SME

TEST: Deväťstupňový automat Honde CR-V pasuje

Kombinácia deväťstupňovej automatickej prevodovky a dieselového motora so slušným krútiacim momentom robí z modelu CR-V suveréna na cestách.

Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí.Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí.

Hondu CR-V po modernizácii sme už vyskúšali v ľahkom teréne, aj na ceste. Najnovšie sa nám do rúk dostala verzia s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou spojenou s novým, ale nami už odskúšaným naftovým motorom 1,6 i-DTEC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V porovnaní s manuálnou prevodovkou prináša automat na papieri o dve desatiny litra horšiu priemernú spotrebu a o pol sekundy pomalšie zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.

Prevodovka zbytočne nepodraďuje

Nás však zaujímalo, čo predvedie nová prevodovka v praxi. Veľmi rýchlo sme si na jej správanie zvykli. Prevodovka totiž nechávala vyniknúť veľmi slušný krútiaci moment naftového štvorvalca a zbytočne nepodraďovala ani pri výraznejšej akcelerácii. Komu vyhovuje dynamická jazda vo vyšších otáčkach, má stále k dispozícii športový režim prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu

Po stlačení plynu na podlahu samozrejme, prevodovka podradí na základe situácie aj o dva, či tri stupne. Nestávalo sa však, aby podradila až na nezmyselne nízky stupeň, kde by mal motor pri danej rýchlosti k dispozícii už iba úzke spektrum otáčok pre akceleráciu.

Nový sedempalcový displej infotainmentu Honda Connect má veľmi rýchle reakcie. Jeho ovládanie je intuitívne.

Radenie na volante je zbytočné

Za zbytočné považujeme radenie na volante. Deväť stupňov je priveľa na to, aby šoféra neobťažovalo neustále radenie.

Navyše prevodovka len veľmi nerada počúvala pokyny vodiča a v krátkom čase jej softvér aj tak zmenil prevodový stupeň podľa svojho.

Počas jazdy na diaľnici musí v kopcovitom teréne prevodovka pomerne často preraďovať. Deviatka je príliš ťažkým prevodom na to, aby ho naftový štvorvalec dokázal utiahnuť aj na zvlnenom teréne. Z hľadiska kultúry cestovania to pri jazde vyrovnaným tempom neprekážalo.

SkryťVypnúť reklamu

Radenie na volante sme pri deväťstupňovej prevodovke nevyužívali.

Zaradenie jednotky trvá o moment dlhšie

Celkovo sa s novou prevodovkou cestuje veľmi príjemne, radí intuitívne a celkom rýchlo. Ak jej niečo trvá, tak potom určite zmena medzi prvým prevodovým stupňom a spiatočkou. Trochu to môže prekážať pri parkovaní, či manévrovaní v úzkych priestoroch.

Treba si na to dávať pozor aj pri rozjazde z parkovacieho miesta v kopci. Ak šofér nenechá prevodovke sekundu navyše a okamžite stlačí plyn, zruší tým účinok asistenta rozjazdu do kopca v čase, keď prevodovka ešte nemá reálne zaradený prevodový stupeň. Výsledkom je posunutie auta dole kopcom.

Parkovanie a manévrovanie v úzkych priestoroch naopak uľahčuje jemný rozjazd vozidla po uvoľnení brzdového pedála. Vďaka tomu môžete Hondu bez obáv zaparkovať natesno k prípadnej prekážke a nemusíte sa obávať, že auto nečakane “poskočí“ o pol metra a vy si poškodíte nárazník.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiel v spotrebe voči manuálu je minimálny

Aj keď má automat v porovnaní s manuálom vyššiu papierovú spotrebu, prax ukázala jeho schopnosť jazdiť naozaj úsporne. Mimo mesta nám dokonca dovolil tesne podliezť papierovú spotrebu 4,9 l. Jednoznačne najhorší vplyv na spotrebu má diaľnica, ktorá ju vyhnala až nad úroveň siedmich litrov. Po našich predchádzajúcich skúsenostiach so šesťstupňovým manuálom musíme konštatovať, že výber prevodovky má na úspornosť jazdy len ťažko merateľný vplyv.

Dostatok krútiaceho motora výrazne uľahčuje predbiehanie. Špičku dosahuje pri 2000 ot/min, a práve preto nemusí prevodovka strácať čas podraďovaním.

Pri rozjazde z parkovacieho miesta v kopci treba nechať prevodovke čas na zaradenie prvého prevodového stupňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Balík bezpečnostných prvkov je “precitlivený“

Z príplatkovej výbavy nechýbal v aute bezpečnostný balík Honda Sensing. Obsahuje množstvo bezpečnostných prvkov a asistentov, ktoré majú predchádzať nehode, alebo aspoň zmierniť jej následky.

Na náš vkus je súbor bezpečnostných prvkov v Honde až príliš “precitlivený“. Potenciálne nebezpečenstvo vidí pri množstve bežných situácií na ceste. Často napína pás vodiča, akoby bola nehoda veľmi pravdepodobným vyústením danej situácie na ceste. K tomu sa nezriedka pridáva aj akustické upozornenie na nebezpečenstvo.

V praxi sa nám stalo, že pri zahájení predbiehacieho manévru systém pre zmiernenie následkov nehody vyhodnotil naše priblíženie k autu pred nami ako nebezpečné a začal intenzívne brzdiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Modernizovaná Honda CR-V je na bežných cestách suverénna. Kombinácia motora 1,6 i-DTEC a automatickej prevodovky jej vyslovene sedí. Navyše podvozok sa dobre správa v zákrutách, auto sa zbytočne nenakláňa. Mimo ciest už nie je excelentná.

Toľko kritizovaný pohon všetkých kolies určite nepatrí medzi etalón. Na pripojenie zadných kolies si niekedy treba počkať. V konečnom dôsledku sme s ňou však zvládli prejazd terénom, ktorý väčšina majiteľov takéhoto auta ani nevyskúša.

Praktický tvar prahov vpredu neprekáža dospelým a vzadu uľahčuje nastupovanie deťom.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Honda CR-V

Verzia

1,6 i-DTEC 4WD Executive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

21 350/37 590/ 39 899*

Motor

nafta; štvorvalec; objem 1597 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118(160)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/9

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,4

Stav tachometra (km)

8000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/7,1 spotrebu najvýraznejšie dvíhala diaľnica, ale mimo mesta sme pri opatrnej jazde dosiahli najnižšiu spotrebu 4,6 l, čím sme prekonali aj papierový údaj 4,9 l

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Latitude Sport 225/60 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1761/439

Objem batožinového priestoru (l)

589/1146 (po sklopení sedadiel, po hranu okien)

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2630; 4605; 2095; 1685

Motor

Honda vydolovala z malého objemu slušný výkon a ešte lepší krútiaci moment; CR-V je dostatočne agilná

Predné svetlá technika a účinok

najmä stretávacie svetlá majú dobrú účinnosť – svietia doširoka; automatické prepínanie diaľkových svetiel nefunguje na požadovanej úrovni; v mnohých situáciách nás protiidúci vodiči vyblikali pre ich neskorú reakciu

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčové

Rezervné koleso - prístup

dojazdové koleso pod dnom kufra

* v cene nie je zahrnutý aktuálny bonus 1000 eur, zákazník navyše získa príslušenstvo v hodnote 1200 eur zdarma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 378
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 135
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 183
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 937
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 612
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 645
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 512
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 782
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: Ahoj Poprad, ahoj milí, statoční a nezlomní Popradčania !
  2. Irena Šimuneková: Arborétum Mlyňany
  3. Ľuboš Vodička: Zvláštna krása cisárskeho Schönbrunnu
  4. Jan Pražák: Jak jsem žebral u supermarketu
  5. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  6. Vlado Jakubkovič: Prečo by si M. R. Štefánik o R. Fica ani bicykel neoprel – časť 2
  7. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  8. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 913
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 856
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 111
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 176
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 750
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 922
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 276
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 981
  1. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  2. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  3. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  4. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  5. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  6. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  7. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  8. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
SkryťZatvoriť reklamu