McLaren limitovanou edíciou 650S Can-Am vzdáva hold slávnym pretekom

Športiak viacerými dizajnérskymi prvkami pripomína pretekárske špeciály zo 60-tych a 70-tych rokov. Absolútnou novinkou je karbónová zaťahovateľná strecha.

(Zdroj: McLaren)

McLaren sa rozhodol osláviť budúcoročné 50-te výročie vzniku slávnej pretekárskej série Can-Am skutočne originálne - limitovanou edíciou modelu 650S Spider z radu Super Series. McLaren 650S Can-Am bude k dispozícii len v obmedzenom množstve 50-tich exemplárov.

Záujemcovia si budú môcť vybrať z troch farebných schém inšpirovaných pretekárskymi špeciálmi McLarenu, jazdiacimi Can-Am.

Červený odtieň Mars Red sa najviac približuje farbe McLarenu M1B pri debute v Can-Am v roku 1966. Oranžové prevedenie Papaya Spark pripomína najúspešnejšie roky McLarenu v tejto pretekárskej sérii. Tretím odtieňom v ponuke je „ónyxová“ čierna.

V interiéri nájdeme čierne kožené sedadlá kombinované buď so šedým, modrým alebo červeným poťahom Alcantara s kontrastným prešívaním.

Farby boli vyberané tak, aby čo najlepšie ladili k exteriéru. McLaren vsadil na jednoduchosť a podľa vlastných vyjadrení využíval ručne vyrábané materiály tej najvyššej kvality.

Časté využívanie karbónu znížilo hmotnosť vozidla

Filozofia McLarenu zostáva rovnaká, ako pred 50-timi rokmi. Snaha minimalizovať hmotnosť a maximalizovať výkon zostáva v centre pozornosti. Zrejme aj preto vsadili inžinieri automobilky na karbón. Vyhotovená je z neho kapota, spojlery, zadný nárazník, či prahy.

Karbónový je už tradične monokok, ktorý váži len 75 kg a vôbec po prvýkrát aj zaťahovateľná strecha. Tá sa dokáže zložiť za necelých 17 sekúnd. Manipulovať s ňou je možné do rýchlosti 40 km/h.

Značné využívanie ľahkých karbónových vlákien sa odzrkadlilo aj na celkovej hmotnosti vozidla, ktoré je len o 40 kg ťažšie ako model 650S Coupé s pevnou strechou.

Motor zostal rovnaký s výkonom 478 kilowatov

Odkazu pretekov Can-Am sú prispôsobené aj čierne päťlúčové kolesá so striebornou obrubou, ktoré sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero Corsa.

Pokiaľ ide o motor, tu k zmenám nedošlo. Rovnako ako 650S Spider, aj 650S Can-Am poháňa osemvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 478 kW. Krútiaci moment dosahuje 678 Nm a maximálna rýchlosť zostala na úrovni 329 km/h. Z nuly na stovku zrýchlite za tri sekundy.

Výkon je na zadné kolesá prenášaný sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ponúkajúcou možnosť automatického, poloautomatického, alebo manuálneho režimu radenia. V každom zo spomínaných režimov má šofér možnosť meniť prevodové stupne z volantu.

Automatický režim sa navyše prispôsobuje štýlu jazdy. Rýchle radenie počas “ostrého“ kola vystrieda plynulé pri rovnomernej jazde.

Novinkou je akurát upravený výfukový systém so štyrmi koncovkami, ktoré majú zvýrazniť zvuk motora. K tomu má prispieť aj elektronicky otvárateľné zadné okienko. Stačí ho stiahnuť a prácu osemvalca si vypočuť „z prvého radu“.

Preteky Can-Am preslávili liberálne pravidlá

Pod skratkou Can-Am motoristickí fanúšikovia poznajú slávnu pretekársku sériu Canadian American Challenge Cup, ktorá sa stala populárnou aj vďaka svojim liberálnym pravidlám.

Žiadna minimálna hmotnosť, žiadne obmedzenia týkajúce sa motorov alebo aerodynamiky. Konštruktéri mali skrátka pri vývoji voľné ruky. Špeciály Can-Am preto vážili menej ako 800 kg a dosahovali výkon cez 671 kW.

McLaren zažil premiéru na okruhoch Can-Am v Kanade v roku 1966 a úspechy sa dostavili prakticky okamžite. Medzi rokmi 1967 a 1971 vyhral šampionát 5-krát za sebou. McLarenu sa však s Can-Am viažu aj nepríjemné spomienky. Pri testovaní nového špeciálu M8D zahynul v roku 1970 zakladateľ značky Bruce McLaren, vtedy ešte len 32-ročný. McLaren napriek tragickej smrti pokračoval v šampionáte a v danom roku vyhral deväť z desiatich pretekov.

Viac vám o limitovanej edícii McLarenu napovie video:

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 242
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 061
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 732
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 793
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 756
  6. Kam do tepla v januári? 2 341
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 324
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 064
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 221
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 201

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v druhej etape na Tour Down Under štvrtý, vyhral ju Ewan

V celkovom poradí je slovenský cyklista na treťom mieste.

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

Neprehliadnite tiež

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.