McLaren limitovanou edíciou 650S Can-Am vzdáva hold slávnym pretekom

Športiak viacerými dizajnérskymi prvkami pripomína pretekárske špeciály zo 60-tych a 70-tych rokov. Absolútnou novinkou je karbónová zaťahovateľná strecha.

(Zdroj: McLaren)

McLaren sa rozhodol osláviť budúcoročné 50-te výročie vzniku slávnej pretekárskej série Can-Am skutočne originálne - limitovanou edíciou modelu 650S Spider z radu Super Series. McLaren 650S Can-Am bude k dispozícii len v obmedzenom množstve 50-tich exemplárov.

Záujemcovia si budú môcť vybrať z troch farebných schém inšpirovaných pretekárskymi špeciálmi McLarenu, jazdiacimi Can-Am.

Červený odtieň Mars Red sa najviac približuje farbe McLarenu M1B pri debute v Can-Am v roku 1966. Oranžové prevedenie Papaya Spark pripomína najúspešnejšie roky McLarenu v tejto pretekárskej sérii. Tretím odtieňom v ponuke je „ónyxová“ čierna.

V interiéri nájdeme čierne kožené sedadlá kombinované buď so šedým, modrým alebo červeným poťahom Alcantara s kontrastným prešívaním.

Farby boli vyberané tak, aby čo najlepšie ladili k exteriéru. McLaren vsadil na jednoduchosť a podľa vlastných vyjadrení využíval ručne vyrábané materiály tej najvyššej kvality.

Časté využívanie karbónu znížilo hmotnosť vozidla

Filozofia McLarenu zostáva rovnaká, ako pred 50-timi rokmi. Snaha minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon zostáva v centre pozornosti. Zrejme aj preto vsadili inžinieri automobilky na karbón. Vyhotovená je z neho kapota, spojlery, zadný nárazník, či prahy.

Karbónový je už tradične monokok, ktorý váži len 75 kg a vôbec po prvýkrát aj zaťahovateľná strecha. Tá sa dokáže zložiť za necelých 17 sekúnd. Manipulovať s ňou je možné do rýchlosti 40 km/h.

Značné využívanie ľahkých karbónových vlákien sa odzrkadlilo aj na celkovej hmotnosti vozidla, ktoré je len o 40 kg ťažšie ako model 650S Coupé s pevnou strechou.

Motor zostal rovnaký s výkonom 478 kilowatov

Odkazu pretekov Can-Am sú prispôsobené aj čierne päťlúčové kolesá so striebornou obrubou, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa.

Pokiaľ ide o motor, tu k zmenám nedošlo. Rovnako ako 650S Spider, aj 650S Can-Am poháňa osemvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 478 kW. Krútiaci moment dosahuje 678 Nm a maximálna rýchlosť zostala na úrovni 329 km/h. Z nuly na stovku zrýchlite za tri sekundy.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ponúkajúcou možnosť automatického, poloautomatického, alebo manuálneho režimu radenia. V každom zo spomínaných režimov má šofér možnosť meniť prevodové stupne z volantu.

Automatický režim sa navyše prispôsobuje štýlu jazdy. Rýchle radenie počas “ostrého“ kola vystrieda plynulé pri rovnomernej jazde.

Novinkou je akurát upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami, ktoré majú zvýrazniť zvuk motora. K tomu má prispieť aj elektronicky otvárateľné zadné okienko. Stačí ho stiahnuť a prácu osemvalca si vypočuť „z prvého radu“.

Preteky Can-Am preslávili liberálne pravidlá

Pod skratkou Can-Am motoristickí fanúšikovia poznajú slávnu pretekársku sériu Canadian American Challenge Cup, ktorá sa stala populárnou aj vďaka svojim liberálnym pravidlám.

Žiadna minimálna hmotnosť, žiadne obmedzenia týkajúce sa motorov alebo aerodynamiky. Konštruktéri mali skrátka pri vývoji voľné ruky. Špeciály Can-Am preto vážili menej ako 800 kg a dosahovali výkon cez 671 kW.

McLaren zažil premiéru na okruhoch Can-Am v Kanade v roku 1966 a úspechy sa dostavili prakticky okamžite. Medzi rokmi 1967 a 1971 vyhral šampionát 5-krát za sebou. McLarenu sa však s Can-Am viažu aj nepríjemné spomienky. Pri testovaní nového špeciálu M8D zahynul v roku 1970 zakladateľ značky Bruce McLaren, vtedy ešte len 32-ročný. McLaren napriek tragickej smrti pokračoval v šampionáte a v danom roku vyhral deväť z desiatich pretekov.

Viac vám o limitovanej edícii McLarenu napovie video:

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 633
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 489
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 694
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 393
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 994
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 609
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 786
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 093
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 482
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 421

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop