SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Pri tragickej nehode zomrel 17-ročný motocyklista

Tragicky sa skončila jazda mladého motocyklistu, ktorý nezvládol prejazd ľavotočivou zákrutou.

(Zdroj: KR PZ Žilina)

Vo štvrtok 8. októbra v dopoludňajších hodinách havaroval na ceste I/12 v obci Skalité len 17 ročný motocyklista. Mladý motocyklista išiel cez obec Skalité smerom na vyšný koniec obce, keď pri prechádzaní ľavotočivej zákruty neprispôsobil rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, v dôsledku čoho prešiel s motocyklom vpravo na nespevnenú časť vozovky a narazil do oceľovej konštrukcie autobusovej zastávky.

Pri náraze utrpel poranenia, ktorým na mieste nehody podľahol. Mladý motocyklista nebol držiteľom vodičského oprávnenia a motocykel nemal evidenčné čísla. U motocyklistu bude vykonaná pitva. Okolnosti dopravnej nehody vyšetruje polícia v Čadci. Poverený príslušník PZ začal trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Polícia apeluje na motocyklistov

Je tu obdobie tzv. „babieho leta“ a práve toto obdobie ešte využívajú motocyklisti na posledné prevetranie svojich motocyklov. V záujme vlastnej bezpečnosti by sa preto mali vyvarovať riskantnej jazde, porušovaniu dopravných predpisov, a tiež by si mali uvedomiť, že vodiči ostatných motorových vozidiel nie vždy predvídajú ich porušovanie pravidiel v cestnej premávke.

Hazardovať so svojím zdravím a životom sa nevypláca. Pri zrážke s autom, náraze do zvodidiel alebo šmyku na mokrej ceste ťahajú za kratší koniec práve motocyklisti.

Polícia preto naďalej apeluje na motocyklistov, aby nepodceňovali silu svojich motoriek a prispôsobili rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, pristupovali k jazde zodpovedne a sledovali dianie okolo seba.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčastejšou príčinou nehôd je rýchlost

Najčastejšou príčinou dopravných nehôd je prekročenie najvyššej povolenej rýchlosti. Veľkú úlohu pri takýchto nehodách zohráva aj výstroj motorkára.

Ovplyvňuje tenkú hranicu medzi smrteľnými následkami a ťažkým zranením. Nemali by zabúdať, že pri zrážke s autom, s pevnou prekážkou, len málokedy vyjdú bez vážnejšieho poranenia a zničenia motocykla. Dôležité je preto jazdiť na motocykli oblečený v bezpečnostnom odeve a v riadne upevnenej ochrannej prilbe.

Ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov je stav vozovky. Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty, či štrk na ceste, má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Samozrejme evidujeme aj veľa nehôd, ktoré motocyklisti nezavinili, no napriek tomu mali tragické následky. Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať.

zdroj: KR PZ Žilina

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 083
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 317
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 551
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 743
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 660
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 624
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.