SME

TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis

Slabší agregát sa dokáže výraznejšie priblížiť papierovej spotrebe. Potvrdili sa nám skúsenosti s dobrým správaním podvozku, nadobudnuté počas prvej jazdy.

Nedávna modernizácia priniesla Avensisu pomerne výrazné prepracovanie prednej časti vozidla.Nedávna modernizácia priniesla Avensisu pomerne výrazné prepracovanie prednej časti vozidla. (Zdroj: Rastislav Chvála)

V priebehu leta sme dostali na test postupne dve Toyoty Avensis Touring Sports s rôznymi naftovými motormi. Prvé skúsenosti s agregátmi 1,6 D-4D a 2,0 D-4D sme získali už pri zoznámení s modernizovaným Avensisom počas prvej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Subjektívne dojmy sme tak teraz mohli konfrontovať s presnými meraniami dynamických vlastností telemetriou. Dvojica áut bola zároveň vhodnou vzorkou pre zistenie, ako vplýva narastajúce množstvo najazdených kilometrov na auto.

Najazdené kilometre sa prejavili

miesta na sedenie vzadu je primerane. pri otvorení lakťovej opierky však dostane pasažier, sediaci vzadu v strede, úder do kolena.Zatiaľ čo dvojliter nebol ani poriadne zabehnutý, Avensis so slabším motorom mal už za sebou takmer desaťtisíc kilometrov. Ono sa to na prvý pohľad nemusí zdať veľa, ale neustále striedanie šoférov a pravidelné skúšanie auta na jeho limite zanechá na každom aute väčšiu, či menšiu stopu.

SkryťVypnúť reklamu

Nové a hrubšie izolačné materiály priniesli modernizovanému Avensisu lepšie odhlučnenie od diania na ceste, aj od pohonnej jednotky. O to viac vynikol každý nežiaduci zvuk v interiéri.

Z tohto hľadiska musíme konštatovať, že vo vnútri pri jazde nič nevŕzgalo. O niečo horšie to bolo pri dotyku najviac využívaných častí.

Najvýraznejšie sa to prejavovalo na madle šoférových dverí. Po jeho uchopení sa doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk.

LED svetlá potešia účinkom a svojou farbou

Dve verzie rovnakého auta nám ukázali možnosti, ako môže interiér Avensisu vyzerať. Mohli sme tak porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér, kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby.

SkryťVypnúť reklamu

Nepraktické sa ukázalo otváranie lakťovej opierky. Odsunutím krytu dozadu totiž dostane cestujúci, sediaci vzadu v strede, úder do kolena. Výhľadu z pozície šoféra nič zásadné neprekáža.

Po uchopení sa madlo na šoférových dverách jedného z áut doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk. Foto: Rastislav Chvála

V noci svojím účinkom a príjemnou bielou farbou potešia LED svetlá s automatickým natáčaním do zákruty. Vo výbave oboch vozidiel bolo aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Túto funkciu sme však využívali minimálne, pretože nám často blikali šoféri protiidúcich áut, reagujúci na neskoré prepínanie diaľkových svetiel automatickým systémom.

Slabší motor sa vie priblížiť papierovej spotrebe

V otázke spotreby sa nám potvrdili očakávané výsledky. S motorom 1,6 D-4D sa dá výraznejšie priblížiť k papierovej spotrebe. Stačí však auto plne obsadiť, trochu pritlačiť na plyn a situácia v hospodárnosti jazdy sa vyrovnáva, ak nie priamo preklápa v prospech agregátu 2,0 D-4D.

SkryťVypnúť reklamu

Papierový výkon vzhľadom na objem motora nepatrí ani v jednom z dvojice pohonných jednotiek medzi etalón. Subjektívne pocity však naznačovali ochotu oboch dieselov ťahať. Ani u jedného sme nemali problém s predbiehaním. Namerané hodnoty zrýchlenia zo 70 na 100 km/h mierne zhoršujú dlhšie prevody.

Dve verzie rovnakého auta nám umožnili porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby. Foto: Gabriel Kuchta

Podvozok je silnou stránkou

Šesťstupňová manuálna prevodovka s dobrou kulisou radenia je totiž odstupňovaná tak, aby točil motor aj na diaľnici príjemné otáčky. To má pozitívny vplyv na kultúru cestovania a zvládanie dlhých trás aj vo vyššom tempe.

Podvozok si dokázal v zákrutách k našej spokojnosti poradiť s kombináciou horších ciest a plne naloženého auta. Avensis sa zbytočne nenakláňal a stabilný ostával aj po prejazde priečnych nerovností. Skôr ako podvozok nás limitovala posádka, pre ktorú bola športovejšia jazda nepohodlná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obe motorizácie, kombinované výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, triafajú svoju cieľovú skupinu. Slabší diesel je vhodný pre šoférov jazdiacich väčšinu roka s prázdnym autom a s ľahkou nohou.

Vtedy sa im agregát 1,6 D-4D odmení dobrou spotrebou a stále ponúkne dostatočný výkon na predbiehanie. S nárastom zaťaženia vozidla a požiadavkou na dynamické vlastnosti vystupujú do popredia schopnosti dvojlitra. Ani v jeho prípade sa však nedá hovoriť o nejakej športovej jazde. V tomto má navrch podvozok, ktorý má potenciál aj pre skrotenie výkonnejších motorov.

Nastavenie hlavovej opierky vzadu má malý rozsah. Nepríjemné to je najmä pre vyšších pasažierov. Foto: Rastislav Chvála

Hospodárnosť svojej jazdy môže šofér kontrolovať aj prostredníctvom aplikácie Glass of Water. Čím plynulejšia jazda, tým menej vody z virtuálneho pohára vyleje. Foto: Rastislav Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Avensis Touring Sports

Verzia

Active 1,6 D-4D

Executive 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 970/26 700/ 29 622

22 970/32 200/32 822

Motor

diesel; 1598 cm3; radový štvorvalec

diesel; 1998 cm3; radový štvorvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

82(112)/4 000

105(143)/4 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270/1 750-2250

320/1 750-2 250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,4/12,03

9,5/10,95

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

38,15

38,85

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,57 na trojke

4,62 na trojke

7,23 na štvorke

6,02 na štvorke

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šestke

1500 na šestke

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šestke

2200 na šestke

Presnosť tachometra pri 50/90/130 km/h

47/85/124

46/85/124

Stav tachometra (km)

9 800

1 100

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,3/4,7-6,3; Avensis s menším motorom bol už zabehnutý; spotrebou je o niečo lepší, ale pri rýchlejšej jazde a väčšom zaťažení sa jeho spotreba šplhá k hodnotám dosiahnuteľným s objemnejším motorom

4,5/ počas testu sa naša spotreba hýbala v rozmedzí 5,3 až 7,1; tá najvyššia bola dosiahnutá v kopcovitom teréne s plne obsadeným autom a pri využívaní potenciálu motora – v podstate ju môžeme považovať za maximálnu spotrebu Avensisu 2,0 D-4D

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1520/590

1565/545

Objem batožinového priestoru (l)

543

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4750; 1810; 1480

Prevodovka

presná kulisa radiacej páky; prevodové stupne sú posadené vyššie, aj na diaľnici motor vďaka tomu točí príjemné otáčky

Interiér

prijemný interiér; dotyková obrazovka by mohla byť umiestnená o niečo vyššie; lakťová opierka má nepraktické otváranie

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed; výhľadu nič neprekáža

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/dotyková obrazovka má niekedy dlhšiu odozvu

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Predné svetlá technika a účinok

natáčacie svetlomety s výborným účinkom a príjemnou farbou svetla majú funkciu automatického prepínania diaľkových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém funguje v podaní Toyoty výborne

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobre nastupovanie dopredu aj dozadu; vzadu potešila rovná podlaha

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavovanie s tromi pamäťovými polohami; nechýba elektrické nastavovanie bedrovej opierky

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; dva široké boxy po stranách; kotviaci systém; oddelenie batožinového priestoru sieťkou.

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

úzke hrdlo ostrekovača; vpredu čisté prahy, vzadu sa napriek prítomnosti dvoch tesniacich gúm prah špiní; klasické veko nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 593
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 923
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 076
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 4 279
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 649
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 099
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 711
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  4. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  5. Emil Lobotka: Ukrižuj
  6. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  7. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  8. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 793
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 459
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 644
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 442
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 380
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 941
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 510
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 506
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu