Koncept Nissanu Teatro for Dayz má osloviť najmä mladých

Nový koncept Nissanu, pripomínajúci skôr multimediálnu hračku ako fungujúce vozidlo, zmení svoj vzhľad podľa vášho želania. Aspoň podľa tvrdení jeho výrobcu.

(Zdroj: Nissan)

Medzi hlavné atrakcie na nadchádzajúcom autosalóne v Tokiu sa pravdepodobne zaradí aj nový koncept Nissanu určený predovšetkým pre mladých ľudí z mesta.

Nissan Teatro for Dayz je na prvý pohľad atypickým automobilom, pripomínajúcim skôr multimediálnu hračku ako fungujúci dopravný prostriedok. Ideovo vychádza zo sériového hatchbacku Dayz, okrem malých rozmerov však toho veľa spoločného nemajú.

Nissan pri vývoji Teatro for Dayz využil poznatky z vlastných prieskumov medzi mladou generáciou, odchovanou na internete a digitálnych zariadeniach.

„Generácia, ktorú chceme osloviť, túži aj v aute strávený čas využívať na to, aby mohla byť v spojení s priateľmi a podeliť sa s nimi o svoje zážitky. Pritiahnuť ich pozornosť starými hodnotami už nie je také jednoduché. Chcú, aby bol automobil prispôsobivý nástroj, podobne ako smartfón,“ vysvetlil Hidemi Sasaki, generálny manažér oddelenia plánovania japonskej automobilky.

Interiér plný displejov

Zrejme preto Nissan vsadil na jednoduchosť a zostrojil koncept, ktorý by si majiteľ mohol prispôsobovať podľa vlastných predstáv. Hladké a čisté línie interiéru si samé pýtajú nejaké oživenie.

Pohľad dovnútra evokuje otvorenosť a strohosť, do oka nám padli len neštandardne tvarované sedadlá, futuristický dizajn volantu či biela prístrojová doska. Tá sa naštartovaním razom rozsvieti podľa nastavení vodiča a počas jazdy ponúkne všetky podstatné informácie na aké sme zvyknutí, vrátane navigácie.

Ešte viac toho ukáže, pokiaľ je automobil v pokoji. Vtedy sa z nej stáva skutočný multimediálny nosič. LED displeje sú prakticky všade – na volante, sedadlách, operadlách hláv. Variáciou rôznych vzorov a farieb dokážu pasažieri „vymaľovať“ vozidlo podľa vlastných želaní. V kabíne nechýba ani webkamera či klimatizácia ovládaná hlasom. Samozrejmosťou je pripojenie na internet.

Dôraz kladený na oblé tvary

Exteriér konceptu pripomína škatuľu, ale to bol zámer. Dizajnéri sa chceli vyhnúť tvarom, ktoré evokujú veľkosť, rýchlosť a agresivitu. Hrany strechy aj nárazníkov sú zaoblené, kapota krátka a zadný previs takmer žiadny. „Identita tohto auta závisí od majiteľa a zásadné dizajnérske zásahy by len obmedzovali jeho kreativitu,“ vyjadril sa výkonný riaditeľ pre dizajn Nissanu Satoshi Tai.

Otvorenosť konceptu zvýrazňujú protismerne sa otvárajúce dvere a chýbajúci B-stĺpik. Displeje nájdeme aj v nárazníkoch a prahoch. Na ostatné technické podrobnosti je zatiaľ Nissan skúpy. Prezradil len, že Teatro for Dayz pôjde na elektrický pohon.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 701
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 893
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 820
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 589
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 993
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 661
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 155