SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

McLaren limitovanou edíciou 650S Can-Am vzdáva hold slávnym pretekom

Športiak viacerými dizajnérskymi prvkami pripomína pretekárske špeciály zo 60-tych a 70-tych rokov. Absolútnou novinkou je karbónová zaťahovateľná strecha.

(Zdroj: McLaren)

McLaren sa rozhodol osláviť budúcoročné 50-te výročie vzniku slávnej pretekárskej série Can-Am skutočne originálne - limitovanou edíciou modelu 650S Spider z radu Super Series. McLaren 650S Can-Am bude k dispozícii len v obmedzenom množstve 50-tich exemplárov.

Záujemcovia si budú môcť vybrať z troch farebných schém inšpirovaných pretekárskymi špeciálmi McLarenu, jazdiacimi Can-Am.

Červený odtieň Mars Red sa najviac približuje farbe McLarenu M1B pri debute v Can-Am v roku 1966. Oranžové prevedenie Papaya Spark pripomína najúspešnejšie roky McLarenu v tejto pretekárskej sérii. Tretím odtieňom v ponuke je „ónyxová“ čierna.

V interiéri nájdeme čierne kožené sedadlá kombinované buď so šedým, modrým alebo červeným poťahom Alcantara s kontrastným prešívaním.

Farby boli vyberané tak, aby čo najlepšie ladili k exteriéru. McLaren vsadil na jednoduchosť a podľa vlastných vyjadrení využíval ručne vyrábané materiály tej najvyššej kvality.

Časté využívanie karbónu znížilo hmotnosť vozidla

Filozofia McLarenu zostáva rovnaká, ako pred 50-timi rokmi. Snaha minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon zostáva v centre pozornosti. Zrejme aj preto vsadili inžinieri automobilky na karbón. Vyhotovená je z neho kapota, spojlery, zadný nárazník, či prahy.

Karbónový je už tradične monokok, ktorý váži len 75 kg a vôbec po prvýkrát aj zaťahovateľná strecha. Tá sa dokáže zložiť za necelých 17 sekúnd. Manipulovať s ňou je možné do rýchlosti 40 km/h.

Značné využívanie ľahkých karbónových vlákien sa odzrkadlilo aj na celkovej hmotnosti vozidla, ktoré je len o 40 kg ťažšie ako model 650S Coupé s pevnou strechou.

Motor zostal rovnaký s výkonom 478 kilowatov

Odkazu pretekov Can-Am sú prispôsobené aj čierne päťlúčové kolesá so striebornou obrubou, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa.

Pokiaľ ide o motor, tu k zmenám nedošlo. Rovnako ako 650S Spider, aj 650S Can-Am poháňa osemvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 478 kW. Krútiaci moment dosahuje 678 Nm a maximálna rýchlosť zostala na úrovni 329 km/h. Z nuly na stovku zrýchlite za tri sekundy.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ponúkajúcou možnosť automatického, poloautomatického, alebo manuálneho režimu radenia. V každom zo spomínaných režimov má šofér možnosť meniť prevodové stupne z volantu.

Automatický režim sa navyše prispôsobuje štýlu jazdy. Rýchle radenie počas “ostrého“ kola vystrieda plynulé pri rovnomernej jazde.

Novinkou je akurát upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami, ktoré majú zvýrazniť zvuk motora. K tomu má prispieť aj elektronicky otvárateľné zadné okienko. Stačí ho stiahnuť a prácu osemvalca si vypočuť „z prvého radu“.

Preteky Can-Am preslávili liberálne pravidlá

Pod skratkou Can-Am motoristickí fanúšikovia poznajú slávnu pretekársku sériu Canadian American Challenge Cup, ktorá sa stala populárnou aj vďaka svojim liberálnym pravidlám.

Žiadna minimálna hmotnosť, žiadne obmedzenia týkajúce sa motorov alebo aerodynamiky. Konštruktéri mali skrátka pri vývoji voľné ruky. Špeciály Can-Am preto vážili menej ako 800 kg a dosahovali výkon cez 671 kW.

McLaren zažil premiéru na okruhoch Can-Am v Kanade v roku 1966 a úspechy sa dostavili prakticky okamžite. Medzi rokmi 1967 a 1971 vyhral šampionát 5-krát za sebou. McLarenu sa však s Can-Am viažu aj nepríjemné spomienky. Pri testovaní nového špeciálu M8D zahynul v roku 1970 zakladateľ značky Bruce McLaren, vtedy ešte len 32-ročný. McLaren napriek tragickej smrti pokračoval v šampionáte a v danom roku vyhral deväť z desiatich pretekov.

Viac vám o limitovanej edícii McLarenu napovie video:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 102
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 803
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 578
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 691
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 017
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 892
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 335
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dietok prizeračky - Miroslava Setnická (vľavo) a Viera Farbiaková

Niektoré rodiny na ich služby čakajú dlhé mesiace.


25. máj
Peter Cehlárik na ZOH 2022 v Pekingu.

Všetci sme boli proti vojne, je hrozné, čo sa deje, vraví hokejista.


Stanislav Benčat 3 h
Areál Čatlošovej vily je nevyužívaný takmer dve desaťročia.

S prestavbou areálu bývalého sanatória nesúhlasili úrady ani aktivisti.


27. máj
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje 95. deň.


a 3 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Vladimír Zervan: Gyimesi-Tarabov zákon
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  5. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  6. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  7. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  8. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 423
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 795
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 320
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 224
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 144
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 736
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 617
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 143
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťZatvoriť reklamu