BMW Motorrad, Honda a Yamaha spojili sily, aby sa spolu pustili do vývoja systému C-ITS (Cooperative – Intelligent Transportation Systems). Systém má zvýšiť bezpečnosť motocyklistov na cestách. K zavádzaniu funkcií C-ITS do motocyklov by malo dôjsť od roku 2020.
Chcú integrovať komunikačné systémy vozidiel
Spomínané značky ohlásili spoluprácu na svetovom kongrese ITS v Bordeaux (5.-9. októbra 2015). Okrem iného sa tiež zaviazali, že založia spoločné konzorcium pod názvom Connected Motorcycle Consortium. Zároveň vyzvali ostatných motocyklových výrobcov, aby sa k nim pripojili.
Hlavnou ideou C-ITS je integrácia komunikačných systémov jednotlivých vozidiel za účelom vytvorenia siete spoločných informácií. To by malo umožniť všetkým účastníkom cestnej premávky správne sa rozhodovať, pokiaľ ide o plánovanie čo najbezpečnejšej a najefektívnejšej trasy.
Motocykle majú špecifické požiadavky
Všetky tri spoločnosti už sú v združení Car2Car, ktoré sa tiež zaoberá vývojom inteligentných komunikačných systémov. Ukázalo sa však, že ITS systémy, vyvinuté primárne pre využitie v automobiloch, nemôžu byť okamžite aplikovateľné aj v motocykloch.
„Car2Car nerieši špecifické požiadavky motocyklov. Ďalším logickým krokom preto bolo začatie spolupráce zameranej výhradne na potreby jednostopových vozidiel,“ zdôvodnil vznik spolupráce Takaaki Kimura, výkonný viceprezident a zastupujúci riaditeľ spoločnosti Yamaha.
Podľa tvrdení výrobcov motocyklov je potrebné upraviť viaceré súčasti ITS. Obmedzený priestor motocyklov vyžaduje od elektronických systémov, aby boli menšie a zároveň odolné voči vplyvom vody, prachu a vibrácií. Prispôsobiť odlišnej aerodynamike sa navyše musí aj softvér a algoritmy pre zásahy do riadenia.