SME
reklama

McLaren limitovanou edíciou 650S Can-Am vzdáva hold slávnym pretekom

Športiak viacerými dizajnérskymi prvkami pripomína pretekárske špeciály zo 60-tych a 70-tych rokov. Absolútnou novinkou je karbónová zaťahovateľná strecha.

(Zdroj: McLaren)

McLaren sa rozhodol osláviť budúcoročné 50-te výročie vzniku slávnej pretekárskej série Can-Am skutočne originálne - limitovanou edíciou modelu 650S Spider z radu Super Series. McLaren 650S Can-Am bude k dispozícii len v obmedzenom množstve 50-tich exemplárov.

Záujemcovia si budú môcť vybrať z troch farebných schém inšpirovaných pretekárskymi špeciálmi McLarenu, jazdiacimi Can-Am.

Červený odtieň Mars Red sa najviac približuje farbe McLarenu M1B pri debute v Can-Am v roku 1966. Oranžové prevedenie Papaya Spark pripomína najúspešnejšie roky McLarenu v tejto pretekárskej sérii. Tretím odtieňom v ponuke je „ónyxová“ čierna.

V interiéri nájdeme čierne kožené sedadlá kombinované buď so šedým, modrým alebo červeným poťahom Alcantara s kontrastným prešívaním.

Farby boli vyberané tak, aby čo najlepšie ladili k exteriéru. McLaren vsadil na jednoduchosť a podľa vlastných vyjadrení využíval ručne vyrábané materiály tej najvyššej kvality.

Časté využívanie karbónu znížilo hmotnosť vozidla

Filozofia McLarenu zostáva rovnaká, ako pred 50-timi rokmi. Snaha minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon zostáva v centre pozornosti. Zrejme aj preto vsadili inžinieri automobilky na karbón. Vyhotovená je z neho kapota, spojlery, zadný nárazník, či prahy.

Karbónový je už tradične monokok, ktorý váži len 75 kg a vôbec po prvýkrát aj zaťahovateľná strecha. Tá sa dokáže zložiť za necelých 17 sekúnd. Manipulovať s ňou je možné do rýchlosti 40 km/h.

Značné využívanie ľahkých karbónových vlákien sa odzrkadlilo aj na celkovej hmotnosti vozidla, ktoré je len o 40 kg ťažšie ako model 650S Coupé s pevnou strechou.

Motor zostal rovnaký s výkonom 478 kilowatov

Odkazu pretekov Can-Am sú prispôsobené aj čierne päťlúčové kolesá so striebornou obrubou, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa.

Pokiaľ ide o motor, tu k zmenám nedošlo. Rovnako ako 650S Spider, aj 650S Can-Am poháňa osemvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 478 kW. Krútiaci moment dosahuje 678 Nm a maximálna rýchlosť zostala na úrovni 329 km/h. Z nuly na stovku zrýchlite za tri sekundy.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ponúkajúcou možnosť automatického, poloautomatického, alebo manuálneho režimu radenia. V každom zo spomínaných režimov má šofér možnosť meniť prevodové stupne z volantu.

Automatický režim sa navyše prispôsobuje štýlu jazdy. Rýchle radenie počas “ostrého“ kola vystrieda plynulé pri rovnomernej jazde.

Novinkou je akurát upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami, ktoré majú zvýrazniť zvuk motora. K tomu má prispieť aj elektronicky otvárateľné zadné okienko. Stačí ho stiahnuť a prácu osemvalca si vypočuť „z prvého radu“.

Preteky Can-Am preslávili liberálne pravidlá

Pod skratkou Can-Am motoristickí fanúšikovia poznajú slávnu pretekársku sériu Canadian American Challenge Cup, ktorá sa stala populárnou aj vďaka svojim liberálnym pravidlám.

Žiadna minimálna hmotnosť, žiadne obmedzenia týkajúce sa motorov alebo aerodynamiky. Konštruktéri mali skrátka pri vývoji voľné ruky. Špeciály Can-Am preto vážili menej ako 800 kg a dosahovali výkon cez 671 kW.

McLaren zažil premiéru na okruhoch Can-Am v Kanade v roku 1966 a úspechy sa dostavili prakticky okamžite. Medzi rokmi 1967 a 1971 vyhral šampionát 5-krát za sebou. McLarenu sa však s Can-Am viažu aj nepríjemné spomienky. Pri testovaní nového špeciálu M8D zahynul v roku 1970 zakladateľ značky Bruce McLaren, vtedy ešte len 32-ročný. McLaren napriek tragickej smrti pokračoval v šampionáte a v danom roku vyhral deväť z desiatich pretekov.

Viac vám o limitovanej edícii McLarenu napovie video:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 691
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 112
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 889
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 530
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 265
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 786
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 130
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 884
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu