SME

Nové BMW M2 pokračuje v tradícii ľahkých športových vozidiel

Automobilka aj v tomto prípade použila prepĺňaný radový šesťvalec s výkonom 370 koní. Nápravy majú pôvod vo väčšom BMW M3.

(Zdroj: BMW)

Kompaktné športové BMW tu bolo už pred štyridsiatimi rokmi. Nové BMW M2 Coupé nie je len priamym nasledovníkom úspešného modelu BMW radu 1 M Coupé, ale vo svojej podstate aj potomkom pôvodných modelov E30 BMW M3 a BMW 2002 turbo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po dizajnovej stránke neostáva BMW M2 nič dlžné svojim väčším bratom. Dôležitú úlohu zohráva nízka predná maska s veľkými otvormi na nasávanie vzduchu, mohutné boky s charakteristickými mriežkami M, 19-palcové hliníkové disky kolies so zdvojeným prevedením lúčov charakteristickým pre modely M a nízka i široká zadná časť s výfukovým systémom s dvojitými koncovkami, ktorý je špecificky navrhnutý pre modely M.

SkryťVypnúť reklamu

Športový charakter zdôrazňuje aj riešenie interiéru. Materiál Alcantara na obložení dverí a stredovej konzole, kontrastné modré prešívanie, vyrazené emblémy M na vybratých detailoch a karbónové prvky majú osloviť posádku.

Dominantnými sú aj výrazne tvarované sedadlá prvého radu.

Novovyvinutý šesťvalcový radový motor s objemom tri litre v novom modeli BMW M2 s technológiou M TwinPower Turbo dosahuje výkon 272 kW (370 k) pri 6 500 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 465 Nm možno krátkodobo zvýšiť až na 500 Nm v režime s prekročením plniaceho tlaku.

Spolu s voliteľnou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M (M DCT) a funkciou Launch Control BMW M2 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Predná aj zadná hliníková náprava majú pôvod v modeloch BMW M3/M4. Automobil využíva riadenie M Servotronic s dvomi nastaveniami. Významnú úlohu má zohrať aj elektronicky ovládaný aktívny diferenciál M a režim M (MDM) systému dynamickej kontroly stability. Režim MDM umožní preklz kolies a tým aj jazdu miernym kontrolovaným šmykom na pretekárskej dráhe.

K dispozícii je aj široký výber asistenčných systémov pre vodiča a služieb mobility z portfólia BMW ConnectedDrive. Napríklad aplikácia GoPro umožňuje vodičovi zaznamenávať rekordné kolá na pretekárskom okruhu pomocou kamery nainštalovanej na palubnej doske s využitím ovládača iDrive Controller a ovládacieho displeja.

Okrem toho možno podľa potreby analyzovať individuálny štýl jazdy vodiča za volantom pomocou aplikácie M Laptimer. Informácie o dosiahnutých rýchlostiach a miestach brzdenia možno jednoducho zdieľať pomocou e-mailu alebo v sieti Facebook.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 064
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 296
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 989
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 153
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 934
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 255
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 519
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár 1 157
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo cirkev počas SNP kolaborovala s Tisom a podporovala fašizmus – a prečo je dodnes vážnym rizikom pre našu slobodu a demokraciu
  2. Stop alibizmu: Aj minister školstva Tomáš Drucker požehnal šikane ukrajinských žiakov
  3. Braňo Ondruš: Svedectvá izraelských vojakov ako cielene vyvražďujú Palestíncov
  4. Zora Horská: Plné vrecká slovenských dôchodcov
  5. Štefan Šturdzík: Adamovské jazerá. Rybársky raj a skvelá zastávka pri cyklotrase.
  6. Danica Chames: O plnotučných obrazoch a ich štíhlej autorke
  7. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Keď sa minie ružová
  8. Irena Šimuneková: Rozhľadňa Šturmanka
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 097
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 19 082
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 12 438
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 650
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 026
  6. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 613
  7. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 5 242
  8. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov 5 186
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu