Legendárne BMW M1 by sa mohlo dočkať nástupcu

Nemecká značky by mohla svoj nový superšportový automobil postaviť na základoch McLarenu alebo Toyoty.

(Zdroj: BMW)

Top športovým hybridným modelom z dielne nemeckej automobilky BMW je v súčasnosti model i8. Budúcnosť však môže vyzerať inak, pretože podľa informácií portálu Motorauthority značka BMW spolupracuje s britskou spoločnosťou McLaren.

Briti vyvíjajú novú generáciu karbónového základu kokpitu vozidla s motorom uloženým v strede automobilu. Práve tu je údajne priestor, ktorý chce BMW využiť a na rovnakom technickom základe postaviť vlastné superšportové auto.

Historicky nie je spolupráca BMW a McLaren ojedinelá. Najúspešnejším spoločným projektom bol špeciál McLaren F1 poháňaný motorom BMW V-12.

Článok pokračuje pod video reklamou

Superšportové BMW by mohlo využiť základ z McLarenu, no pohonné jednotky a príslušná technika by bola jedinečná. Špekuluje sa o využití pripravovanej pohonnej jednotky V8 modulárneho pohonného systému so zdvihovým objemom štyri litre a prepĺňaním turbom (aj elektrickým).

Výkon spaľovacieho motora by sa mal pohybovať okolo hranice 750 konských síl. Motoristické portály dokonca špekulujú o dátume a mieste predstavenia konceptu – Frankfurt Auto Show v roku 2017.

McLaren však nie je jediná značka, ktorú môže BMW osloviť. Nemci už v súčasnosti spolupracujú s Toyotou, ktorá má záujem postaviť nasledovníka superšportového modelu Lexus LFA. Práve tu by mohol byť priestor aj pre BMW.

Koncom 70. rokov už BMW automobil s motorom v strede vyrábal. BMW M1 vzniklo v spolupráci so značkou Lamborghini. Nemecká značka vyrobila celkovo 455 kusov s radovým šesťvalcovým motorom so zdvihovým objemom 3.453 cm3 a výkonom produkčného modelu 204 kW (277 k).

Automobil bol schopný prekonať rýchlosť 260 km/h a z pokoja na 100 km/h zrýchliť za 5,6 sekundy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.