SME

Nové BMW M2 pokračuje v tradícii ľahkých športových vozidiel

Automobilka aj v tomto prípade použila prepĺňaný radový šesťvalec s výkonom 370 koní. Nápravy majú pôvod vo väčšom BMW M3.

(Zdroj: BMW)

Kompaktné športové BMW tu bolo už pred štyridsiatimi rokmi. Nové BMW M2 Coupé nie je len priamym nasledovníkom úspešného modelu BMW radu 1 M Coupé, ale vo svojej podstate aj potomkom pôvodných modelov E30 BMW M3 a BMW 2002 turbo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po dizajnovej stránke neostáva BMW M2 nič dlžné svojim väčším bratom. Dôležitú úlohu zohráva nízka predná maska s veľkými otvormi na nasávanie vzduchu, mohutné boky s charakteristickými mriežkami M, 19-palcové hliníkové disky kolies so zdvojeným prevedením lúčov charakteristickým pre modely M a nízka i široká zadná časť s výfukovým systémom s dvojitými koncovkami, ktorý je špecificky navrhnutý pre modely M.

SkryťVypnúť reklamu

Športový charakter zdôrazňuje aj riešenie interiéru. Materiál Alcantara na obložení dverí a stredovej konzole, kontrastné modré prešívanie, vyrazené emblémy M na vybratých detailoch a karbónové prvky majú osloviť posádku.

Dominantnými sú aj výrazne tvarované sedadlá prvého radu.

Novovyvinutý šesťvalcový radový motor s objemom tri litre v novom modeli BMW M2 s technológiou M TwinPower Turbo dosahuje výkon 272 kW (370 k) pri 6 500 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 465 Nm možno krátkodobo zvýšiť až na 500 Nm v režime s prekročením plniaceho tlaku.

Spolu s voliteľnou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M (M DCT) a funkciou Launch Control BMW M2 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Predná aj zadná hliníková náprava majú pôvod v modeloch BMW M3/M4. Automobil využíva riadenie M Servotronic s dvomi nastaveniami. Významnú úlohu má zohrať aj elektronicky ovládaný aktívny diferenciál M a režim M (MDM) systému dynamickej kontroly stability. Režim MDM umožní preklz kolies a tým aj jazdu miernym kontrolovaným šmykom na pretekárskej dráhe.

K dispozícii je aj široký výber asistenčných systémov pre vodiča a služieb mobility z portfólia BMW ConnectedDrive. Napríklad aplikácia GoPro umožňuje vodičovi zaznamenávať rekordné kolá na pretekárskom okruhu pomocou kamery nainštalovanej na palubnej doske s využitím ovládača iDrive Controller a ovládacieho displeja.

Okrem toho možno podľa potreby analyzovať individuálny štýl jazdy vodiča za volantom pomocou aplikácie M Laptimer. Informácie o dosiahnutých rýchlostiach a miestach brzdenia možno jednoducho zdieľať pomocou e-mailu alebo v sieti Facebook.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 017
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 121
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 164
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 009
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 993
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 529
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 914
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 284
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vlado Jakubkovič: Prečo by si M. R. Štefánik o R. Fica ani bicykel neoprel – časť 2
  2. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  3. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  4. Irena Šimuneková: Ostrá
  5. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  6. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  7. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  8. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 864
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 814
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 098
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 158
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 932
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 910
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 198
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 942
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu