SME

AvtoVAZ začína so sériovou výrobou modelu Lada Vesta

Automobilka pri informovaní verejnosti kladie dôraz na spoľahlivosť, výdrž a bezpečnosť nového modelu.

Ruský výrobca automobilov AvtoVAZ začal so sériovou výrobou modelu Lada Vesta. Ešte predtým ju však podrobil testom a s viac než 300 predsériovými vozidlami najazdil dva milióny kilometrov.

Podľa tlačovej správy ruskej automobilky je to o 500-tisíc km viac, než je medzi ostatnými automobilkami štandardné. Niektoré z áut boli testované v laboratórnych podmienkach, iné boli v prevádzke niekoľko mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z textu je jednoznačné, že AvtoVAZu veľmi záleží na imidži jeho vozidiel, pokiaľ ide o ich spoľahlivosť a bezpečnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Pred spustením výroby boli uskutočnené stovky virtuálnych crash testov, ktorých výsledky boli následne potvrdené 35-timi reálnymi crash testami podľa metodiky UN/ECE, ARCAP a EuroNCAP.

Pri skúmaní výdrže vozidiel sa výrobca zameral aj na opotrebovanie áut pri typicky ruských podmienkach. Limit jednotlivých častí podvozka a ich výdrž napríklad skúmal pri jazde po štrkových cestách v rýchlosti 60 km/h.

Na konci tlačovej správy ruský výrobca nezabudol upozorniť na fakt, že všetky ojazdené prototypy zrecykluje a teda sa žiadny z nich nedostane do predaja.

Vesta sa stane prvým autom vyrábaným v Rusku využívajúcim systém ERA-GLONASS. Ten v prípade havárie lokalizuje vozidlo a automaticky vyšle núdzový signál pre príslušné záchranné zložky.

SkryťVypnúť reklamu

Sedan Vesta je postavený na úplne novej platforme Lada B/C, ktorú navrhol AvtoVAZ v spolupráci s alianciou Renault-Nissan.

O pohon sa postará agregát s objemom 1,6 l a s výkonom 78 kW. Spriahnutý bude s manuálnou prevodovkou z dielne Renaultu. Cenu a stupne výbavy vozidla sa dozvieme až tesne pred štartom predaja, naplánovanom na 25. novembra tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 028
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 641
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 046
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 356
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 803
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 103
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 890
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 507
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Prebieha naša životná dráha lineárne, alebo je sínusoidou?
  2. Martin Fronk: Človek hodný inšpirácie
  3. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém.
  4. Angelika Herčková: Ak ostávame ako zamestnanci v sociálnych službách, nesmieme zabúdať prečo
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Vydrník
  6. Ernest Klotton: Demokracia je len nástroj, ktorý možno podľa potreby ohýbať
  7. Irena Šimuneková: Goralská perla pod Belianskymi Tatrami – Ždiar
  8. Jozef Huljak: Nepriateľ môjho nepriateľa je môj dočasný spojenec
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 397
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 763
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 12 519
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 9 512
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 791
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 393
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 920
  8. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 860
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu