SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

TEST: Renault Kadjar je modernejšia verzia úspešného Nissanu Qashqai

Koncepčne rovnaké autá sa odlišujú vzhľadom, kvalitou materiálov, multimediálnym systémom a ponukou motorov.

Typickou črtou Renaultu je výrazná predná maska, ktorá zdobí predok všetkých jeho noviniek.Typickou črtou Renaultu je výrazná predná maska, ktorá zdobí predok všetkých jeho noviniek. (Zdroj: Rastislav Chvála)

S príchodom Renaultu Kadjar sme sa nemohli vyhnúť jeho porovnaniu s jeho dvojičkou Nissanom Qashqai, ktorý je na trhu približne o rok a pol dlhšie.

V disciplíne dizajn exteriéru u nás vyhráva Kadjar s modernejším vzhľadom. Qashqai výrazne nezaostáva, ale aj vďaka jeho vysokým predajom a častému výskytu na cestách pôsobí tuctovo.

Interiér oboch vozidiel, čo sa tvarov týka, je prakticky identický. Rozdiel je najmä v použitých materiáloch. Qashqaiu uberá body za dojem najmä volant, využívaný vo väčšine modelov značky. Časy, keď kráčal s dobou, sú už za nami.

Interiér Kadjaru pôsobí modernejšie

Malé rozdiely môžeme nájsť v usporiadaní odkladacích priestorov na stredovom tuneli. Je to spôsobené prítomnosťou ovládača pohonu všetkých kolies v prípade Renaultu.

Kadjar má krajšiu grafiku dotykového displeja s väčším množstvom funkcií. Testovaný Nissan zase ponúkal možnosť zobrazenia celého okolia vozidla vďaka výstupom zo štyroch kamier.

V kufri ponúkajú obe vozidlá rovnako variabilný priestor s dvojitým dnom a možnosťou rozdelenia priestoru na dve časti. Nissan mal kvôli prítomnosti dojazdovej rezervy a nižšej celkovej dĺžky vozidla o niečo menší kufor.

Z praktických riešení ponúkal testovaný Kadjar navyše možnosť sklopenia zadných sedadiel z batožinového priestoru.

Kadjar má krajšie zobrazenie výstupu z kamery, ale neponúka obrazové pokrytie celého okolia vozidla ako Qashqai. Foto: Rastislav Chvála

Benzín má oproti nafte navrch

Porovnávať rovnaké motorizácie by pri dvojičkách nemalo zmysel, a tak sme do testu vybrali naftový Kadjar s pohonom všetkých kolies a benzínový Qashqai s poháňanou prednou nápravou.

Výhodou naftovej, turbom prepĺňanej pohonnej jednotky je vyšší krútiaci moment dostupný v nižších otáčkach a lepšia spotreba.

V reálnej premávke však rozdiel v spotrebe nebol až taký výrazný, akoby sme čakali. Spôsoboval to rozdiel hmotnosti čiastočne zapríčinený aj prítomnosťou pohonu všetkých kolies v Renaulte.

Výkonnejší benzínový agregát pod kapotu Nissanu možno nevynikal okamžitou reakciou na plyn, ale s ľahším vozidlom si poradil podstatne lepšie, čo potvrdili aj naše merania pružnosti motorov.

Renault pôsobí zvnútra modernejšie. Digitálne “budíky“ by sme však radšej vymenili za klasické analógové. Foto: Rastislav Chvála

V teréne neprehral, ale ani nevynikol

Na miestach mimo cesty mal samozrejme, navrch Renault s pohonom všetkých kolies. Subjektívne sa nám zdal aj pohodlnejší, najmä na štrkovej ceste.

V strmom kopci a pri krížení náprav sme sa trochu zapotili, ale Kadjar nakoniec prejazd zvolenou prekážkou na prašnom podklade zvládol.

Vzhľadom na kategóriu auta sú jeho schopnosti mimo cesty postačujúce a väčšina bežných motoristov aj tak tento jeho potenciál nikdy naplno nevyužije.

Obe autá ponúkajú zhodné, praktické riešenia v batožinovom priestore. V Kadjare môžete navyše sklopiť zadné sedadlá aj priamo z kufra. Foto: Rastislav Chvála

Vybrali by sme Kadjar s motorom z Nissanu

Príchod Kadjaru na trh s oneskorením je pre Renault nevýhodou. Už len ťažko dobehne zameškané v zmysle doteraz výborných predajov modelu Qashqai.

Pre vodičov je to však dobrá správa, keďže na trh dorazila modernejšia a neokukaná verzia úspešného automobilu. Vzhľad, použité materiály, ale aj multimediálny systém stavia Kadjar do popredia.

Motoricky nás však viac oslovil benzínový agregát Nissanu. Škoda, že ho Renault momentálne nemá vo svojej ponuke.


Multimediálny systém Renaultu má viac funkcií a krajšiu grafiku. Foto: Rastislav Chvála

V disciplíne dizajn exteriéru u nás vyhráva Kadjar s modernejším vzhľadom. Foto: Rastislav Chvála

V strmom kopci a pri krížení náprav sme sa trochu zapotili, ale Kadjar nakoniec prejazd zvolenou prekážkou na prašnom podklade zvládol. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Kadjar

Nissan Qashqai

Verzia

1.6 Energy dCi 130 4x4

DIG-T160

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

17 790/24 590/30 990

15 490/18 250/27 960*

Motor

1,6 dCi - diesel

DIG-T 160 benzín

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)4000

120(163)/5600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750

240/2000-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,5/12,85

9,1/9,44

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,83

38,16

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,75 na trojke

4,46 na trojke

5,95 na štvorke

6,34 na štvorke

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1750

1900

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2550

2700

Stav tachometra (km)

3963

8400

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/6,1

5,8/6,5

Objem palivovej nádrže (l)

65

65

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1660/2059

1390/1885

Objem batožinového priestoru (l)

472

401 (v prípade modelu s rezervou)

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2646; 4449; 1836; 1607

2646; 4380; 1806; 1590

Posed vodiča a výhľad

mierne prekážajú A stĺpiky a smerom k nim sa dvíhajúca palubná doska

Ovládanie palubného systému/navigácie

tlačidlá na volante/dotykový displej má veľké ikony; nastaviteľné domovské obrazovky

multifunkčný volant/ dotykový displej a gombíky; pozitívne hodnotíme aj dostatočne veľké ikony pri dotykovom ovládaní multimediálneho systému, v niektorých situáciách multimediálny systém zamrzne a má dlhšie reakcie

Jazyk auta/navigácie

SVK/SVK

ENG/SVK

Grafika displejov a zobrazovanie

na Nissane cítiť vek, Renault pôsobí v tomto ohľade lepšie a modernejšie

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový s gombíkom na kľučke rovnaký u oboch áut, Renault ma štýlovejšiu kartu v porovnaní s kľúčom Nissanu

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu nízky prah, doširoka otvárateľné dvere; vyšším postavám môže prekážať poloha volantu / vzadu prekáža stredový tunel; pozitívom je nízky vnútorný prah

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

šofér elektrické, spolujazdec manuálne

manuálne

Sklápanie operadiel v druhom rade

aj z kufra, aj z auta

iba z auta

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno deliteľné na dve časti rovnako u oboch áut; dva boxy po stranách, dva háčiky a dve oká

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada pod dnom

dojazdové koleso pod dnom

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dve tesniace gumy udržia prahy čisté; klasické veko nádrže; dostupný ostrekovač

* v cene Nissanu je zahrnutý aj letný bonus 500 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  8. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  9. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 7 067
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 465
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 889
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 194
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 137
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 100
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 974
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 732
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 1 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušan Kováčik prichádza na pojednávanie.

Dokazovanie v procese s bývalým špeciálnym prokurátorom je ukončené.


3 h
Prieskum politických strán september 2021. (AKO)

Do parlamentu by prešlo osem strán.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


13m
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


23 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu