Test: Nissan X-Trail si zachoval dobré vlastnosti v teréne

Okrem správania X-Trailu mimo cesty nás potešil motor, ktorý napĺňa myšlienku znižovania objemu na jednotku.

V teréne sa najnovšia generácia Nissanu X-Trail nestratí. Jeho schopnosti na pomery SUV považujeme za nadpriemerné.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Najnovšiu generáciu Nissanu X-Trail automobilka oficiálne predstavila pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte. Oproti predchodcovi sa vtedajšia horúca novinka výrazne zmenila, najmä čo sa dizajnu týka. Platí to rovnako pre exteriér aj interiér.

X-Trail dostal oblé tvary karosérie a “budíky“ sa zo stredu palubnej dosky presťahovali na klasické miesto pred vodiča.

Výbavou a interiérom sa prakticky ničím neodlišuje od súčasných modelov značky. Nechýba mu multifunkčný volant, dotykový displej, zobrazovanie okolia vďaka štyrom kamerám, či multimediálny systém s navigáciou, ale nie najmodernejšou grafikou. Nás zaujímalo, aký kompromis zvolil Nissan v prípade X-Trailu medzi pohodlným cestovaním a zvládaním terénu.

Interiér prešiel výraznou zmenou a už sa prakticky ničím nelíši od súčasných modelov značky. Foto: Rastislav Chvála

Znižovanie objemu sa Nissanu vyplatilo

Podvozok a vyššie ťažisko povolia vozidlu v zákrute náklon do strany, je však menej výrazný, ako tomu bolo v minulosti. Na mestských cestách s roletami a zaplátaným povrchom sme čakali o niečo nižšiu hlučnosť. Lepšie je na tom pri zvládaní výraznejších vĺn, kedy sa auto nerozkýve.

Motoricky sa X-Trail na prvý pohľad zmenil. Je typickým príkladom downsizingu. Objemný motor 2,2 dCi nahradil menší 1,6-litrový agregát s prakticky identickými parametrami. Má o málo nižší výkon 96 kW a vyšší krútiaci moment 320 Nm.

V minulosti vozidlo s podobnými parametrami na ceste vynikalo, dnes to už neohúri, ale stále postačuje. Hlavnou výhodou znižovania objemu motora má byť nižšia spotreba. Nissanu tento krok vyšiel na jednotku.

Zatiaľ čo so starou generáciou a motorom 2,2 dCi sme v teste jazdili za 8,2l, teraz sa X-Trail pri troche snahy uspokojil so 6,5 litrami nafty.

Vonkajšie prahy dverí by potrebovali ešte jednu tesniacu gumu. Takto sa rýchlo zašpinia. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka je v teréne prirýchla

Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá ideálne sprevodovanie do každej situácie. Mestské rýchlosti sú presne na pomedzí medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom. Inak jej na asfaltových cestách nemáme čo vyčítať.

V teréne je však prvý prevodový stupeň príliš dlhý. Pri pomalých prejazdoch nerovností si to potom odnáša hlavne spojka. V tomto sa X-Trail voči predchodcovi nezmenil.

Piate dvere sú otvárateľné elektricky, vyššie postavy budú mať problém s ich malým rozsahom otvárania. Foto: Rastislav Chvála

Mimo asfaltu si zachoval dobré vlastnosti. Zvláda kríženie náprav a na pomery SUV aj väčšie nerovnosti. Pomáhal mu v tom pohon všetkých kolies 4x4-i s tromi voliteľnými režimami jazdy. V režime Lock poskytuje stály pohon všetkých kolies, na výber je ešte automatický mód a režim s pohonom výlučne prednej nápravy.

Výrobcovia sa v prípade dnešných áut kategórie SUV čoraz viac zameriavajú na pohodlie cestovania. Vlastnosti vozidla mimo cesty odsúvajú na druhú koľaj. Nissan X-Trail je výnimkou a dobré vlastnosti v ľahkom teréne si zachoval. Navyše na ceste nezaostáva za konkurenciou. Prispieva k tomu menší diesel s dobrou spotrebou.

Zadné dva rady sedadiel sa dajú sklopiť takmer do jednej roviny s dnom kufra Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan X-Trail

Verzia

1,6 dCi All mode 4x4-i

Cena modelu od/verzia od/testovaný model (eur)

19 200/32 800/33 800*

Motor

diesel; štvorvalec; 1598 cm3; Common rail, priame vstrekovanie

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,0

Stav tachometra (km)

18000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/6,5

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Blizzak 225/55 r19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1685/2320

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2705; 4640; 1830; 1715

Motor

v správnych otáčkach dobrá reakcia; predbiehanie sa dá zvládnuť aj napriek väčšiemu a ťažšiemu vozidlu; na diaľnici diesel počuť

Prevodovka

presné dráhy radiacej páky; dlhé prevody pre terén; mestská rýchlosť 50 km/h je presne medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom

Podvozok

čakali sme väčšie pohodlie a menšiu hlučnosť na malých nerovnostiach; pri väčších vlnách je stabilné; v zákrutách sa nakloní, ale ochotne zatočí

Interiér

zvnútra je to väčší Qashqai; gumové rohožky sú ako stvorené pre pracovné využitie a terén

Posed vodiča a výhľad

posed je dobrý, ale na kožených sedadlách sa trochu šmýka; výhľadu nič zásadné neprekáža, v úzkych priestoroch navyše pomôže zobrazenie okolia vďaka štyrom kamerám, majú však slabšie rozlíšenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/dotykový displej so slabšou grafikou, ale veľkými ikonami

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dnes už len priemerná grafika

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup s gombíkom na dverách

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

relatívne nízke, ale špinavé prahy vpredu aj vzadu; vzadu je dostatok miesta na nohy; zlé nastupovanie do tretieho radu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie vrátane bedrovej opierky; vzadu posuvné delené sedadlá v pomere 2:1 s nastaviteľným sklonom

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny – sklopenie vyžaduje použitie oboch rúk, jednou treba potiahnuť šnúrku na sedáku a druhou páčku na operadle

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

elektricky otvárateľné veko kufra – fungovalo iba pri zatiahnutej ručnej brzde; pod dvojitým dnom sa nachádza miesto pre plato; 4 úchytné oká a zásuvka na 12 voltov

Rezervné koleso – prístup

pod dnom dojazdová rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupný ostrekovač; špinavé prahy dverí; klasické veko nádrže

*ceny zahŕňajú letný bonus

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 25 607
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 575
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 189
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 515
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 973
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 528
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 859
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 075
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 4 808
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Minúta po minúte: Farmári chceli Pellegriniho, prijal ich prezident Kiska

Prijali aj ponuku ministerky Matečnej, chcú ísť ale všetci.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Ako vzniká genocída, a kde je Maďarsko

Nedokážeme sa poučiť z dejín. Toto je len ďalší príklad.

DOMOV

Traktory v Bratislave. V hlavnom meste protestujú farmári

Traktory sú už zaparkované pred prezidentským palácom.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.