Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch

PSA potrebuje pre zavedenie výroby áut poháňaných energiou stlačeného vzduchu ďalšieho partnera, ale aj podporu politikov.

(Zdroj: Citroen)

Po predstavení hybridného pohonu využívajúceho stlačený vzduch, neskrývali predstavitelia koncernu PSA Peugeot Citroen optimizmus.

Postupne však opadal a koncom minulého roka začali hľadať partnera, ktorý by sa s nimi podelil o náklady súvisiace s ďalším vývojom.

Nový partner, najlepšie v podobe ďalšej automobilky, by dokázal vyriešiť nasledujúci problém. Aby samotná výroba dávala ekonomický zmysel, ročná produkcia áut využívajúcich technológiu Hybrid Air, nesmie výrazne klesnúť pod pol milióna kusov. Na to sa táto technológia musí využívať v čo možno najväčšom počte modelov, čo je ľahšie dosiahnuteľné pre väčšie množstvo spolupracujúcich výrobcov.

Šéf Peugeotu viní politikov

Najnovšie šéf Peugeotu Maxime Picat viní z problémov, týkajúcich sa uvedenia Air Hybridov do výroby, politikov. „Ak zajtra minieme stovky miliónov na uvedenie (technológie Hybrid Air) a vláda sa rozhodne, že stimuluje výrobu plug-in hybridov a elektromobilov, ale nie vašu technológiu, tak ju zabíja“, povedal Picat.

Svojím vyjadrením narážal na rôzne granty, ktoré niektoré krajiny ponúkajú pri kúpe vozidiel s vybraným alternatívnym pohonom.

Podľa Picata je množstvo príkladov vo Francúzsku, v Anglicku aj v iných krajinách, kedy politici rozhodujú, ktorá technológia je dobrá, a ktorá je zlá pre automobilový priemysel.

Air Hybrid má byť skutočne úsporný

Šéf Peugeotu ešte stále vidí nádej pre sériovú výrobu Air Hybridu, využívajúceho energiu stlačeného vzduchu. Podľa jeho slov koncern takéto autá vyrobil, otestoval a sú „skutočne úsporné“.

Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu. K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia.

Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.

Koncern PSA Peugeot Citroen už vyskúšal túto technológiu v prototypoch Peugeot 2008, 208 a v štúdii Citroen Cactus Airflow 2L concept, ktorého spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,0 l.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 470
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 016
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 776
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 141
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 486

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.