SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch

PSA potrebuje pre zavedenie výroby áut poháňaných energiou stlačeného vzduchu ďalšieho partnera, ale aj podporu politikov.

(Zdroj: Citroen)

Po predstavení hybridného pohonu využívajúceho stlačený vzduch, neskrývali predstavitelia koncernu PSA Peugeot Citroen optimizmus.

Postupne však opadal a koncom minulého roka začali hľadať partnera, ktorý by sa s nimi podelil o náklady súvisiace s ďalším vývojom.

Nový partner, najlepšie v podobe ďalšej automobilky, by dokázal vyriešiť nasledujúci problém. Aby samotná výroba dávala ekonomický zmysel, ročná produkcia áut využívajúcich technológiu Hybrid Air, nesmie výrazne klesnúť pod pol milióna kusov. Na to sa táto technológia musí využívať v čo možno najväčšom počte modelov, čo je ľahšie dosiahnuteľné pre väčšie množstvo spolupracujúcich výrobcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Šéf Peugeotu viní politikov

Najnovšie šéf Peugeotu Maxime Picat viní z problémov, týkajúcich sa uvedenia Air Hybridov do výroby, politikov. „Ak zajtra minieme stovky miliónov na uvedenie (technológie Hybrid Air) a vláda sa rozhodne, že stimuluje výrobu plug-in hybridov a elektromobilov, ale nie vašu technológiu, tak ju zabíja“, povedal Picat.

Svojím vyjadrením narážal na rôzne granty, ktoré niektoré krajiny ponúkajú pri kúpe vozidiel s vybraným alternatívnym pohonom.

Podľa Picata je množstvo príkladov vo Francúzsku, v Anglicku aj v iných krajinách, kedy politici rozhodujú, ktorá technológia je dobrá, a ktorá je zlá pre automobilový priemysel.

Air Hybrid má byť skutočne úsporný

Šéf Peugeotu ešte stále vidí nádej pre sériovú výrobu Air Hybridu, využívajúceho energiu stlačeného vzduchu. Podľa jeho slov koncern takéto autá vyrobil, otestoval a sú „skutočne úsporné“.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu. K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia.

Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.

Koncern PSA Peugeot Citroen už vyskúšal túto technológiu v prototypoch Peugeot 2008, 208 a v štúdii Citroen Cactus Airflow 2L concept, ktorého spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,0 l.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 700
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 449
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 162
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 847
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 049
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 386
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  3. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  5. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  6. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  7. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  8. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 242
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 470
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 387
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 060
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu