Proterra zvýšila dojazd elektrických autobusov na 400 km

Model Catalyst XR zvládol na jedno nabitie 415 kilometrov. Poháňalo ho osem elektrických zdrojov.

(Zdroj: Proterra)

Hoci už elektrické autobusy jazdia vo viacerých mestách sveta, napríklad Londýn či Göteborg, ich praktické využitie stále naráža na niekoľko obmedzení. Azda najvýraznejším je ich krátky dojazd. Tento nedostatok by najnovšie nemusel byť taký výrazný.

Inžinierom americkej spoločnosti Proterra sa podarilo skonštruovať model, ktorý na jedno nabitie prešiel v testovacích podmienkach 415 kilometrov. Catalyst XR dosiahol na túto métu pri priemernej rýchlosti 48 km/h, s priemernou spotrebou energie 0,5 kWh/km. Pohon tohto 12-metrového autobusu zabezpečuje osem batériových zdrojov novej generácie s celkovou kapacitou 257 kWh.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na základe testovacích výsledkov Proterra predpokladá, že použitie desiatich batérií by malo posunúť dojazd na 483 kilometrov. Podľa dostupných GTFS (General Transit Feed Specification) dát typické mestské a vidiecke autobusové linky v USA neprejdú denne viac ako 322 kilometrov. Väčšina trás by teda pre Catalyst XR mala byť zvládnuteľná.

„Kým dieselové autobusy znečisťujú naše prostredie a náklady na ich prevádzku a údržbu rastú, Proterra sa sústreďuje na vývoj elektrickej technológie a neustále znižovanie nákladov,“ povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Proterra, Ryan Popple. „Ukazuje sa, že Proterra je schopná dosiahnuť to, čo si stanovila – postupne nahradiť každý autobus jazdiaci v USA na fosílne palivá plne elektrickými.“

Na dlhší dojazd Catalyst XR mala okrem nových akumulátorov vplyv aj vylepšená aerodynamika. Karoséria je vyrobená z karbónového vlákna a pokročilých kompozitných materiálov, ktoré by mali zvyšovať efektívnosť prevádzky autobusu.

Priebeh testovania, aj to čo mu predchádzalo, je zachytený v nasledujúcom videu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  2. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  3. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  7. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  8. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  9. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  10. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 926
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 197
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 024
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 908
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 114
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 10 760
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 068
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 4 018
  10. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 137

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Vodič dodávky vrazil do chodcov v Toronte, zahynulo desať ľudí

Podozrivý muž nie je spojený so žiadnou teroristickou organizáciou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí