SME

Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch

PSA potrebuje pre zavedenie výroby áut poháňaných energiou stlačeného vzduchu ďalšieho partnera, ale aj podporu politikov.

(Zdroj: Citroen)

Po predstavení hybridného pohonu využívajúceho stlačený vzduch, neskrývali predstavitelia koncernu PSA Peugeot Citroen optimizmus.

Postupne však opadal a koncom minulého roka začali hľadať partnera, ktorý by sa s nimi podelil o náklady súvisiace s ďalším vývojom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový partner, najlepšie v podobe ďalšej automobilky, by dokázal vyriešiť nasledujúci problém. Aby samotná výroba dávala ekonomický zmysel, ročná produkcia áut využívajúcich technológiu Hybrid Air, nesmie výrazne klesnúť pod pol milióna kusov. Na to sa táto technológia musí využívať v čo možno najväčšom počte modelov, čo je ľahšie dosiahnuteľné pre väčšie množstvo spolupracujúcich výrobcov.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf Peugeotu viní politikov

Najnovšie šéf Peugeotu Maxime Picat viní z problémov, týkajúcich sa uvedenia Air Hybridov do výroby, politikov. „Ak zajtra minieme stovky miliónov na uvedenie (technológie Hybrid Air) a vláda sa rozhodne, že stimuluje výrobu plug-in hybridov a elektromobilov, ale nie vašu technológiu, tak ju zabíja“, povedal Picat.

Svojím vyjadrením narážal na rôzne granty, ktoré niektoré krajiny ponúkajú pri kúpe vozidiel s vybraným alternatívnym pohonom.

Podľa Picata je množstvo príkladov vo Francúzsku, v Anglicku aj v iných krajinách, kedy politici rozhodujú, ktorá technológia je dobrá, a ktorá je zlá pre automobilový priemysel.

Air Hybrid má byť skutočne úsporný

Šéf Peugeotu ešte stále vidí nádej pre sériovú výrobu Air Hybridu, využívajúceho energiu stlačeného vzduchu. Podľa jeho slov koncern takéto autá vyrobil, otestoval a sú „skutočne úsporné“.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu. K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia.

Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.

Koncern PSA Peugeot Citroen už vyskúšal túto technológiu v prototypoch Peugeot 2008, 208 a v štúdii Citroen Cactus Airflow 2L concept, ktorého spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,0 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 593
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 470
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 082
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 740
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 338
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 801
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 640
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 233
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  2. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  3. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  5. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  6. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  7. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 639
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 689
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 749
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 619
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 458
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 266
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 885
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu