Po vzhliadnutí prvých fotografií novej Toyoty Prius sme si okamžite spomenuli na model Mirai. Aplikovanie odvážnych tvarov na tak rozšírené auto, akým Prius je, bolo skutočne prekvapujúce.
Či nájde tento dizajn pochopenie u záujemcov o hybridné technológie, ukáže čas. Automobilka pri vývoji štvrtej generácie kládla dôraz na čo najväčšie zvýšenie výkonu pri súčasnom znížení emisií.
Toyota Prius Foto: Richard Hlavňa
O novej hybridnej pohonnej jednotke zatiaľ vieme iba to, že papierové zníženie emisií v porovnaní s predchodcom dosiahne 18 percent.
Pokrok sa má dotýkať všetkých časti hybridnej sústavy. Elektromotora, spaľovacieho motora aj akumulátora, ktorý poskytne lepší pomer výkonu a hmotnosti. Tepelná účinnosť motora má prekonať hranicu 40%, čo bude podľa Toyoty najlepšia hodnota vo svete zážihových agregátov.
Koncept C-HR Foto: Toyota
Svoju svetovú premiéru vo Frankfurte absolvoval aj koncept C-HR. Je predzvesťou budúceho globálneho kompaktného crossoveru automobilky Toyota s hybridným pohonom. Výrobca očakáva spätnú väzbu od širokej verejnosti, ktorú potom využije pri dotváraní sériovej verzie.
Značka sa pri navrhovaní tejto štúdie zamerala na jej obratnosť, ktorá ju predurčuje pre mestskú premávku. Toyota C-HR je postavená rovnako ako Prius na novej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture).
Ďalším spoločným prvkom s modelom Prius bude hybridná pohonná sústava. Aj v prípade konceptu automobilka zdôrazňuje tepelnú účinnosť zážihového motora, prekračujúcu 40%.