SME

Autosalón Frankfurt: Solárna strecha predĺži dojazd konceptu VW Tiguan GTE o 1000 km

Volkswagen popri druhej generácii sériového modelu Tiguan predstavil aj hybridný koncept s označením GTE s papierovou spotrebou 1,9 l.

(Zdroj: Richard Hlavňa)

Volkswagen predal z prvej generácie modelu Tiguan viac ako 2,64-milióna kusov. Na tieto čísla by chcel nadviazať aj s jeho nástupcom. Druhú generáciu nenazýva evolúciou, ale revolúciou. Automobilka svoje tvrdenie opiera o fakt, že nový Tiguan je prvým SUV z dielne koncernu VW Group, ktorý je postavený na platforme MQB.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka narástla do všetkých smerov s výnimkou výšky. Najvýznamnejší nárast o 77 mm sa dotkol rázvoru náprav. Do dĺžky sa vozidlo natiahlo o 60 mm, z čoho vyplýva, že došlo k skráteniu previsov. Zmena rozmerov sa pozitívne odrazila aj v interiéri, ktorého celková dĺžka narástla o 26 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Pasažieri vzadu získali o 29 mm viac miesta v oblasti kolien a zväčšil sa aj batožinový priestor (+145 l) na 615 l. Asymetricky delené zadné sedadlá sa dajú posúvať až o 18 cm. Po prvýkrát sa v SUV značky Volkswagen objaví Head up displej.

O dynamiku sa postará paleta štyroch naftových a štyroch benzínových motorov s výkonmi v rozmedzí od 85 kW do 176 kW. Základné motorizácie sú k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies, všetky ostatné sú v ponuke aj s pohonom oboch náprav. Svetlá výška vozidla v prípade pohonu všetkých kolies vzrástla na úroveň 200 mm.

Volkswagen zdôrazňuje hospodárnosť nového Tiguanu, ktorá sa na papieri v závislosti od konkrétneho agregátu zlepšila až o 24 percent. Ponuka prevodoviek zahŕňa štandardnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a šesť, prípadne sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen predstavil aj koncept hybridnej verzie

Ani v prípade Tiguanu nezabudol nemecký výrobca na verziu GTE s plug-in hybridným pohonom. Na čisto elektrický pohon prejde tento koncept vzdialenosť do 50 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h.

Priemerná papierová spotreba u plug-in hybridov je tradične veľmi nízka. Koncept GTE nie je výnimkou a podľa údajov výrobcu spotrebuje v priemere 1,9 l paliva.

Energiu čerpá z li-on batérie s kapacitou 13 kWh, ale aj zo solárneho modulu integrovaného do strechy vozidla. Volkswagen tvrdí, že solárna strecha dokáže predĺžiť dojazd auta o 1000 km. Platí to za ideálnych podmienok pri jazde v teplejších oblastiach južnej Európy. V Nemecku dokáže strecha za ideálnych podmienok predĺžiť dojazd “len“ o 500 km.

SkryťVypnúť reklamu

Prednú nápravu hybridu poháňa benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotor integrovaný do upravenej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Celkový výkon hybridnej sústavy je 160 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 890
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 316
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 043
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 349
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 017
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 552
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 466
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 272
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Petra Machová: Bukurešť - advent, aký ste ešte nezažili
  2. Irena Šimuneková: Hrad Beckov
  3. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie "Proti ožobračovaniu Slovenska" 16.9.2025
  4. Martin Turčan: Čo je toto za sociálna politika?!
  5. Ján Komrska: Štít Uncompahgre, Colorado
  6. Tomáš Kuvik: Slovák, politika a zrkadlo: dvaja kamaráti a jeden nepriateľ
  7. Martin Šuraba: Pražská električka (2/2)
  8. Martin Dolinay: Mám sa hanbiť, keď vás nenávidím?
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 102 250
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 55 921
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 201
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 9 445
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 790
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 740
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 498
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 090
  1. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  2. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  3. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  4. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  5. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  6. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
SkryťZatvoriť reklamu