AvtoVAZ začína so sériovou výrobou modelu Lada Vesta

Automobilka pri informovaní verejnosti kladie dôraz na spoľahlivosť, výdrž a bezpečnosť nového modelu.

Ruský výrobca automobilov AvtoVAZ začal so sériovou výrobou modelu Lada Vesta. Ešte predtým ju však podrobil testom a s viac než 300 predsériovými vozidlami najazdil dva milióny kilometrov.

Podľa tlačovej správy ruskej automobilky je to o 500-tisíc km viac, než je medzi ostatnými automobilkami štandardné. Niektoré z áut boli testované v laboratórnych podmienkach, iné boli v prevádzke niekoľko mesiacov.

Z textu je jednoznačné, že AvtoVAZu veľmi záleží na imidži jeho vozidiel, pokiaľ ide o ich spoľahlivosť a bezpečnosť.

Pred spustením výroby boli uskutočnené stovky virtuálnych crash testov, ktorých výsledky boli následne potvrdené 35-timi reálnymi crash testami podľa metodiky UN/ECE, ARCAP a EuroNCAP.

Pri skúmaní výdrže vozidiel sa výrobca zameral aj na opotrebovanie áut pri typicky ruských podmienkach. Limit jednotlivých častí podvozka a ich výdrž napríklad skúmal pri jazde po štrkových cestách v rýchlosti 60 km/h.

Na konci tlačovej správy ruský výrobca nezabudol upozorniť na fakt, že všetky ojazdené prototypy zrecykluje a teda sa žiadny z nich nedostane do predaja.

Vesta sa stane prvým autom vyrábaným v Rusku využívajúcim systém ERA-GLONASS. Ten v prípade havárie lokalizuje vozidlo a automaticky vyšle núdzový signál pre príslušné záchranné zložky.

Sedan Vesta je postavený na úplne novej platforme Lada B/C, ktorú navrhol AvtoVAZ v spolupráci s alianciou Renault-Nissan.

O pohon sa postará agregát s objemom 1,6 l a s výkonom 78 kW. Spriahnutý bude s manuálnou prevodovkou z dielne Renaultu. Cenu a stupne výbavy vozidla sa dozvieme až tesne pred štartom predaja, naplánovanom na 25. novembra tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 628
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 064
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 378
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 892
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 486
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 454
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop