Politici vytláčajú alternatívny pohon na stlačený vzduch

PSA potrebuje pre zavedenie výroby áut poháňaných energiou stlačeného vzduchu ďalšieho partnera, ale aj podporu politikov.

(Zdroj: Citroen)

Po predstavení hybridného pohonu využívajúceho stlačený vzduch, neskrývali predstavitelia koncernu PSA Peugeot Citroen optimizmus.

Postupne však opadal a koncom minulého roka začali hľadať partnera, ktorý by sa s nimi podelil o náklady súvisiace s ďalším vývojom.

Nový partner, najlepšie v podobe ďalšej automobilky, by dokázal vyriešiť nasledujúci problém. Aby samotná výroba dávala ekonomický zmysel, ročná produkcia áut využívajúcich technológiu Hybrid Air, nesmie výrazne klesnúť pod pol milióna kusov. Na to sa táto technológia musí využívať v čo možno najväčšom počte modelov, čo je ľahšie dosiahnuteľné pre väčšie množstvo spolupracujúcich výrobcov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Šéf Peugeotu viní politikov

Najnovšie šéf Peugeotu Maxime Picat viní z problémov, týkajúcich sa uvedenia Air Hybridov do výroby, politikov. „Ak zajtra minieme stovky miliónov na uvedenie (technológie Hybrid Air) a vláda sa rozhodne, že stimuluje výrobu plug-in hybridov a elektromobilov, ale nie vašu technológiu, tak ju zabíja“, povedal Picat.

Svojím vyjadrením narážal na rôzne granty, ktoré niektoré krajiny ponúkajú pri kúpe vozidiel s vybraným alternatívnym pohonom.

Podľa Picata je množstvo príkladov vo Francúzsku, v Anglicku aj v iných krajinách, kedy politici rozhodujú, ktorá technológia je dobrá, a ktorá je zlá pre automobilový priemysel.

Air Hybrid má byť skutočne úsporný

Šéf Peugeotu ešte stále vidí nádej pre sériovú výrobu Air Hybridu, využívajúceho energiu stlačeného vzduchu. Podľa jeho slov koncern takéto autá vyrobil, otestoval a sú „skutočne úsporné“.

Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu. K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia.

Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.

Koncern PSA Peugeot Citroen už vyskúšal túto technológiu v prototypoch Peugeot 2008, 208 a v štúdii Citroen Cactus Airflow 2L concept, ktorého spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,0 l.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 11 198
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 896
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 9 689
  4. Vizuálny smog je problém 3 141
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 110
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 876
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 513
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 208
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 891
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 342