Top športovým hybridným modelom z dielne nemeckej automobilky BMW je v súčasnosti model i8. Budúcnosť však môže vyzerať inak, pretože podľa informácií portálu Motorauthority značka BMW spolupracuje s britskou spoločnosťou McLaren.
Briti vyvíjajú novú generáciu karbónového základu kokpitu vozidla s motorom uloženým v strede automobilu. Práve tu je údajne priestor, ktorý chce BMW využiť a na rovnakom technickom základe postaviť vlastné superšportové auto.
Historicky nie je spolupráca BMW a McLaren ojedinelá. Najúspešnejším spoločným projektom bol špeciál McLaren F1 poháňaný motorom BMW V-12.
Superšportové BMW by mohlo využiť základ z McLarenu, no pohonné jednotky a príslušná technika by bola jedinečná. Špekuluje sa o využití pripravovanej pohonnej jednotky V8 modulárneho pohonného systému so zdvihovým objemom štyri litre a prepĺňaním turbom (aj elektrickým).
Výkon spaľovacieho motora by sa mal pohybovať okolo hranice 750 konských síl. Motoristické portály dokonca špekulujú o dátume a mieste predstavenia konceptu – Frankfurt Auto Show v roku 2017.
McLaren však nie je jediná značka, ktorú môže BMW osloviť. Nemci už v súčasnosti spolupracujú s Toyotou, ktorá má záujem postaviť nasledovníka superšportového modelu Lexus LFA. Práve tu by mohol byť priestor aj pre BMW.
Koncom 70. rokov už BMW automobil s motorom v strede vyrábal. BMW M1 vzniklo v spolupráci so značkou Lamborghini. Nemecká značka vyrobila celkovo 455 kusov s radovým šesťvalcovým motorom so zdvihovým objemom 3.453 cm3 a výkonom produkčného modelu 204 kW (277 k).
Automobil bol schopný prekonať rýchlosť 260 km/h a z pokoja na 100 km/h zrýchliť za 5,6 sekundy.