Koncern PSA Peugeot Citroën informoval, že jeho prototyp zvládol cestu z Paríža do Bordeaux v autonómnom režime. Trasu dlhú 580 kilometrov prešiel bez akéhokoľvek zásahu človeka.
Vozidlo si samo regulovalo rýchlosť podľa situácie na ceste, prechádzalo z pruhu do pruhu, rešpektovalo rýchlostné obmedzenia, stav infraštruktúry aj ostatných účastníkov cestnej premávky. PSA plánuje inštalovať autonómne funkcie do sériových modelov od roku 2018.
„Úspešná cesta nášho prototypu dokázala, že autonómne vozidlá nie sú viac len záležitosťou science fiction. Je to predzvesť novej éry mobility, ktorá bude veľmi vzrušujúca,“ povedal predseda predstavenstva PSA Carlos Tavares.
PSA predstavilo nové komunikačné systémy
Dôvodom cesty prototypu do Bordeaux bola účasť na svetovom kongrese ITS (Intelligent Transport System). PSA Peugeot Citroën tu predstavil najnovšiu autonómnu technológiu spolu s komunikačnými systémami car-to-car a car-to-infastructure.
Tieto systémy majú ponúkať nový druh informácií. Získavajú a využívajú dáta, týkajúce sa infraštruktúry, aj tie, ktoré sú vysielané inými vozidlami.
Vďaka nim by mal automobil disponovať všetkými potrebnými informáciami z okolitého prostredia. Zámerom je predvídať možné kritické situácie, a tým zaistiť bezpečnosť účastníkov cestnej premávky a znížiť nehodovosť.
Predpisy vyžadujú prítomnosť vodiča
Spoločnosť PSA sa podľa vlastnej tlačovej správy v júli 2015 stala prvým výrobcom automobilov, ktorý dostal povolenie testovať štyri autonómne prototypy na verejných cestách.
Podobne ako autonómny kamión od Mercedesu, ktorý bol nedávno skúšaný na vymedzenom úseku diaľnice pri Stuttgarte, aj vozidlo PSA malo povolenú jazdu len za splnenia striktných podmienok.
Stupeň autopilota bol nastavený na úroveň 3, čo znamená, že vozidlo v nevyhnutných prípadoch odovzdá kontrolu nad riadením vodičovi, ktorý musí byť na túto možnosť neustále pripravený.