TEST DS5: Dizajn dostal prednosť pred všetkým

Okoloidúci nespustili z vozidla zrak a susedia sa pýtali, aká je to značka. Prešľapom je fakt, že model DS5 nezískal najlepší podvozok Citroënu.

(Zdroj: Martin Vosko)

Francúzska značka Citroën sa rozhodla pre osamostatnenie divízie DS, ktorú automobilka oživila s cieľom ponúknuť zákazníkom prémiové produkty a služby pre „bežné“ Citroëny nedostupné.

V priebehu predchádzajúceho týždňa sme mali možnosť vyskúšať to najlepšie čo sa pod logom DS môže ukrývať - model DS5 po medzigeneračnom facelifte pôvodného modelu Citroën DS5. Splnil naše očakávania?

Dizajnové orgie

Vzhľad automobilu je forma umenia blízka sochárstvu a označiť niečo za pekné alebo škaredé je veľmi subjektívne. Napriek tomu si myslíme, že DS5 je krásny automobil so všetkými svojimi kontrastami.

Dizajnéri vytvorili celistvé dielo a dali si záležať na každom jednom detaile.

Predná maska, svetlá, ťahanie bočných línií, prahy dverí, pozdĺžne prelisy a podarené zadné svetlá.

Sme presvedčení, že ktokoľvek by si na DS5 po dizajnovej stránke našiel niečo, čo ho poteší.

Väčšina okoloidúcich ľudí nespustila z vozidla zrak a susedia sa zvedavo pýtali, aká je to značka. Cieľ zaujať a odlíšiť sa je v prípade DS5 splnený na 100 percent.

Interiér automobilu pokračuje vo vysoko položenej latke exteriéru a prední pasažieri sedia v sedadlách, ktoré by sa nestratili ani v triede „dospelých“ luxusných vozidiel.

Zvyšok auta nezapiera snahu vytvoriť kokpit stíhacieho lietadla, od hlavného prístrojového panela, cez riešenie stredového displeja až po otváranie okien na stredovom tuneli alebo ovládače na strope, slúžiace na ovládanie strešných clôn sklenenej strechy a head-up displej.

Snáď jedinou nedokonalosťou je nižšia presnosť drobných dielov a nevhodná voľba plastových materiálov na kruhových ovládačoch audio-systému a ventilácie. Rovnako si myslíme, že v danej cenovej hladine by vyklápateľný head-up displej pred vodičom mohlo nahradiť sofistikovanejšie riešenie premietajúce informácie o jazde priamo na sklo.

Miesta je vo vozidle dostatok v prvom aj druhom rade. Malé obmedzenie môžu cítiť vyšší cestujúci vzadu, najmä na stredovom - vyvýšenom sedadle.

Citroën – presnejšie automobilka DS, si mohla dať viac záležať na ponuke odkladacích miest pre vodiča. Nebyť drobného výklenku naľavo pod volantom, tak mobilný telefón alebo kľúče nemáte kam položiť.

Motor ponúkne výkon, no prišiel o francúzsku kultivovanosť

Testovaný automobil je druhým z dvoch výbavových stupňov a tretím z troch výkonových potenciálov.

Dvojlitrová, štvorvalcová naftová pohonná jednotka vyprodukuje výkon 133 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Len v tejto najsilnejšej motorizácii spolupracuje s motorom šesťstupňová automatická prevodovka. Myslíme si, že ponúkať automatiku len s najsilnejším motorom je v rozpore s poslaním modelu DS5. V ostatných prípadoch musí zákazníkom stačiť šesťstupňový manuál.

Agregát má výkonu dostatok a vozidlo s ním zrýchli na požadovanú rýchlosť bez zaváhania. Nevedno, či za mierne hlučnejším zvukovým prejavom stojí práve požadovaných 180 konských síl, ale motoru chýba vo vyšších otáčkach francúzska jemnosť.

Počas približne 600 najazdených kilometrov v rôznych podmienkach sa priemerná spotreba vozidla vážiaceho 1.650 kg, zobrazovaná palubným počítačom, ustálila na prijateľných 6,3 litra nafty na 100 km jazdy.

Automatická prevodová skriňa pracuje bezchybne, nepreraďuje zbytočne a vhodne využíva krútiaci moment silného motora. Na maximálne stlačenie plynového pedála reaguje promptne a podradenie je veľmi rýchle.

Nie sme práve fanúšikovia systému Stop-Štart, no v DS5 nám neprekážal. Systém štartovania je mimoriadne rýchly, potlačí motor hneď do otáčok voľnobehu a neprodukuje takmer žiadne vibrácie.

Dojem luxusu pokazil podvozok

Automobilka DS si dala záležať aby model DS5 ponúkol to najlepšie pre oko i dotyk. Svet luxusných vozidiel však charakterizujú nie len najkvalitnejšie materiály a precízne vyhotovenie, ale aj pokojný podvozok spolu s presným riadením. A tu je kameň úrazu modelu DS5.

Myslíme si, že automobilka nevhodne vybrala základ podvozku, ktorý využíva prednú aj zadnú nápravu z Peugeotu 5008 spolu s identickým rázvorom kolies. (takmer zhodná je aj celková dĺžka vozidla)

S cieľom dopriať vodičovi športový pocit a odozvu, značka vybavila DS5 inými tlmičmi a tuhšími pružinami, no efekt je kontraproduktívny. Auto je na typicky slovenských cestách nepokojné a zadná náprava si nevie poradiť s nerovnosťami – citeľne odskakuje do strán. V danom type vozidla je to nešťastný fakt.

Druhým, o niečo menej závažným prešľapom, je riadenie. S cieľom poskytnúť dostatočnú spätnú väzbu od vozovky výrobca nastavil posilňovač riadenia tak, aby prenášal pohyb kolesa na volant. Zašiel však priďaleko a systém riadenia na zvlnenej vozovke v meste alebo na jamách „ťahá“ vodičovi volant z rúk.

Napriek vyššie uvedenému, podvozok a riadenie zo všetkých síl stratu doháňajú na cestách s kvalitným povrchom. Vtedy si vodič užije až prekvapivú ochotu vozidla zatočiť do zákruty a potenciál špičkových pneumatík Michelin Pilot Sport 3 s rozmerom 235/45 R18.

Rovnako musíme vyzdvihnúť nadštandardnú účinnosť brzdového systému.

Môj názor

Automobilka pripravila faceliftovaný model DS5 s cieľom ukradnúť zákazníkov prémiových značiek a zároveň poskytnúť vlastným priaznivcom možnosť prestúpiť z Citroënu C5 do niečoho prémiovejšieho.

Po dizajnovej a materiálovej stránke sa jej to jednoznačne podarilo. O priblížení sa vlastnostiam hydro-pneumatického podvozka Citroënu C5 nemôže byť ani reč. A práve ten bude klientela DS5 požadovať od automobilky oprávnene. Zvoliť jednoduchý a generačne vyžitý podvozok bol krok nesprávnym smerom.

Martin Vosko

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 092
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 579
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 633
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 212
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 878
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 670
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 333
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 332
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 625
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 208

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.