Fiat v Európe oživí meno Tipo

Nový sedan zaútočí na taliansky trh už v decembri. Meno Egea ostane vyhradené Turecku.

(Zdroj: Fiat)

V máji tohto roka predstavil Fiat koncept Aegea – nástupcu sedanu Linea. Talianska značka má však s touto koncepciou vozidla širšie plány. V Európe, Strednom východe a Afrike – regióne známom pod skratkou EMEA, chce Fiat oživiť pôvodné meno Tipo.

Novinka by sa mala na Taliansky trh dostaviť ešte v priebehu posledného mesiaca tohto roka. Ďalšie trhy by mali nasledovať v krátkom čase.

Nové Tipo môže nahradiť modely Bravo/a aj Stilo

Model Tipo začal Fiat vyrábať koncom 80. rokov a výroba pokračovala približne roku 1995. Jeho nástupcom sa stali modely Brava/Bravo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nový model Tipo na globálne trhy dorazí so štyrmi pohonnými jednotkami – dvoma naftovými a dvoma benzínovými. Nemala by chýbať ani automatická prevodovka.

Automobil ponúkne posádke batožinový priestor 510 litrov.

Fiat verí, že s novým Tipom bude schopný napodobniť úspech rumunskej Dacie, ktorá vyrába jednoduché vozidlá dostupné za relatívne málo peňazí. Dlhší rázvor (2,64 m) posunie nové Tipo o kategóriu vyššie, kde Dacia zatiaľ nepôsobí.

Ďalšie karosárske verzie vo vývoji

Podľa dostupných informácií by nový Fiat Tipo mohol štartovať s cenovkou na úrovni 12.000 eur. Taliani by však nemali vo svojich konkurenčných plánoch zabudnúť napríklad na dvojičky Peugeot 301 / Citroën C Elysée.

Viac budeme vedieť po štarte predaja v Turecku (pod menom Egea), ktorý začne už na budúci mesiac.

V nasledujúcom roku plánuje Fiat upraviť sedan Tipo aj do karosárskych variant hatchback a kombi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.