SME

McLaren limitovanou edíciou 650S Can-Am vzdáva hold slávnym pretekom

Športiak viacerými dizajnérskymi prvkami pripomína pretekárske špeciály zo 60-tych a 70-tych rokov. Absolútnou novinkou je karbónová zaťahovateľná strecha.

(Zdroj: McLaren)

McLaren sa rozhodol osláviť budúcoročné 50-te výročie vzniku slávnej pretekárskej série Can-Am skutočne originálne - limitovanou edíciou modelu 650S Spider z radu Super Series. McLaren 650S Can-Am bude k dispozícii len v obmedzenom množstve 50-tich exemplárov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záujemcovia si budú môcť vybrať z troch farebných schém inšpirovaných pretekárskymi špeciálmi McLarenu, jazdiacimi Can-Am.

Červený odtieň Mars Red sa najviac približuje farbe McLarenu M1B pri debute v Can-Am v roku 1966. Oranžové prevedenie Papaya Spark pripomína najúspešnejšie roky McLarenu v tejto pretekárskej sérii. Tretím odtieňom v ponuke je „ónyxová“ čierna.

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri nájdeme čierne kožené sedadlá kombinované buď so šedým, modrým alebo červeným poťahom Alcantara s kontrastným prešívaním.

Farby boli vyberané tak, aby čo najlepšie ladili k exteriéru. McLaren vsadil na jednoduchosť a podľa vlastných vyjadrení využíval ručne vyrábané materiály tej najvyššej kvality.

Časté využívanie karbónu znížilo hmotnosť vozidla

Filozofia McLarenu zostáva rovnaká, ako pred 50-timi rokmi. Snaha minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon zostáva v centre pozornosti. Zrejme aj preto vsadili inžinieri automobilky na karbón. Vyhotovená je z neho kapota, spojlery, zadný nárazník, či prahy.

Karbónový je už tradične monokok, ktorý váži len 75 kg a vôbec po prvýkrát aj zaťahovateľná strecha. Tá sa dokáže zložiť za necelých 17 sekúnd. Manipulovať s ňou je možné do rýchlosti 40 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Značné využívanie ľahkých karbónových vlákien sa odzrkadlilo aj na celkovej hmotnosti vozidla, ktoré je len o 40 kg ťažšie ako model 650S Coupé s pevnou strechou.

Motor zostal rovnaký s výkonom 478 kilowatov

Odkazu pretekov Can-Am sú prispôsobené aj čierne päťlúčové kolesá so striebornou obrubou, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa.

Pokiaľ ide o motor, tu k zmenám nedošlo. Rovnako ako 650S Spider, aj 650S Can-Am poháňa osemvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 478 kW. Krútiaci moment dosahuje 678 Nm a maximálna rýchlosť zostala na úrovni 329 km/h. Z nuly na stovku zrýchlite za tri sekundy.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ponúkajúcou možnosť automatického, poloautomatického, alebo manuálneho režimu radenia. V každom zo spomínaných režimov má šofér možnosť meniť prevodové stupne z volantu.

SkryťVypnúť reklamu

Automatický režim sa navyše prispôsobuje štýlu jazdy. Rýchle radenie počas “ostrého“ kola vystrieda plynulé pri rovnomernej jazde.

Novinkou je akurát upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami, ktoré majú zvýrazniť zvuk motora. K tomu má prispieť aj elektronicky otvárateľné zadné okienko. Stačí ho stiahnuť a prácu osemvalca si vypočuť „z prvého radu“.

Preteky Can-Am preslávili liberálne pravidlá

Pod skratkou Can-Am motoristickí fanúšikovia poznajú slávnu pretekársku sériu Canadian American Challenge Cup, ktorá sa stala populárnou aj vďaka svojim liberálnym pravidlám.

Žiadna minimálna hmotnosť, žiadne obmedzenia týkajúce sa motorov alebo aerodynamiky. Konštruktéri mali skrátka pri vývoji voľné ruky. Špeciály Can-Am preto vážili menej ako 800 kg a dosahovali výkon cez 671 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

McLaren zažil premiéru na okruhoch Can-Am v Kanade v roku 1966 a úspechy sa dostavili prakticky okamžite. Medzi rokmi 1967 a 1971 vyhral šampionát 5-krát za sebou. McLarenu sa však s Can-Am viažu aj nepríjemné spomienky. Pri testovaní nového špeciálu M8D zahynul v roku 1970 zakladateľ značky Bruce McLaren, vtedy ešte len 32-ročný. McLaren napriek tragickej smrti pokračoval v šampionáte a v danom roku vyhral deväť z desiatich pretekov.

Viac vám o limitovanej edícii McLarenu napovie video:

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 128
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 640
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 285
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 034
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 881
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 423
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 302
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 129
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 23 310
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 439
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 693
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 576
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 856
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 369
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 290
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu