Bentley zverejnilo oficiálne fotografie modelu Bentayga

Výkonné a nekompromisne luxusné SUV s takmer neobmedzenými prvkami individualizácie.

(Zdroj: Bentley)

Ani automobilka Bentley nevedela vydržať a svoje luxusné SUV, ktoré sama označuje za najrýchlejšie na svete, predstavila ešte pred otvorením brán prestížneho autosalónu vo Frankfurte.

Z pôvodne kontroverzného konceptu EXP 9 F dizajnéri značky dostali uhladené SUV s génmi Bentley označené menom Bentayga.

Exteriér neprekvapí snáď nikoho, pretože sa spolieha na overené tvary a expresívne vyjadrenia necháva bokom. Voči predným partiám pôsobí aspoň o niečo zaujímavejšie zadná časť s jednoduchými svetlami a dvojicou obrovských plochých koncoviek výfukov po stranách karosérie.

Všetko ušité na mieru

Vozidlo získalo interiér, ktorý je hodný značky Bentley a spolieha sa na ručne spracované kožené, drevené a kovové prvky. Pracovisko vodiča je rozdelené do troch hlavných častí: prístrojový panel, centrálny dotykový displej a ovládanie ventilácie a masívny stredový panel, ktorého súčasťou je volič prevodovky a systém nastavenia charakteristiky vozidla.

Automobil bude k dispozícii v päť alebo štvormiestnom vyhotovení s prednými masážnymi sedadlami so šiestimi programami, každé nastaviteľné v 22 smeroch, vyhrievané a ventilované.

Nechýba obrovská panoramatická strecha, multimediálny systém s odnímateľnými panelmi – tabletmi pre zadných pasažierov, tri stupne audio systému vrátane systému s výkonom 1.950 W a 18 reproduktormi.

Pre ďalšiu rozsiahlu personalizáciu Bentley pripravilo špeciálny program, ktorého súčasťou je 90 odtieňov exteriérových lakov, 15 typov kobercov, sedem druhov drevených dýh, 15 druhov interiérovej kože a niekoľko diskov z ľahkej zliatiny s veľkosťami od 20 do 22 palcov.

Dva a pol tony porazí "stovku" za štyri sekundy

Pohon vozidla bol už známy skôr preto len zopakujeme, že vozidlo poháňa twin-turbom prepĺňaný motor W12 TSI produkujúci výkon 447 kW (608 k) a 900 Nm. Aj vďaka systému pohonu všetkých štyroch kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen a osemstupňovej prevodovke ZF je automobil schopný zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy a zrýchľovať až na 301 km/h.

O zvýšenú stabilitu vozidla vážiaceho 2.422 kg sa môžu postarať aj aktívne stabilizátory, ktoré zabraňujú nakláňaniu automobilu v zákrutách.

Vozidlo dlhé 5.141 mm, široké 1998 mm (bez zrkadiel) a vysoké 1.742 mm stojí na platforme Volkswagen s rázvorom náprav 2.992 mm.

Výrobca vybavil vozidlo nádržou s objemom 85 litrov. Bentayga spotrebuje v priemere 12,8 litra benzínu, v meste však môže spotreba hravo preskočiť 20 litrovú hranicu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.