Autosalón Frankfurt: Solárna strecha predĺži dojazd konceptu VW Tiguan GTE o 1000 km

Volkswagen popri druhej generácii sériového modelu Tiguan predstavil aj hybridný koncept s označením GTE s papierovou spotrebou 1,9 l.

(Zdroj: Richard Hlavňa)

Volkswagen predal z prvej generácie modelu Tiguan viac ako 2,64-milióna kusov. Na tieto čísla by chcel nadviazať aj s jeho nástupcom. Druhú generáciu nenazýva evolúciou, ale revolúciou. Automobilka svoje tvrdenie opiera o fakt, že nový Tiguan je prvým SUV z dielne koncernu VW Group, ktorý je postavený na platforme MQB.

Novinka narástla do všetkých smerov s výnimkou výšky. Najvýznamnejší nárast o 77 mm sa dotkol rázvoru náprav. Do dĺžky sa vozidlo natiahlo o 60 mm, z čoho vyplýva, že došlo k skráteniu previsov. Zmena rozmerov sa pozitívne odrazila aj v interiéri, ktorého celková dĺžka narástla o 26 mm.

Pasažieri vzadu získali o 29 mm viac miesta v oblasti kolien a zväčšil sa aj batožinový priestor (+145 l) na 615 l. Asymetricky delené zadné sedadlá sa dajú posúvať až o 18 cm. Po prvýkrát sa v SUV značky Volkswagen objaví Head up displej.

O dynamiku sa postará paleta štyroch naftových a štyroch benzínových motorov s výkonmi v rozmedzí od 85 kW do 176 kW. Základné motorizácie sú k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies, všetky ostatné sú v ponuke aj s pohonom oboch náprav. Svetlá výška vozidla v prípade pohonu všetkých kolies vzrástla na úroveň 200 mm.

Volkswagen zdôrazňuje hospodárnosť nového Tiguanu, ktorá sa na papieri v závislosti od konkrétneho agregátu zlepšila až o 24 percent. Ponuka prevodoviek zahŕňa štandardnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a šesť, prípadne sedemstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku.

Volkswagen predstavil aj koncept hybridnej verzie

Ani v prípade Tiguanu nezabudol nemecký výrobca na verziu GTE s plug-in hybridným pohonom. Na čisto elektrický pohon prejde tento koncept vzdialenosť do 50 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h.

Priemerná papierová spotreba u plug-in hybridov je tradične veľmi nízka. Koncept GTE nie je výnimkou a podľa údajov výrobcu spotrebuje v priemere 1,9 l paliva.

Energiu čerpá z li-on batérie s kapacitou 13 kWh, ale aj zo solárneho modulu integrovaného do strechy vozidla. Volkswagen tvrdí, že solárna strecha dokáže predĺžiť dojazd auta o 1000 km. Platí to za ideálnych podmienok pri jazde v teplejších oblastiach južnej Európy. V Nemecku dokáže strecha za ideálnych podmienok predĺžiť dojazd “len“ o 500 km.

Prednú nápravu hybridu poháňa benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotor integrovaný do upravenej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Celkový výkon hybridnej sústavy je 160 kW.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 577
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 344
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 985
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 288
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 652
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 748
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 573
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 080
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 502
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Téma: Autosalón Frankfurt 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop