke

Dopravný podnik Bratislava (DPB) pre TASR potvrdil obnovenie električkovej dopravy na Hlavnú stanicu od 1. septembra. Upozornil však, že pre naďalej trvajúcu výluku na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra nebude v tomto termíne obnovená linka číslo 1.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou bude obojsmerne premávať linka číslo 2.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila z DPB Zuzana Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

Modernizácia umožnila zvýšenie cestovnej rýchlosti

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 688
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 581
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 616
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 687
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 347
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  2. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  4. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  5. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  6. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  7. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  8. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 181
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 776
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 041
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 123
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 690
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 076
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu