Ruský výrobca automobilov AvtoVAZ začal so sériovou výrobou modelu Lada Vesta. Ešte predtým ju však podrobil testom a s viac než 300 predsériovými vozidlami najazdil dva milióny kilometrov.
Podľa tlačovej správy ruskej automobilky je to o 500-tisíc km viac, než je medzi ostatnými automobilkami štandardné. Niektoré z áut boli testované v laboratórnych podmienkach, iné boli v prevádzke niekoľko mesiacov.
Z textu je jednoznačné, že AvtoVAZu veľmi záleží na imidži jeho vozidiel, pokiaľ ide o ich spoľahlivosť a bezpečnosť.
Pred spustením výroby boli uskutočnené stovky virtuálnych crash testov, ktorých výsledky boli následne potvrdené 35-timi reálnymi crash testami podľa metodiky UN/ECE, ARCAP a EuroNCAP.
Pri skúmaní výdrže vozidiel sa výrobca zameral aj na opotrebovanie áut pri typicky ruských podmienkach. Limit jednotlivých častí podvozka a ich výdrž napríklad skúmal pri jazde po štrkových cestách v rýchlosti 60 km/h.
Na konci tlačovej správy ruský výrobca nezabudol upozorniť na fakt, že všetky ojazdené prototypy zrecykluje a teda sa žiadny z nich nedostane do predaja.
Vesta sa stane prvým autom vyrábaným v Rusku využívajúcim systém ERA-GLONASS. Ten v prípade havárie lokalizuje vozidlo a automaticky vyšle núdzový signál pre príslušné záchranné zložky.
Sedan Vesta je postavený na úplne novej platforme Lada B/C, ktorú navrhol AvtoVAZ v spolupráci s alianciou Renault-Nissan.
O pohon sa postará agregát s objemom 1,6 l a s výkonom 78 kW. Spriahnutý bude s manuálnou prevodovkou z dielne Renaultu. Cenu a stupne výbavy vozidla sa dozvieme až tesne pred štartom predaja, naplánovanom na 25. novembra tohto roku.