SME
reklama

Test: Nissan X-Trail si zachoval dobré vlastnosti v teréne

Okrem správania X-Trailu mimo cesty nás potešil motor, ktorý napĺňa myšlienku znižovania objemu na jednotku.

V teréne sa najnovšia generácia Nissanu X-Trail nestratí. Jeho schopnosti na pomery SUV považujeme za nadpriemerné.V teréne sa najnovšia generácia Nissanu X-Trail nestratí. Jeho schopnosti na pomery SUV považujeme za nadpriemerné. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Najnovšiu generáciu Nissanu X-Trail automobilka oficiálne predstavila pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte. Oproti predchodcovi sa vtedajšia horúca novinka výrazne zmenila, najmä čo sa dizajnu týka. Platí to rovnako pre exteriér aj interiér.

X-Trail dostal oblé tvary karosérie a “budíky“ sa zo stredu palubnej dosky presťahovali na klasické miesto pred vodiča.

Výbavou a interiérom sa prakticky ničím neodlišuje od súčasných modelov značky. Nechýba mu multifunkčný volant, dotykový displej, zobrazovanie okolia vďaka štyrom kamerám, či multimediálny systém s navigáciou, ale nie najmodernejšou grafikou. Nás zaujímalo, aký kompromis zvolil Nissan v prípade X-Trailu medzi pohodlným cestovaním a zvládaním terénu.

Interiér prešiel výraznou zmenou a už sa prakticky ničím nelíši od súčasných modelov značky. Foto: Rastislav Chvála

Znižovanie objemu sa Nissanu vyplatilo

Podvozok a vyššie ťažisko povolia vozidlu v zákrute náklon do strany, je však menej výrazný, ako tomu bolo v minulosti. Na mestských cestách s roletami a zaplátaným povrchom sme čakali o niečo nižšiu hlučnosť. Lepšie je na tom pri zvládaní výraznejších vĺn, kedy sa auto nerozkýve.

Motoricky sa X-Trail na prvý pohľad zmenil. Je typickým príkladom downsizingu. Objemný motor 2,2 dCi nahradil menší 1,6-litrový agregát s prakticky identickými parametrami. Má o málo nižší výkon 96 kW a vyšší krútiaci moment 320 Nm.

V minulosti vozidlo s podobnými parametrami na ceste vynikalo, dnes to už neohúri, ale stále postačuje. Hlavnou výhodou znižovania objemu motora má byť nižšia spotreba. Nissanu tento krok vyšiel na jednotku.

Zatiaľ čo so starou generáciou a motorom 2,2 dCi sme v teste jazdili za 8,2l, teraz sa X-Trail pri troche snahy uspokojil so 6,5 litrami nafty.

Vonkajšie prahy dverí by potrebovali ešte jednu tesniacu gumu. Takto sa rýchlo zašpinia. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka je v teréne prirýchla

Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá ideálne sprevodovanie do každej situácie. Mestské rýchlosti sú presne na pomedzí medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. Inak jej na asfaltových cestách nemáme čo vyčítať.

V teréne je však prvý prevodový stupeň príliš dlhý. Pri pomalých prejazdoch nerovností si to potom odnáša hlavne spojka. V tomto sa X-Trail voči predchodcovi nezmenil.

Piate dvere sú otvárateľné elektricky, vyššie postavy budú mať problém s ich malým rozsahom otvárania. Foto: Rastislav Chvála

Mimo asfaltu si zachoval dobré vlastnosti. Zvláda kríženie náprav a na pomery SUV aj väčšie nerovnosti. Pomáhal mu v tom pohon všetkých kolies 4x4-i s tromi voliteľnými režimami jazdy. V režime Lock poskytuje stály pohon všetkých kolies, na výber je ešte automatický mód a režim s pohonom výlučne prednej nápravy.

Výrobcovia sa v prípade dnešných áut kategórie SUV čoraz viac zameriavajú na pohodlie cestovania. Vlastnosti vozidla mimo cesty odsúvajú na druhú koľaj. Nissan X-Trail je výnimkou a dobré vlastnosti v ľahkom teréne si zachoval. Navyše na ceste nezaostáva za konkurenciou. Prispieva k tomu menší diesel s dobrou spotrebou.

Zadné dva rady sedadiel sa dajú sklopiť takmer do jednej roviny s dnom kufra Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan X-Trail

Verzia

1,6 dCi All mode 4x4-i

Cena modelu od/verzia od/testovaný model (eur)

19 200/32 800/33 800*

Motor

diesel; štvorvalec; 1598 cm3; Common rail, priame vstrekovanie

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,0

Stav tachometra (km)

18000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/6,5

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Blizzak 225/55 r19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1685/2320

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2705; 4640; 1830; 1715

Motor

v správnych otáčkach dobrá reakcia; predbiehanie sa dá zvládnuť aj napriek väčšiemu a ťažšiemu vozidlu; na diaľnici diesel počuť

Prevodovka

presné dráhy radiacej páky; dlhé prevody pre terén; mestská rýchlosť 50 km/h je presne medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom

Podvozok

čakali sme väčšie pohodlie a menšiu hlučnosť na malých nerovnostiach; pri väčších vlnách je stabilné; v zákrutách sa nakloní, ale ochotne zatočí

Interiér

zvnútra je to väčší Qashqai; gumové rohožky sú ako stvorené pre pracovné využitie a terén

Posed vodiča a výhľad

posed je dobrý, ale na kožených sedadlách sa trochu šmýka; výhľadu nič zásadné neprekáža, v úzkych priestoroch navyše pomôže zobrazenie okolia vďaka štyrom kamerám, majú však slabšie rozlíšenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/dotykový displej so slabšou grafikou, ale veľkými ikonami

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dnes už len priemerná grafika

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

relatívne nízke, ale špinavé prahy vpredu aj vzadu; vzadu je dostatok miesta na nohy; zlé nastupovanie do tretieho radu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie vrátane bedrovej opierky; vzadu posuvné delené sedadlá v pomere 2:1 s nastaviteľným sklonom

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny – sklopenie vyžaduje použitie oboch rúk, jednou treba potiahnuť šnúrku na sedáku a druhou páčku na operadle

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

elektricky otvárateľné veko kufra – fungovalo iba pri zatiahnutej ručnej brzde; pod dvojitým dnom sa nachádza miesto pre plato; 4 úchytné oká a zásuvka na 12 voltov

Rezervné koleso – prístup

pod dnom dojazdová rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupný ostrekovač; špinavé prahy dverí; klasické veko nádrže

*ceny zahŕňajú letný bonus

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 829
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 226
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 536
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 976
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 843
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 301
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 625
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 829
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 675
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 518
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 596
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 258
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu