SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

TEST: Deväťstupňový automat Honde CR-V pasuje

Kombinácia deväťstupňovej automatickej prevodovky a dieselového motora so slušným krútiacim momentom robí z modelu CR-V suveréna na cestách.

Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí.Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí.

Hondu CR-V po modernizácii sme už vyskúšali v ľahkom teréne, aj na ceste. Najnovšie sa nám do rúk dostala verzia s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou spojenou s novým, ale nami už odskúšaným naftovým motorom 1,6 i-DTEC.

V porovnaní s manuálnou prevodovkou prináša automat na papieri o dve desatiny litra horšiu priemernú spotrebu a o pol sekundy pomalšie zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.

Prevodovka zbytočne nepodraďuje

Nás však zaujímalo, čo predvedie nová prevodovka v praxi. Veľmi rýchlo sme si na jej správanie zvykli. Prevodovka totiž nechávala vyniknúť veľmi slušný krútiaci moment naftového štvorvalca a zbytočne nepodraďovala ani pri výraznejšej akcelerácii. Komu vyhovuje dynamická jazda vo vyšších otáčkach, má stále k dispozícii športový režim prevodovky.

Po stlačení plynu na podlahu samozrejme, prevodovka podradí na základe situácie aj o dva, či tri stupne. Nestávalo sa však, aby podradila až na nezmyselne nízky stupeň, kde by mal motor pri danej rýchlosti k dispozícii už iba úzke spektrum otáčok pre akceleráciu.

Nový sedempalcový displej infotainmentu Honda Connect má veľmi rýchle reakcie. Jeho ovládanie je intuitívne.

Radenie na volante je zbytočné

Za zbytočné považujeme radenie na volante. Deväť stupňov je priveľa na to, aby šoféra neobťažovalo neustále radenie.

Navyše prevodovka len veľmi nerada počúvala pokyny vodiča a v krátkom čase jej softvér aj tak zmenil prevodový stupeň podľa svojho.

Počas jazdy na diaľnici musí v kopcovitom teréne prevodovka pomerne často preraďovať. Deviatka je príliš ťažkým prevodom na to, aby ho naftový štvorvalec dokázal utiahnuť aj na zvlnenom teréne. Z hľadiska kultúry cestovania to pri jazde vyrovnaným tempom neprekážalo.

Radenie na volante sme pri deväťstupňovej prevodovke nevyužívali.

Zaradenie jednotky trvá o moment dlhšie

Celkovo sa s novou prevodovkou cestuje veľmi príjemne, radí intuitívne a celkom rýchlo. Ak jej niečo trvá, tak potom určite zmena medzi prvým prevodovým stupňom a spiatočkou. Trochu to môže prekážať pri parkovaní, či manévrovaní v úzkych priestoroch.

Treba si na to dávať pozor aj pri rozjazde z parkovacieho miesta v kopci. Ak šofér nenechá prevodovke sekundu navyše a okamžite stlačí plyn, zruší tým účinok asistenta rozjazdu do kopca v čase, keď prevodovka ešte nemá reálne zaradený prevodový stupeň. Výsledkom je posunutie auta dole kopcom.

Parkovanie a manévrovanie v úzkych priestoroch naopak uľahčuje jemný rozjazd vozidla po uvoľnení brzdového pedála. Vďaka tomu môžete Hondu bez obáv zaparkovať natesno k prípadnej prekážke a nemusíte sa obávať, že auto nečakane “poskočí“ o pol metra a vy si poškodíte nárazník.

Rozdiel v spotrebe voči manuálu je minimálny

Aj keď má automat v porovnaní s manuálom vyššiu papierovú spotrebu, prax ukázala jeho schopnosť jazdiť naozaj úsporne. Mimo mesta nám dokonca dovolil tesne podliezť papierovú spotrebu 4,9 l. Jednoznačne najhorší vplyv na spotrebu má diaľnica, ktorá ju vyhnala až nad úroveň siedmich litrov. Po našich predchádzajúcich skúsenostiach so šesťstupňovým manuálom musíme konštatovať, že výber prevodovky má na úspornosť jazdy len ťažko merateľný vplyv.

Dostatok krútiaceho motora výrazne uľahčuje predbiehanie. Špičku dosahuje pri 2000 ot/min, a práve preto nemusí prevodovka strácať čas podraďovaním.

Pri rozjazde z parkovacieho miesta v kopci treba nechať prevodovke čas na zaradenie prvého prevodového stupňa.

Balík bezpečnostných prvkov je “precitlivený“

Z príplatkovej výbavy nechýbal v aute bezpečnostný balík Honda Sensing. Obsahuje množstvo bezpečnostných prvkov a asistentov, ktoré majú predchádzať nehode, alebo aspoň zmierniť jej následky.

Na náš vkus je súbor bezpečnostných prvkov v Honde až príliš “precitlivený“. Potenciálne nebezpečenstvo vidí pri množstve bežných situácií na ceste. Často napína pás vodiča, akoby bola nehoda veľmi pravdepodobným vyústením danej situácie na ceste. K tomu sa nezriedka pridáva aj akustické upozornenie na nebezpečenstvo.

V praxi sa nám stalo, že pri zahájení predbiehacieho manévru systém pre zmiernenie následkov nehody vyhodnotil naše priblíženie k autu pred nami ako nebezpečné a začal intenzívne brzdiť.

Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí. Navyše podvozok sa dobre správa v zákrutách, auto sa zbytočne nenakláňa. Mimo ciest už nie je excelentná.

Toľko kritizovaný pohon všetkých kolies určite nepatrí medzi etalón. Na pripojenie zadných kolies si niekedy treba počkať. V konečnom dôsledku sme s ňou však zvládli prejazd terénom, ktorý väčšina majiteľov takéhoto auta ani nevyskúša.

Praktický tvar prahov vpredu neprekáža dospelým a vzadu uľahčuje nastupovanie deťom.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Honda CR-V

Verzia

1,6 i-DTEC 4WD Executive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

21 350/37 590/ 39 899*

Motor

nafta; štvorvalec; objem 1597 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118(160)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/9

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,4

Stav tachometra (km)

8000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/7,1 spotrebu najvýraznejšie dvíhala diaľnica, ale mimo mesta sme pri opatrnej jazde dosiahli najnižšiu spotrebu 4,6 l, čím sme prekonali aj papierový údaj 4,9 l

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Latitude Sport 225/60 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1761/439

Objem batožinového priestoru (l)

589/1146 (po sklopení sedadiel, po hranu okien)

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2630; 4605; 2095; 1685

Motor

Honda vydolovala z malého objemu slušný výkon a ešte lepší krútiaci moment; CR-V je dostatočne agilná

Predné svetlá technika a účinok

najmä stretávacie svetlá majú dobrú účinnosť – svietia doširoka; automatické prepínanie diaľkových svetiel nefunguje na požadovanej úrovni; v mnohých situáciách nás protiidúci vodiči vyblikali pre ich neskorú reakciu

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčové

Rezervné koleso - prístup

dojazdové koleso pod dnom kufra

* v cene nie je zahrnutý aktuálny bonus 1000 eur, zákazník navyše získa príslušenstvo v hodnote 1200 eur zdarma.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  3. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  6. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  7. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  8. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  9. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  10. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 265
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 230
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 319
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 167
  5. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 123
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 091
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 929
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 166
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 831
  10. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 287
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský počas tlačovej konferencie k aktuálnym opatreniam v boji s koronavírusom.

PCR testy odhalili viac ako 739-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 15 004 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, platí zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 16 h
Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Koaličné strany sa dohodli na odmeňovaní.


1 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


3 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Sloboda slova aj pre hoaxerov
  2. Ján Marton: Jedna postkomunistická poľnohospodárska vízia ako doraziť vidiek.
  3. Anna Milanová: Fantazijné kvety vo váze... 2021
  4. Adriana Boysová: Som out
  5. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  6. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný
  7. Marcel Škvarka: Útoky na novinárov - Robert Fico
  8. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 347
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 962
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 453
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 949
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 782
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 3 684
  7. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 548
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 421
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu