SME

Autosalón Frankfurt: Solárna strecha predĺži dojazd konceptu VW Tiguan GTE o 1000 km

Volkswagen popri druhej generácii sériového modelu Tiguan predstavil aj hybridný koncept s označením GTE s papierovou spotrebou 1,9 l.

(Zdroj: Richard Hlavňa)

Volkswagen predal z prvej generácie modelu Tiguan viac ako 2,64-milióna kusov. Na tieto čísla by chcel nadviazať aj s jeho nástupcom. Druhú generáciu nenazýva evolúciou, ale revolúciou. Automobilka svoje tvrdenie opiera o fakt, že nový Tiguan je prvým SUV z dielne koncernu VW Group, ktorý je postavený na platforme MQB.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka narástla do všetkých smerov s výnimkou výšky. Najvýznamnejší nárast o 77 mm sa dotkol rázvoru náprav. Do dĺžky sa vozidlo natiahlo o 60 mm, z čoho vyplýva, že došlo k skráteniu previsov. Zmena rozmerov sa pozitívne odrazila aj v interiéri, ktorého celková dĺžka narástla o 26 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Pasažieri vzadu získali o 29 mm viac miesta v oblasti kolien a zväčšil sa aj batožinový priestor (+145 l) na 615 l. Asymetricky delené zadné sedadlá sa dajú posúvať až o 18 cm. Po prvýkrát sa v SUV značky Volkswagen objaví Head up displej.

O dynamiku sa postará paleta štyroch naftových a štyroch benzínových motorov s výkonmi v rozmedzí od 85 kW do 176 kW. Základné motorizácie sú k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies, všetky ostatné sú v ponuke aj s pohonom oboch náprav. Svetlá výška vozidla v prípade pohonu všetkých kolies vzrástla na úroveň 200 mm.

Volkswagen zdôrazňuje hospodárnosť nového Tiguanu, ktorá sa na papieri v závislosti od konkrétneho agregátu zlepšila až o 24 percent. Ponuka prevodoviek zahŕňa štandardnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a šesť, prípadne sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen predstavil aj koncept hybridnej verzie

Ani v prípade Tiguanu nezabudol nemecký výrobca na verziu GTE s plug-in hybridným pohonom. Na čisto elektrický pohon prejde tento koncept vzdialenosť do 50 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h.

Priemerná papierová spotreba u plug-in hybridov je tradične veľmi nízka. Koncept GTE nie je výnimkou a podľa údajov výrobcu spotrebuje v priemere 1,9 l paliva.

Energiu čerpá z li-on batérie s kapacitou 13 kWh, ale aj zo solárneho modulu integrovaného do strechy vozidla. Volkswagen tvrdí, že solárna strecha dokáže predĺžiť dojazd auta o 1000 km. Platí to za ideálnych podmienok pri jazde v teplejších oblastiach južnej Európy. V Nemecku dokáže strecha za ideálnych podmienok predĺžiť dojazd “len“ o 500 km.

SkryťVypnúť reklamu

Prednú nápravu hybridu poháňa benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotor integrovaný do upravenej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Celkový výkon hybridnej sústavy je 160 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 103
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 435
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 868
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 705
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 261
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 156
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 980
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 574
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 23 613
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 584
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 162
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  5. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 7 256
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 843
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 535
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 093
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu