Volkswagen predal z prvej generácie modelu Tiguan viac ako 2,64-milióna kusov. Na tieto čísla by chcel nadviazať aj s jeho nástupcom. Druhú generáciu nenazýva evolúciou, ale revolúciou. Automobilka svoje tvrdenie opiera o fakt, že nový Tiguan je prvým SUV z dielne koncernu VW Group, ktorý je postavený na platforme MQB.
Novinka narástla do všetkých smerov s výnimkou výšky. Najvýznamnejší nárast o 77 mm sa dotkol rázvoru náprav. Do dĺžky sa vozidlo natiahlo o 60 mm, z čoho vyplýva, že došlo k skráteniu previsov. Zmena rozmerov sa pozitívne odrazila aj v interiéri, ktorého celková dĺžka narástla o 26 mm.
Pasažieri vzadu získali o 29 mm viac miesta v oblasti kolien a zväčšil sa aj batožinový priestor (+145 l) na 615 l. Asymetricky delené zadné sedadlá sa dajú posúvať až o 18 cm. Po prvýkrát sa v SUV značky Volkswagen objaví Head up displej.
O dynamiku sa postará paleta štyroch naftových a štyroch benzínových motorov s výkonmi v rozmedzí od 85 kW do 176 kW. Základné motorizácie sú k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies, všetky ostatné sú v ponuke aj s pohonom oboch náprav. Svetlá výška vozidla v prípade pohonu všetkých kolies vzrástla na úroveň 200 mm.
Volkswagen zdôrazňuje hospodárnosť nového Tiguanu, ktorá sa na papieri v závislosti od konkrétneho agregátu zlepšila až o 24 percent. Ponuka prevodoviek zahŕňa štandardnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a šesť, prípadne sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku.
Volkswagen predstavil aj koncept hybridnej verzie
Ani v prípade Tiguanu nezabudol nemecký výrobca na verziu GTE s plug-in hybridným pohonom. Na čisto elektrický pohon prejde tento koncept vzdialenosť do 50 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h.
Priemerná papierová spotreba u plug-in hybridov je tradične veľmi nízka. Koncept GTE nie je výnimkou a podľa údajov výrobcu spotrebuje v priemere 1,9 l paliva.
Energiu čerpá z li-on batérie s kapacitou 13 kWh, ale aj zo solárneho modulu integrovaného do strechy vozidla. Volkswagen tvrdí, že solárna strecha dokáže predĺžiť dojazd auta o 1000 km. Platí to za ideálnych podmienok pri jazde v teplejších oblastiach južnej Európy. V Nemecku dokáže strecha za ideálnych podmienok predĺžiť dojazd “len“ o 500 km.
Prednú nápravu hybridu poháňa benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotor integrovaný do upravenej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Celkový výkon hybridnej sústavy je 160 kW.