Rýchle striedanie: Nissan Almera

Nová generácia Nissana Almera prišla na trh po približne dvojročnom úspešnom ťažení predchádzajúcej. Omladenie znamená nielen kozmetickú úpravu vzhľadu, ale aj interiéru a pohonu. Nový imidž vozidlu prospel. Exteriér: nový pohľad na tvar karosérie. Profil


FOTO – ARCHÍV

strechy v tvare surfovej dosky s miernym oblúkom v prednej a zreteľnou odtrhovou hranou v zadnej časti. Celkom nový vzhľad prednej časti karosérie. Zmeny sa dotkli aj zadnej časti – najmä nárazníka a svetiel. Výrazné detaily karosérie: číre reflektory a nápadne zmenený predný nárazník (vo farbe karosérie). Jeho hladký tvar prispieva k elegancii a lepšie nadväzuje na ostatné krivky karosérie. Chýbajú ochranné lišty. Vstupné otvory na vstup vzduchu k chladiču zväčšené, zvyšujú športový imidž auta. Faceliftovaná Almera má elegantnejší vzhľad a mohutná predná časť zjemnela.

Interiér: auto na každý deň. Veľa odkladacích priestorov a poličiek, kvalitnejšie materiály príjemné na dotyk. Skrinka na vrchu stredovej konzoly sa zrkadlí v čelnom skle. Vyššie stupne výbavy majú na jej mieste multifunkčný displej. Háčik na zavesenie nákupnej tašky či podávač bezpečnostných pásov v trojdverovej verzii – praktické nápady hodné povšimnutia. Veľmi dobrý prístup piatymi dverami k objemnému batožinovému priestoru.

Ergonómia: prehľadne usporiadané obslužné prvky, dobre tvarované sedadlá, množstvo odkladacích priehradiek. Dostatočný priestor aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Motor: Ponuka motorov sa začína prepracovaným motorom s objemom 1,5 litra. Výkon vzrástol zo 66 na 72 kW. Zvýšil sa už dostatočný krútiaci moment, no vrcholí pri vyšších otáčkach. Vďaka nemu lepšia dynamika jazdy. Štvorventilová technika a dva vačkové hriadele umožňujú jazdiť buď veľmi ekonomicky, alebo športovo. Ľahká noha na plyne ušetrí viac paliva, ako je bežné.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, dlhšie prevodové stupne.

Bezpečnosť: V štandardnej výbave airbagy pre vodiča i spolujazdca. Lepšie vybavené verzie aj s bočnými airbagmi a aktívnymi opierkami hlavy. Pevná konštrukcia karosérie, z čoho vyplývajú lepšie jazdné vlastnosti, dobrá ochrana posádky a nižšia hlučnosť. Bezpečne „naladený“ podvozok – závesy kolies Multi-link. Zväčšenie rázvoru znamená lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach, lepšia aj odolnosť proti bočnému vetru. Almera výborne „sedí“ v zákrutách, vyladenie podvozka mierne tvrdšie, no nie na úkor komfortu. Účinné brzdenie = štvorica kotúčových bŕzd. Protiblokovací systém v kombinácii s mechanickým asistenčným brzdovým systémom NBA je štandardom vyšších stupňov výbavy. Vďaka tomu Almera brzdí naozaj veľmi dobre.

Záver: Omladená Almera prináša svieži vietor do segmentu nižšej strednej triedy, viac praktickosti a dávku originality. Tradične kvalitný podvozok ocenia najmä športovo založení vodiči. Dynamickú jazdu umožňuje aj základný, nami skúšaný motor. Dlhšie prevodové stupne sú ekonomické, no pri predbiehaní treba vďaka tomu občas podradiť aj o dva stupne. Napriek tomu sa spotreba nevyšplhala veľmi nad priemerných 7 l/100 km. Testované vozidlo pôsobilo solídne a kvalitne.

JOZEF VYDRA

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 267
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 924
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 118
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 770
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 965
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 794
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 618
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.