Kompaktné športové BMW tu bolo už pred štyridsiatimi rokmi. Nové BMW M2 Coupé nie je len priamym nasledovníkom úspešného modelu BMW radu 1 M Coupé, ale vo svojej podstate aj potomkom pôvodných modelov E30 BMW M3 a BMW 2002 turbo.
Po dizajnovej stránke neostáva BMW M2 nič dlžné svojim väčším bratom. Dôležitú úlohu zohráva nízka predná maska s veľkými otvormi na nasávanie vzduchu, mohutné boky s charakteristickými mriežkami M, 19-palcové hliníkové disky kolies so zdvojeným prevedením lúčov charakteristickým pre modely M a nízka i široká zadná časť s výfukovým systémom s dvojitými koncovkami, ktorý je špecificky navrhnutý pre modely M.
Športový charakter zdôrazňuje aj riešenie interiéru. Materiál Alcantara na obložení dverí a stredovej konzole, kontrastné modré prešívanie, vyrazené emblémy M na vybratých detailoch a karbónové prvky majú osloviť posádku.
Dominantnými sú aj výrazne tvarované sedadlá prvého radu.
Novovyvinutý šesťvalcový radový motor s objemom tri litre v novom modeli BMW M2 s technológiou M TwinPower Turbo dosahuje výkon 272 kW (370 k) pri 6 500 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 465 Nm možno krátkodobo zvýšiť až na 500 Nm v režime s prekročením plniaceho tlaku.
Spolu s voliteľnou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou M (M DCT) a funkciou Launch Control BMW M2 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Predná aj zadná hliníková náprava majú pôvod v modeloch BMW M3/M4. Automobil využíva riadenie M Servotronic s dvomi nastaveniami. Významnú úlohu má zohrať aj elektronicky ovládaný aktívny diferenciál M a režim M (MDM) systému dynamickej kontroly stability. Režim MDM umožní preklz kolies a tým aj jazdu miernym kontrolovaným šmykom na pretekárskej dráhe.
K dispozícii je aj široký výber asistenčných systémov pre vodiča a služieb mobility z portfólia BMW ConnectedDrive. Napríklad aplikácia GoPro umožňuje vodičovi zaznamenávať rekordné kolá na pretekárskom okruhu pomocou kamery nainštalovanej na palubnej doske s využitím ovládača iDrive Controller a ovládacieho displeja.
Okrem toho možno podľa potreby analyzovať individuálny štýl jazdy vodiča za volantom pomocou aplikácie M Laptimer. Informácie o dosiahnutých rýchlostiach a miestach brzdenia možno jednoducho zdieľať pomocou e-mailu alebo v sieti Facebook.