TEST: Opel Insignia stále kráča s dobou

Ani vyšší vek a hmotnosť nebráni Insignii, aby dôstojne konkurovala svojim rivalom v triede.

Insignia si aj pri vysokých rýchlostiach udržuje príjemný komfort cestovania.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Už sú to dva roky, čo prešla Insignia modernizáciou a celkovo je prvá generácia tohto modelu na trhu už poriadne dlho. Veď jej predstavenie bolo na programe dňa ešte v roku 2008. Najbližší konkurenti Insignie prešli generačnou výmenou v priebehu posledného roku.

Druhej generácie vlajkovej lode automobilky s bleskom v znaku sa pravdepodobne dočkáme až na prelome rokov 2016 – 2017, preto nás zaujímalo, ako “stará“ Insignia stíha s konkurenciou. Výrazne jej v tom pomohla spomínaná modernizácia, najmä vďaka novým či vynoveným motorom.

My sme v teste preverili schopnosti kombi modelu Sports Tourer, o ktorého pohon sa staral naftový štvorvalec 2,0 CDTI, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Mínusom je hmotnosť

Pri pohľade na papierové hodnoty Insignia najvýraznejšie za konkurenciou zaostáva svojou hmotnosťou. Viac ako 1700 kg pri vozidle tejto kategórie s pohonom prednej nápravy je už priveľa.

Samotní predstavitelia automobilky pri predvedení prototypu novej Astry uznali, že vyššia hmotnosť je mínusom, ktorý sa prejaví na brzdách, pri akcelerácii, spotrebe a pri celkovom správaní auta na ceste.

Preto v prípade Astry išli s hmotnosťou výrazne dole. Očakávame, že tak spravia aj v prípade druhej generácie modelu Insignia.

Usporiadanie tlačidiel v okolí dotykového displeja je prehľadné. Tie nad ním sú však ďaleko a treba sa za nimi načiahnuť. Foto: Rastislav Chvála

Brzdí excelentne

Na diaľniciach a rýchlych pasážach kvalitných ciest šofér pocíti hmotnosť auta len minimálne. Dokonca kombi, podľa našich meraní, zabrzdí z rýchlosti 100 km/h na dráhe 34,5 m. Je to excelentný výsledok, ktorý Insigniu radí niekde medzi športovo ladené vozidlá.

Nesklamala ani zrýchlením a ani pružnosťou motora. Väčšiu hmotnosť možno pocítiť v pomalších zákrutách a na ceste s výraznými vlnami.

Pri zameraní na hospodárnosť ukazuje naftový motor dve tváre. V úspornom, ale nie pomalom režime sme zvládli prejsť vzdialenosť 100 km s kombinovanou spotrebou jemne cez päť litrov, keď časť trasy tvorila diaľnica, spotreba stúpla na 5,4 l.

K dobrej spotrebe prispieva odstupňovanie prevodovky, ku ktorému nemáme žiadne výhrady. Stačí sa však menej kontrolovať, nevyužívať zotrvačnosť auta a spotreba hravo prekročí hranicu sedem litrov.

Trochu nám prekážalo dotykové nastavovanie klimatizácie, nereagovalo vždy podľa našich predstáv. Foto: Rastislav Chvála

Odhlučnenie je silnou stránkou

Adaptívny podvozok FlexRide si s bežnými nerovnosťami poradil hravo, jedine po prepnutí do režimu šport sa aj podľa očakávania mierne zvýšila jeho hlučnosť. Odhlučnenie podvozka aj motora patrí inak medzi silné stránky praktického kombi.

Po otvorení masívnych zadných dverí sa objavia náhradné zadné svetlomety. Bez nich by Insigniu s otvoreným kufrom v noci ostatní členovia premávky mohli prehliadnuť. Foto: Rastislav ChválaVo vnútri nás z užívateľského hľadiska potešilo ovládanie jednotlivých funkcií palubného počítača pomocou tlačidiel multifunkčného volantu.

V “povinnej“ výbave auta tejto triedy nechýba dotykový displej. Jeho grafiku ešte stále považujeme na dnešnú dobu za dobrú, o niečo horšie je to s logikou jeho ovládania. Trochu nám prekážalo dotykové nastavovanie klimatizácie, nereagovalo vždy podľa našich predstáv. Bežné mechanické ovládače sú určite lepším riešením.

Usporiadanie klasických tlačidiel v okolí dotykového displeja je na pomery tejto nemeckej automobilky veľmi prehľadné.

Opel Insignia nám ukázal, že napriek vyššej hmotnosti je v niektorých parametroch excelentný, v iných sa vyrovnáva, prípadne len minimálne zaostáva za konkurenciou. To je potenciál, na ktorom môže Opel pri príprave druhej generácie stavať.

Pomaly dosluhujúca Insignia stále ponúka zaujímavé jazdné vlastnosti a podľa očakávania vyniká počas dlhých ciest. Po krátkom zvezení na nemeckej diaľnici (na inej, ale rovnakej Insignii) musíme konštatovať, že aj pri vysokých rýchlostiach si udržuje komfort cestovania.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Insignia

Verzia

Sports Tourer 2,0 CDTI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 490*/26 290*/33 610

Motor

diesel; štvorvalec; objem 1956 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,9/10,06

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

34,51

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,92 na treťom prevodovom stupni

4,73 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pri 50, 90 a 130 km/h

48/87/126

Stav tachometra (km)

7000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/7,0; pri troche snahy, ale nie pomalom tempe sme kombinovanú spotrebu vrátane jazdy po diaľnici stlačili na 5,4

Objem palivovej nádrže (l)

70

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/45 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1733/577

Objem batožinového priestoru (l)

500-1530

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2737; 4913; 2084; 1513

Motor

dostatočne pružný, Insignia vie byť rýchla, ale nie športová

Prevodovka

k dĺžke prevodov nemáme výhrady; dráhy radiacej páky sú presné

Podvozok

možnosť prepínania režimov podvozka; dobre zvláda nerovnosti, po prepnutí do režimu šport narastie hlučnosť podvozka na nerovnostiach

Interiér

interiér má logické usporiadanie; materiály aj spracovanie pôsobia dobre; tlačidlá nad dotykovým displejom sú už mimo priameho dosahu šoféra, musí sa nakloniť dopredu; namiesto dotykového ovládania nastavenia teploty klimatizácie by sme prijali radšej klasické gombíky, na dotyk to nereaguje vždy ideálne

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad aj posed; pri našom obľúbenom posede s nastavením sedadla čo najnižšie, mierne prekáža vo výhľade spodná hrubšia časť predných stĺpikov

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu – logické a prehľadné ovládanie/ navigácia pomocou dotykového displeja, to už je zložitejšie – vyžaduje si to trochu sústredenia, neodporúčame nastavovať za jazdy

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie

Nastavovanie sedadiel vpredu

mechanicky pomocou páčky, elektrické nastavovanie bedrovej opierky

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri úchytné oká

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva pod dnom kufra

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupné, trochu úzke hrdlo ostrekovača; čisté prahy vďaka dvom tesniacim gumám; klasické veko nádrže

*Akciové ceny

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku?
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  3. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  6. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  7. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  8. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Slovenskí podnikatelia veria v pozitívny vývoj
  1. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Realitná činnosť ako podnikanie
  5. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  6. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Verde Park farbí útulný domov na zeleno
  9. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €!
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 37 998
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 19 007
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 13 248
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 593
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 089
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 125
  7. Najkrajšie ostrovy Talianska 3 857
  8. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 3 143
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 931
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 590

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Koľko partnerov treba mať, kým nájdeme pravú lásku

Nehanbite sa za bruško a sprosté tetovanie, mierte vysoko a mierte často. Matematické tipy, ako zlepšiť svoje šance na úspešné zoznámenie.

KULTÚRA

Peter Lipa: Moje skutočné meno bolo pre mňa nebezpečné

Peter Lipa oslavuje 75 rokov. Hovorí, že pri živote ho drží záujem o hudbu

AUTO

Povinná výbava nových áut sa o tri roky výrazne zmení

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.