TEST: Porovnali sme dva dieselové motory Toyoty Avensis

Slabší agregát sa dokáže výraznejšie priblížiť papierovej spotrebe. Potvrdili sa nám skúsenosti s dobrým správaním podvozku, nadobudnuté počas prvej jazdy.

Nedávna modernizácia priniesla Avensisu pomerne výrazné prepracovanie prednej časti vozidla.(Zdroj: Rastislav Chvála)

V priebehu leta sme dostali na test postupne dve Toyoty Avensis Touring Sports s rôznymi naftovými motormi. Prvé skúsenosti s agregátmi 1,6 D-4D a 2,0 D-4D sme získali už pri zoznámení s modernizovaným Avensisom počas prvej jazdy.

Subjektívne dojmy sme tak teraz mohli konfrontovať s presnými meraniami dynamických vlastností telemetriou. Dvojica áut bola zároveň vhodnou vzorkou pre zistenie, ako vplýva narastajúce množstvo najazdených kilometrov na auto.

Najazdené kilometre sa prejavili

Miesta na sedenie vzadu je primerane. Pri otvorení lakťovej opierky však dostane pasažier, sediaci vzadu v strede, úder do kolena.Zatiaľ čo dvojliter nebol ani poriadne zabehnutý, Avensis so slabším motorom mal už za sebou takmer desaťtisíc kilometrov. Ono sa to na prvý pohľad nemusí zdať veľa, ale neustále striedanie šoférov a pravidelné skúšanie auta na jeho limite zanechá na každom aute väčšiu, či menšiu stopu.

Nové a hrubšie izolačné materiály priniesli modernizovanému Avensisu lepšie odhlučnenie od diania na ceste, aj od pohonnej jednotky. O to viac vynikol každý nežiaduci zvuk v interiéri.

Z tohto hľadiska musíme konštatovať, že vo vnútri pri jazde nič nevŕzgalo. O niečo horšie to bolo pri dotyku najviac využívaných častí.

Najvýraznejšie sa to prejavovalo na madle šoférových dverí. Po jeho uchopení sa doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk.

LED svetlá potešia účinkom a svojou farbou

Dve verzie rovnakého auta nám ukázali možnosti, ako môže interiér Avensisu vyzerať. Mohli sme tak porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér, kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby.

Nepraktické sa ukázalo otváranie lakťovej opierky. Odsunutím krytu dozadu totiž dostane cestujúci, sediaci vzadu v strede, úder do kolena. Výhľadu z pozície šoféra nič zásadné neprekáža.

Po uchopení sa madlo na šoférových dverách jedného z áut doslova poddávalo pod tlakom ruky a pri každom zatvorení dverí vydalo nepríjemný zvuk. Foto: Rastislav Chvála

V noci svojím účinkom a príjemnou bielou farbou potešia LED svetlá s automatickým natáčaním do zákruty. Vo výbave oboch vozidiel bolo aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Túto funkciu sme však využívali minimálne, pretože nám často blikali šoféri protiidúcich áut, reagujúci na neskoré prepínanie diaľkových svetiel automatickým systémom.

Slabší motor sa vie priblížiť papierovej spotrebe

V otázke spotreby sa nám potvrdili očakávané výsledky. S motorom 1,6 D-4D sa dá výraznejšie priblížiť k papierovej spotrebe. Stačí však auto plne obsadiť, trochu pritlačiť na plyn a situácia v hospodárnosti jazdy sa vyrovnáva, ak nie priamo preklápa v prospech agregátu 2,0 D-4D.

Papierový výkon vzhľadom na objem motora nepatrí ani v jednom z dvojice pohonných jednotiek medzi etalón. Subjektívne pocity však naznačovali ochotu oboch dieselov ťahať. Ani u jedného sme nemali problém s predbiehaním. Namerané hodnoty zrýchlenia zo 70 na 100 km/h mierne zhoršujú dlhšie prevody.

Dve verzie rovnakého auta nám umožnili porovnať vzhľad konzervatívnej tmavej kombinácie farieb a “živšie“ pôsobiaci interiér kombinujúci čiernu a doplnky medenej farby. Foto: Gabriel Kuchta

Podvozok je silnou stránkou

Šesťstupňová manuálna prevodovka s dobrou kulisou radenia je totiž odstupňovaná tak, aby točil motor aj na diaľnici príjemné otáčky. To má pozitívny vplyv na kultúru cestovania a zvládanie dlhých trás aj vo vyššom tempe.

Podvozok si dokázal v zákrutách k našej spokojnosti poradiť s kombináciou horších ciest a plne naloženého auta. Avensis sa zbytočne nenakláňal a stabilný ostával aj po prejazde priečnych nerovností. Skôr ako podvozok nás limitovala posádka, pre ktorú bola športovejšia jazda nepohodlná.

Obe motorizácie, kombinované výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, triafajú svoju cieľovú skupinu. Slabší diesel je vhodný pre šoférov jazdiacich väčšinu roka s prázdnym autom a s ľahkou nohou.

Vtedy sa im agregát 1,6 D-4D odmení dobrou spotrebou a stále ponúkne dostatočný výkon na predbiehanie. S nárastom zaťaženia vozidla a požiadavkou na dynamické vlastnosti vystupujú do popredia schopnosti dvojlitra. Ani v jeho prípade sa však nedá hovoriť o nejakej športovej jazde. V tomto má navrch podvozok, ktorý má potenciál aj pre skrotenie výkonnejších motorov.

Nastavenie hlavovej opierky vzadu má malý rozsah. Nepríjemné to je najmä pre vyšších pasažierov. Foto: Rastislav Chvála

Hospodárnosť svojej jazdy môže šofér kontrolovať aj prostredníctvom aplikácie Glass of Water. Čím plynulejšia jazda, tým menej vody z virtuálneho pohára vyleje. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Avensis Touring Sports

Verzia

Active 1,6 D-4D

Executive 2,0 D-4D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 970/26 700/ 29 622

22 970/32 200/32 822

Motor

diesel; 1598 cm3; radový štvorvalec

diesel; 1998 cm3; radový štvorvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

82(112)/4 000

105(143)/4 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270/1 750-2250

320/1 750-2 250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,4/12,03

9,5/10,95

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

38,15

38,85

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,57 na trojke

4,62 na trojke

7,23 na štvorke

6,02 na štvorke

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1500 na šestke

1500 na šestke

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šestke

2200 na šestke

Presnosť tachometra pri 50/90/130 km/h

47/85/124

46/85/124

Stav tachometra (km)

9 800

1 100

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,3/4,7-6,3; Avensis s menším motorom bol už zabehnutý; spotrebou je o niečo lepší, ale pri rýchlejšej jazde a väčšom zaťažení sa jeho spotreba šplhá k hodnotám dosiahnuteľným s objemnejším motorom

4,5/ počas testu sa naša spotreba hýbala v rozmedzí 5,3 až 7,1; tá najvyššia bola dosiahnutá v kopcovitom teréne s plne obsadeným autom a pri využívaní potenciálu motora – v podstate ju môžeme považovať za maximálnu spotrebu Avensisu 2,0 D-4D

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1520/590

1565/545

Objem batožinového priestoru (l)

543

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4750; 1810; 1480

Prevodovka

presná kulisa radiacej páky; prevodové stupne sú posadené vyššie, aj na diaľnici motor vďaka tomu točí príjemné otáčky

Interiér

prijemný interiér; dotyková obrazovka by mohla byť umiestnená o niečo vyššie; lakťová opierka má nepraktické otváranie

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed; výhľadu nič neprekáža

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/dotyková obrazovka má niekedy dlhšiu odozvu

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Predné svetlá technika a účinok

natáčacie svetlomety s výborným účinkom a príjemnou farbou svetla majú funkciu automatického prepínania diaľkových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém funguje v podaní Toyoty výborne

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobre nastupovanie dopredu aj dozadu; vzadu potešila rovná podlaha

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavovanie s tromi pamäťovými polohami; nechýba elektrické nastavovanie bedrovej opierky

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; dva široké boxy po stranách; kotviaci systém; oddelenie batožinového priestoru sieťkou.

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

úzke hrdlo ostrekovača; vpredu čisté prahy, vzadu sa napriek prítomnosti dvoch tesniacich gúm prah špiní; klasické veko nádrže

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 157
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 696
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 336
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 151
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 096
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 246
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 070
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 828
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 961

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop