Je utópiou, aby autá jazdili v reálnej prevádzke s tabuľkovou spotrebou

Volkswagen má zvolať autá do servisov a na vlastné náklady ich opraviť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Volkswagen (VW) má zvolať autá do servisov a na vlastné náklady ich opraviť. Ide o pranierovaný motor TDI a poznať ho podľa C v kóde. Požiadavka ukazuje predovšetkým na nepochopenie problému. Informuje o tom portál iDNES.cz.

Je utópiou, aby sa podarilo jazdiť autom s tabuľkovou spotrebou (emisie sú k nej v priamej úmere). Reálne opraviť auto tak, aby vypúšťalo v reálnej prevádzke množstvo emisií stanovené homologizačným meraním, to sa nedá dosiahnuť. Možno by sa to podarilo iba v prípade, keby vodiči jazdili maximálne tak štyridsiatkou.

Predstava, že Američan príde so svojím Passatom TDI do servisu, kde mu "opravia" softvér a auto bude jazdiť v bežnej prevádzke s nižšou spotrebou, je za hranicou naivity.

Jediné, k čomu nafúknutá aféra povedie, bude finančné oslabenie Volkswagenu. Dosiahnuť v praxi hodnoty spotreby, aby sa dostali na úroveň požiadaviek predpisov, možno iba v prípade masívnych investícií do veľmi drahých technológií.

Asi jedinou dnes známou cestou je hybridizácia, ktorá vypomáha spaľovaciemu motoru. Po prvé, je to veľmi drahé a po druhé, to vedie k zníženiu spotreby paliva len v určitých režimoch jazdy. A hybridnú Octaviu za 750.000 Kč (27.580 eur) si veľa ľudí nekúpi.

Čo sa stane na technickej kontrole s dieselom, ktorý patrí do diskutovanej skupiny? Nič. Servisná úprava v jeho počítači v najkrajnejšom prípade odstráni jednu z máp správania sa motora, ktorú majitelia aj tak nepoužívajú. Vozidlá nebudú jazdiť ani lepšie, ani horšie, a ich spotreba zostane nezmenená.

Celá kauza môže mať jeden pozitívny efekt: európske predpisy sa konečne priblížia reálnemu životu. Budú sa musieť prehodnotiť normy, ktoré hraničia so zdravým rozumom a fyzikálnymi zákonmi.

(1 EUR = 27,193 CZK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop