AvtoVAZ začína so sériovou výrobou modelu Lada Vesta

Automobilka pri informovaní verejnosti kladie dôraz na spoľahlivosť, výdrž a bezpečnosť nového modelu.

Ruský výrobca automobilov AvtoVAZ začal so sériovou výrobou modelu Lada Vesta. Ešte predtým ju však podrobil testom a s viac než 300 predsériovými vozidlami najazdil dva milióny kilometrov.

Podľa tlačovej správy ruskej automobilky je to o 500-tisíc km viac, než je medzi ostatnými automobilkami štandardné. Niektoré z áut boli testované v laboratórnych podmienkach, iné boli v prevádzke niekoľko mesiacov.

Z textu je jednoznačné, že AvtoVAZu veľmi záleží na imidži jeho vozidiel, pokiaľ ide o ich spoľahlivosť a bezpečnosť.

Pred spustením výroby boli uskutočnené stovky virtuálnych crash testov, ktorých výsledky boli následne potvrdené 35-timi reálnymi crash testami podľa metodiky UN/ECE, ARCAP a EuroNCAP.

Pri skúmaní výdrže vozidiel sa výrobca zameral aj na opotrebovanie áut pri typicky ruských podmienkach. Limit jednotlivých častí podvozka a ich výdrž napríklad skúmal pri jazde po štrkových cestách v rýchlosti 60 km/h.

Na konci tlačovej správy ruský výrobca nezabudol upozorniť na fakt, že všetky ojazdené prototypy zrecykluje a teda sa žiadny z nich nedostane do predaja.

Vesta sa stane prvým autom vyrábaným v Rusku využívajúcim systém ERA-GLONASS. Ten v prípade havárie lokalizuje vozidlo a automaticky vyšle núdzový signál pre príslušné záchranné zložky.

Sedan Vesta je postavený na úplne novej platforme Lada B/C, ktorú navrhol AvtoVAZ v spolupráci s alianciou Renault-Nissan.

O pohon sa postará agregát s objemom 1,6 l a s výkonom 78 kW. Spriahnutý bude s manuálnou prevodovkou z dielne Renaultu. Cenu a stupne výbavy vozidla sa dozvieme až tesne pred štartom predaja, naplánovanom na 25. novembra tohto roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 28 178
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 22 005
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 990
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 592
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 050
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 644