SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Model M4 GTS reprezentuje to najlepšie z BMW

BMW predstavilo technicky dokonalý sériový okruhový špeciál. Výkon 500 konských síl umožní poraziť rýchlosť 100 km/h za 3,8 sekundy.

(Zdroj: BMW)

Spoločnosť BMW M GmbH, športová divízia nemeckej automobilky BMW pripravila automobilový skvost v podobe verzie modelu BMW M4 s označením GTS. Odľahčené a výkonovo posilnené BMW M4 vyrobí automobilka aj v špeciálnej limitovanej 700 kusovej edícii v rámci oslavy 30. výročia výroby športového modelu BMW M3. Tento legendárny model zišiel po prvý raz z výrobnej linky v roku 1986.

Novinka BMW M4 GTS dokazuje svoje schopnosti mimoriadne atraktívnym časom na severnej slučke okruhu Nürburgring-Nordschleife. Model M4 GTS zajazdil jedno kolo v čase 7 minút a 28 sekúnd.

Dokonalý zvuk vytvorí motor a titánový výfuk

Srdcom každého BMW M4 GTS je ocenený radový šesťvalcový benzínový motor, so zdvihovým objemom tri litre prepĺňaný turbom. Novinkou je vstrekovanie vody do systému chladenia stlačeného vzduchu, čo umožnilo posunúť výkon na 368 kW (500 k) a zvýšiť krútiaci moment na 600 Nm.

Základné dynamické parametre hovoria o zrýchlení z pokoja na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálnej rýchlosti 305 km/h.

Využitie odľahčených materiálov vrátane uhlíkových vlákien znížilo pohotovostnú hmotnosť vozidla na 1.510 kg, čo je približne o 60 kg menej voči hmotnosti bežného BMW M4.

Interiér je orientovaný najmä na vodiča a sprostredkovanie čo najlepšieho pretekárskeho pracoviska. Škrupinové sedadlá dopĺňa odľahčené riešenie interiérových prvkov vrátane odľahčených dverí.

Zameraný na nízku hmotnosť

Odľahčené časti využíva aj exteriér BMW M4. Kapota, strecha, nastaviteľný predný splitter sú tiež vyrobené z karbónu. Aj nastaviteľné zadné prítlačné krídlo je vyrobené kombináciou hliníka a uhlíkovými vláknami spevneného plastu. Karbón je hlavným materiálom aj zadného difúzora.

S pohonnou jednotkou spolupracuje štandardne dodávaná sedemstupňová dvojspojková prevodovka M DCT, ktorej prevodové stupne sú vhodné pre bežné jazdenie i extrémne pretekanie na okruhu. Súčasťou spojenia prevodovky a motora je systém Launch Control, ktorý umožní čo najefektívnejší štart z miesta.

Na odľahčené disky kolies automobilka obula pneumatiky 265/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Podvozok nového BMW M4 GTS je vybavený individuálne nastaviteľnými trojcestnými pretekárskymi tlmičmi a keramickými brzdovými kotúčmi.

V rámci BMW je novinkou aj využitie novej technológie svetiel typu OLED, ktoré BMW využíva najmä v zadných svetlách na vytvorenie dizajnovo príťažlivých a homogénne svietiacich prvkov.

BMW M4 GTS môže byť za príplatok vybavené aj balíčkom Clubsport Package, ktorý obsahuje napríklad ochranný rám v interiéri vozidla, šesťbodové bezpečnostné pásy a automatický hasiaci systém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 062
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 554
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 117
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 818
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 800
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 164
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 827
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 526
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Kto je tu konzervatívny?
  2. Peter Kubica: Kniha od krčmových rečí po beh
  3. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  4. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  5. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  6. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  7. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  8. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  1. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 564
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 45 605
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 257
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 612
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 985
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 594
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 665
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 281
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu