SME
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

TEST: Opel Insignia stále kráča s dobou

Ani vyšší vek a hmotnosť nebráni Insignii, aby dôstojne konkurovala svojim rivalom v triede.

Insignia si aj pri vysokých rýchlostiach udržuje príjemný komfort cestovania.Insignia si aj pri vysokých rýchlostiach udržuje príjemný komfort cestovania. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Už sú to dva roky, čo prešla Insignia modernizáciou a celkovo je prvá generácia tohto modelu na trhu už poriadne dlho. Veď jej predstavenie bolo na programe dňa ešte v roku 2008. Najbližší konkurenti Insignie prešli generačnou výmenou v priebehu posledného roku.

Druhej generácie vlajkovej lode automobilky s bleskom v znaku sa pravdepodobne dočkáme až na prelome rokov 2016 – 2017, preto nás zaujímalo, ako “stará“ Insignia stíha s konkurenciou. Výrazne jej v tom pomohla spomínaná modernizácia, najmä vďaka novým či vynoveným motorom.

My sme v teste preverili schopnosti kombi modelu Sports Tourer, o ktorého pohon sa staral naftový štvorvalec 2,0 CDTI, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Mínusom je hmotnosť

Pri pohľade na papierové hodnoty Insignia najvýraznejšie za konkurenciou zaostáva svojou hmotnosťou. Viac ako 1700 kg pri vozidle tejto kategórie s pohonom prednej nápravy je už priveľa.

Samotní predstavitelia automobilky pri predvedení prototypu novej Astry uznali, že vyššia hmotnosť je mínusom, ktorý sa prejaví na brzdách, pri akcelerácii, spotrebe a pri celkovom správaní auta na ceste.

Preto v prípade Astry išli s hmotnosťou výrazne dole. Očakávame, že tak spravia aj v prípade druhej generácie modelu Insignia.

Usporiadanie tlačidiel v okolí dotykového displeja je prehľadné. Tie nad ním sú však ďaleko a treba sa za nimi načiahnuť. Foto: Rastislav Chvála

Brzdí excelentne

Na diaľniciach a rýchlych pasážach kvalitných ciest šofér pocíti hmotnosť auta len minimálne. Dokonca kombi, podľa našich meraní, zabrzdí z rýchlosti 100 km/h na dráhe 34,5 m. Je to excelentný výsledok, ktorý Insigniu radí niekde medzi športovo ladené vozidlá.

Nesklamala ani zrýchlením a ani pružnosťou motora. Väčšiu hmotnosť možno pocítiť v pomalších zákrutách a na ceste s výraznými vlnami.

Pri zameraní na hospodárnosť ukazuje naftový motor dve tváre. V úspornom, ale nie pomalom režime sme zvládli prejsť vzdialenosť 100 km s kombinovanou spotrebou jemne cez päť litrov, keď časť trasy tvorila diaľnica, spotreba stúpla na 5,4 l.

K dobrej spotrebe prispieva odstupňovanie prevodovky, ku ktorému nemáme žiadne výhrady. Stačí sa však menej kontrolovať, nevyužívať zotrvačnosť auta a spotreba hravo prekročí hranicu sedem litrov.

Trochu nám prekážalo dotykové nastavovanie klimatizácie, nereagovalo vždy podľa našich predstáv. Foto: Rastislav Chvála

Odhlučnenie je silnou stránkou

Adaptívny podvozok FlexRide si s bežnými nerovnosťami poradil hravo, jedine po prepnutí do režimu šport sa aj podľa očakávania mierne zvýšila jeho hlučnosť. Odhlučnenie podvozka aj motora patrí inak medzi silné stránky praktického kombi.

Po otvorení masívnych zadných dverí sa objavia náhradné zadné svetlomety. Bez nich by Insigniu s otvoreným kufrom v noci ostatní členovia premávky mohli prehliadnuť. Foto: Rastislav ChválaVo vnútri nás z užívateľského hľadiska potešilo ovládanie jednotlivých funkcií palubného počítača pomocou tlačidiel multifunkčného volantu.

V “povinnej“ výbave auta tejto triedy nechýba dotykový displej. Jeho grafiku ešte stále považujeme na dnešnú dobu za dobrú, o niečo horšie je to s logikou jeho ovládania. Trochu nám prekážalo dotykové nastavovanie klimatizácie, nereagovalo vždy podľa našich predstáv. Bežné mechanické ovládače sú určite lepším riešením.

Usporiadanie klasických tlačidiel v okolí dotykového displeja je na pomery tejto nemeckej automobilky veľmi prehľadné.

Opel Insignia nám ukázal, že napriek vyššej hmotnosti je v niektorých parametroch excelentný, v iných sa vyrovnáva, prípadne len minimálne zaostáva za konkurenciou. To je potenciál, na ktorom môže Opel pri príprave druhej generácie stavať.

Pomaly dosluhujúca Insignia stále ponúka zaujímavé jazdné vlastnosti a podľa očakávania vyniká počas dlhých ciest. Po krátkom zvezení na nemeckej diaľnici (na inej, ale rovnakej Insignii) musíme konštatovať, že aj pri vysokých rýchlostiach si udržuje komfort cestovania.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Insignia

Verzia

Sports Tourer 2,0 CDTI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 490*/26 290*/33 610

Motor

diesel; štvorvalec; objem 1956 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3750

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,9/10,06

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

34,51

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,92 na treťom prevodovom stupni

4,73 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pri 50, 90 a 130 km/h

48/87/126

Stav tachometra (km)

7000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5/7,0; pri troche snahy, ale nie pomalom tempe sme kombinovanú spotrebu vrátane jazdy po diaľnici stlačili na 5,4

Objem palivovej nádrže (l)

70

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/45 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1733/577

Objem batožinového priestoru (l)

500-1530

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2737; 4913; 2084; 1513

Motor

dostatočne pružný, Insignia vie byť rýchla, ale nie športová

Prevodovka

k dĺžke prevodov nemáme výhrady; dráhy radiacej páky sú presné

Podvozok

možnosť prepínania režimov podvozka; dobre zvláda nerovnosti, po prepnutí do režimu šport narastie hlučnosť podvozka na nerovnostiach

Interiér

interiér má logické usporiadanie; materiály aj spracovanie pôsobia dobre; tlačidlá nad dotykovým displejom sú už mimo priameho dosahu šoféra, musí sa nakloniť dopredu; namiesto dotykového ovládania nastavenia teploty klimatizácie by sme prijali radšej klasické gombíky, na dotyk to nereaguje vždy ideálne

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad aj posed; pri našom obľúbenom posede s nastavením sedadla čo najnižšie, mierne prekáža vo výhľade spodná hrubšia časť predných stĺpikov

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu – logické a prehľadné ovládanie/ navigácia pomocou dotykového displeja, to už je zložitejšie – vyžaduje si to trochu sústredenia, neodporúčame nastavovať za jazdy

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie

Nastavovanie sedadiel vpredu

mechanicky pomocou páčky, elektrické nastavovanie bedrovej opierky

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri úchytné oká

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva pod dnom kufra

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupné, trochu úzke hrdlo ostrekovača; čisté prahy vďaka dvom tesniacim gumám; klasické veko nádrže

*Akciové ceny

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 619
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 784
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 485
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 241
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 574
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 541
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 150
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 037
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 443
  10. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako vidí spätne reláciu s Dominikou Cibulkovou? A ako sa jej žije ako slobodnej matke počas pandémie?

24 h
Boris Kollár počas dovolenky s Jurajom Ondrejčákom a Tomášom Rajeckým na Kube.

Obaja sú obvinení z korupcie.

22 h
Očkovanie proti Covidu-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

11 h
Komentár Petra Schutza

Kto tu pácha svinstvá

Peter Schutz

Matovič zavádza na každom metri.

8 h

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr