SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch

PSA potrebuje pre zavedenie výroby áut poháňaných energiou stlačeného vzduchu ďalšieho partnera, ale aj podporu politikov.

(Zdroj: Citroen)

Po predstavení hybridného pohonu využívajúceho stlačený vzduch, neskrývali predstavitelia koncernu PSA Peugeot Citroen optimizmus.

Postupne však opadal a koncom minulého roka začali hľadať partnera, ktorý by sa s nimi podelil o náklady súvisiace s ďalším vývojom.

Nový partner, najlepšie v podobe ďalšej automobilky, by dokázal vyriešiť nasledujúci problém. Aby samotná výroba dávala ekonomický zmysel, ročná produkcia áut využívajúcich technológiu Hybrid Air, nesmie výrazne klesnúť pod pol milióna kusov. Na to sa táto technológia musí využívať v čo možno najväčšom počte modelov, čo je ľahšie dosiahnuteľné pre väčšie množstvo spolupracujúcich výrobcov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Šéf Peugeotu viní politikov

Najnovšie šéf Peugeotu Maxime Picat viní z problémov, týkajúcich sa uvedenia Air Hybridov do výroby, politikov. „Ak zajtra minieme stovky miliónov na uvedenie (technológie Hybrid Air) a vláda sa rozhodne, že stimuluje výrobu plug-in hybridov a elektromobilov, ale nie vašu technológiu, tak ju zabíja“, povedal Picat.

Svojím vyjadrením narážal na rôzne granty, ktoré niektoré krajiny ponúkajú pri kúpe vozidiel s vybraným alternatívnym pohonom.

Podľa Picata je množstvo príkladov vo Francúzsku, v Anglicku aj v iných krajinách, kedy politici rozhodujú, ktorá technológia je dobrá, a ktorá je zlá pre automobilový priemysel.

Air Hybrid má byť skutočne úsporný

Šéf Peugeotu ešte stále vidí nádej pre sériovú výrobu Air Hybridu, využívajúceho energiu stlačeného vzduchu. Podľa jeho slov koncern takéto autá vyrobil, otestoval a sú „skutočne úsporné“.

Skryť Vypnúť reklamu

Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu. K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia.

Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.

Koncern PSA Peugeot Citroen už vyskúšal túto technológiu v prototypoch Peugeot 2008, 208 a v štúdii Citroen Cactus Airflow 2L concept, ktorého spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,0 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 40 795
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 264
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 672
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 468
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 889
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 021
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 552
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 226
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 978
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 385
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

15 h
Reklama na detské kokaínové kvapky proti bolesti zubov z roku 1885.

Kokaín sa považoval za všeliek.

7. máj
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

5 h
Ilustračné foto.

Prehľad možných dávok pre jednorodiča

5. máj

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

4 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

22 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj