Vo štvrtok 8. októbra v dopoludňajších hodinách havaroval na ceste I/12 v obci Skalité len 17 ročný motocyklista. Mladý motocyklista išiel cez obec Skalité smerom na vyšný koniec obce, keď pri prechádzaní ľavotočivej zákruty neprispôsobil rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, v dôsledku čoho prešiel s motocyklom vpravo na nespevnenú časť vozovky a narazil do oceľovej konštrukcie autobusovej zastávky.
Pri náraze utrpel poranenia, ktorým na mieste nehody podľahol. Mladý motocyklista nebol držiteľom vodičského oprávnenia a motocykel nemal evidenčné čísla. U motocyklistu bude vykonaná pitva. Okolnosti dopravnej nehody vyšetruje polícia v Čadci. Poverený príslušník PZ začal trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.
Polícia apeluje na motocyklistov
Je tu obdobie tzv. „babieho leta“ a práve toto obdobie ešte využívajú motocyklisti na posledné prevetranie svojich motocyklov. V záujme vlastnej bezpečnosti by sa preto mali vyvarovať riskantnej jazde, porušovaniu dopravných predpisov, a tiež by si mali uvedomiť, že vodiči ostatných motorových vozidiel nie vždy predvídajú ich porušovanie pravidiel v cestnej premávke.
Hazardovať so svojím zdravím a životom sa nevypláca. Pri zrážke s autom, náraze do zvodidiel alebo šmyku na mokrej ceste ťahajú za kratší koniec práve motocyklisti.
Polícia preto naďalej apeluje na motocyklistov, aby nepodceňovali silu svojich motoriek a prispôsobili rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, pristupovali k jazde zodpovedne a sledovali dianie okolo seba.
Najčastejšou príčinou nehôd je rýchlost
Najčastejšou príčinou dopravných nehôd je prekročenie najvyššej povolenej rýchlosti. Veľkú úlohu pri takýchto nehodách zohráva aj výstroj motorkára.
Ovplyvňuje tenkú hranicu medzi smrteľnými následkami a ťažkým zranením. Nemali by zabúdať, že pri zrážke s autom, s pevnou prekážkou, len málokedy vyjdú bez vážnejšieho poranenia a zničenia motocykla. Dôležité je preto jazdiť na motocykli oblečený v bezpečnostnom odeve a v riadne upevnenej ochrannej prilbe.
Ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov je stav vozovky. Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty, či štrk na ceste, má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu.
Samozrejme evidujeme aj veľa nehôd, ktoré motocyklisti nezavinili, no napriek tomu mali tragické následky. Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať.
zdroj: KR PZ Žilina